XXL Nutrition

(te?) Lage Vitamine dosering in pillen. EU regulatie.

TeamSjonnie

Competitive Bodybuilder
Waardering
184
Waarom zijn de dosering van vitamines in bijv. Amerika zoveel hoger dan in Nederland. Ik heb het eens vergeleken en het verschil is vaak wel 5000% (50x hoger!).

Heeft o.a. te maken met de EU regulatie, maarja. Wtf. Een vriend van me slikt 1 pill (hij besteld ze uit het buitenland) en ik moet 20 pillen slikken voor hetzelfde effect.

Hoe zit het precies en wat is het standpunt van DBB hierop?

Volgens mij is de multi van Plantina ook wel aardig gedoseerd. Verkrijgbaar bij de drogist en/of de tuinen als ik me niet vergis.

Bij de apotheek zul je ook hogere doseringen vinden, maar je vind in de meeste winkels lage dosseringen omdat zij geen hogere doseringen mogen verkopen;), heeft met reguleringen te maken:o

heb je een voorbeeld van die ubervitaminepillen dan? link?

Ik ben een belg en ga dikwijls naar nl (Sluis of Hulst). Ik heb daar multivitamines gekocht van "Etos" genaamd "Multi Alles In 1 KRACHTIG"...

Ik weet niet of je van overdoseren kunt spreken maar de waarden die daar opstaan zijn bvb 400% van de ADH...

Ik post een foto binnen 5 min :p

2012-04-18_20-50-58_675.jpg

2012-04-18 20.53.16.jpg

Laatst bewerkt:
dat is 400% van wat de overheid je aanraad om dagelijks in te nemen. die % verschillen per land dacht ik. je moet al echt naar de mg/ mcg hoeveelheden kijken.

Je moet ook oppassen met die zwaar gedoseerde vitaminepillen. Teveel aan vitamines heeft ook een nadelig effect. Zolang je dagelijkse voeding in orde is, krijg je genoeg vitamines binnen.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 20:11 ----------

De EU regulaties zijn bepaald zodat 90% van de bevolking genoeg vitamines binnekrijgt. Dit is dus je 100%, als je dus een vitamine 400% ADH hebt, zit je eigenlijk al 4x te hoog voor een dagelijkse inname. Voor wateroplosbare vitamines zoals B en C is dit niet erg, die plas je gewoon uit. Maar de vetoplosbaren A, D, E, K, zijn niet zo ongevaarlijk.

Terug
Naar boven