Fitness Seller

te veel trainen en weinig energie!

Vincent 1998

Dutch Bodybuilder
Waardering
75
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
9%
Beste bodybuilders :)

Ik ben nu ongeveer 6 maanden intensief aan het trainen en heb eerlijk gezegd al een beetje progressie ik pak elke training een beetje meer gewicht, en ben qua lichamelijke vorm er al een beetje op vooruit gegaan.
Nu de laatste weken zie ik amper verschil in mijn lichaamsbouw, hoe kan dit komen???
Nu is het dat ik 6 dagen per week train, zondag is mijn vaste rustdag, alhoewel ik dan werk in een supermarkt van 12u-20uur.
Van deze 6 dagen training zijn er 2 dagen bestemd voor thaibox, deze trainingen duren 1,5uur.
De andere dagen is kracht/fitness, nu gebruik ik de XXL trainings stack van XXL nutrition en ben hier dan ook zeer tevreden over.
Wat nu eigelijk mijn vraag is, ik heb sinds 2 weken zo weinig energie, normaal gezien zou een puber van 16 toch moeten springen van energie en dit is niet zo bij mij, mijn ouders zeggen dat ik overdrijf met trainen en dat 6 dagen in de week te veel is. Wat denken jullie?
(Ik neem maximum 2 maal per week een pre-workout dit omdat ik nog maar 16 ben)

Groetjes

Vincent

Laatst bewerkt:
Zo te horen eet je veel te weinig, of niet?

Een puber springen van de energie? Hmm toen ik 16 was, was ik echt zo lui als de pest!

6 dagen is ook best veel je hebt dan weinig rust dagen of je moet een goed split schema hebben.
voor de rest doe je best veel en snap ik dat je 'moe' bent probeer minder te trainen 4x in de week of meer eten

Heb je genoeg slaap?

• Topic Starter Topic Starter
Dat zegt iedereen ;) post hem eens

7u30: Havermout met rozijnen en 2 eieren/ Spek met eieren
10u05: 4 boterhammen met Kaas/kipfilet/siroop/salami...
13u: Tonijn met ijsberg salade en spirelli
15u:3 boterhammen met Kaas/kipfilet/siroop/salami...
18u: Wat de pot schaft (vlees/vis/kip)
19u: pre-workout
20u: Mega grow/ EAS
21u: 2 botherhammen met Kaas/kipfilet/siroop/salami...

Laatst bewerkt:

En of ik veel slaap, ik ga om 22uur slapen en sta op om 7u15.
Voor mij is dit genoeg, soms ga ik ook iets vroeger slapen, maar nooit echt later dan 22uur behalve in de weekends dan dan ga ik slapen rond 23uur en sta ik op rond 10uur

Als je voeding en slaap echt zo goed zijn als je zelf claimt zou ik eens langs een huisarts gaan en je bloed laten controleren. Mogelijk wijkt er iets af waardoor je moe bent.

Kan ook zijn dat je lichaam eens rust wilt hebben.

Wij weten niet wat er nog veder in je leven speelt maar stres en kracht training en dat vooral 6 dagen in de week kan heel moeilijk voor je lichaam zijn.

Ik zou zeggen, doe het even wat minder en kijk hoe je lichaam erop reageert.
Je kan ook inderdaad proberen meer te eten en kijken hoe je lichaam erop reageert.

Wat zijn de uren totaal wat je naar school gaat? Ik zelf heb ook last van vermoeidheid sinds dit schooljaar en ik maak overduidelijk veel uren voor wat ik gewent was. Misschien dat het hier aan ligt. Die vermoeidheid is trouwens niet alleen bij mij ook veel klasgenoten die geen bal doen hebben er last van.

Als je voeding en slaap echt zo goed zijn als je zelf claimt zou ik eens langs een huisarts gaan en je bloed laten controleren. Mogelijk wijkt er iets af waardoor je moe bent.

Ik ben vorige maand naar de huisarts geweest, omdat ik toen ook zeer moe was de laatste tijd, ze hebben gezegd dat ik overdreef met fitness en dat te veel eiwitten slecht is voor men lever, niet dat ik veel eiwitten neem ???
Raar, misschien heb ik deze week gewoon een dipje en zal het volgende week wel terug beteren, het weer speelt ook een rol van zo'n koud en regenachtig weer kan je ook niet vol energie zitten :)

Kan ook zijn dat je lichaam eens rust wilt hebben.

Wij weten niet wat er nog veder in je leven speelt maar stres en kracht training en dat vooral 6 dagen in de week kan heel moeilijk voor je lichaam zijn.

Ik zou zeggen, doe het even wat minder en kijk hoe je lichaam erop reageert.
Je kan ook inderdaad proberen meer te eten en kijken hoe je lichaam erop reageert.

Vorige week was ik wel ziek,ik was verkouden en moest heel veel hoesten, toen heb ik al een week niet getraind of toch heel weinig. Ik eet gezond en gevarieerd, maar waar ik nu toch mee zit, ik ben een ectomorph, zo je misschien kan zien aan mijn stats, ik ben redelijk aan de gespierde kant ik heb een sixpack en mooi gevormd lichaam, maar wat mijn doel is, is vooral bijkomen in massa. Hier heb ik dan ook wat opzoek werk gedaan en kwam op Mike chang uit, hij zegt dat "skinny guys" veel moeten eten wat maakt niet uit zolang het maar veel is dus ook ongezondere voeding klopt dit wel???

http://www.youtube.com/watch?v=S9dfU99VvuQ

Hier het video'tje waar hij alles zegt

Nooit geloven wat Mike Chang zegt. Maar het is wel een feit dat je meer moet eten als je massa wilt aankomen.

7u30: Havermout met rozijnen en 2 eieren/ Spek met eieren
10u05: 4 boterhammen met Kaas/kipfilet/siroop/salami...
13u: Tonijn met ijsberg salade en spirelli
15u:3 boterhammen met Kaas/kipfilet/siroop/salami...
18u: Wat de pot schaft (vlees/vis/kip)
19u: pre-workout
20u: Mega grow/ EAS
21u: 2 botherhammen met Kaas/kipfilet/siroop/salami...

noem je dit een voedingschema je eet te weinig :rolleyes:

Terug
Naar boven