AndroidHealthClinic

Te weinig eten, maar geen honger

Alles verdubbelen en eigenwijs opeten, dit is nog niet genoeg voor een 8 jarige. Er zit niks anders op.

soms zijn dingen inderdaad een kwestie van discipline.
angst kan een goeie raadgever zijn of een slechte. Je kan eraan toegeven of niet.
bijvoorbeeld. Je bent bang voor het donker en moet toch sávonds de straat over. Je angst kan je dan in een verhoogde staat van allertheid houden, wat heel gezond kan zijn... of kan je weerhouden te doen wat je moet doen... en zo je leven verknallen.
Beetje hetzelfde met jouw angst voor cal nu.
Maak voor jezelf een goed voedingsschema, zorg dat het goed in elkaar zit. Gebruik daarvoor alle kennis die je tot je beschikking hebt (ook de onze als het zo uitkomt) Wees allert... niet teveel cal.... niet te weinig.
Als je een goed schema hebt.... hou je daar dan ook aan! niet cheaten, niet stiekem minder eten, maar ook niet stiekem snoepen.
Gebruik half volle melk in plaats van magere
eet elke dag een handje noten en een stukje vette vis
drink bij maaltijd 2-3 en 4 een extra glas melk of chocomelk
maak je schema zo dat er voldoende lekkere dingen voor je in zitten.

eten is geen straf... op dit moment maak je je lichaam kapot... dat kan toch niet de bedoeling zijn !

Juist als je te weinig eet gaat je hongergevoel weg, tenminste bij mijn ervaring. Sinds m'n eetstoornis geen verzadigings/hongergevoel meer, echt heel irritant.
Er zit maar 1 ding op en dat is gewoon meer eten, voor jou doen dus rond de 2000kcal. Als je dit lange tijd (minstens een maand) vol kan houden en probeert regelmatig te eten zul je je hongergevoel terug gaan krijgen. Als je die maand bijvoorbeeld elke dag om 12 uur luncht en het na die maand bijvoorbeeld al 13.00 is en je nog steeds niet hebt geluncht ga je wel trek krijgen, je moet je lichaam laten wennen aan normale hoeveelheden.

Voorbeeld:

Ontbijt: (kcal/vet/kh/eiwit)
- 50 g havermout (178 kcal./ 4/30/5.5) Maak hier bijvoorbeeld 75 gram havermout van = +/-270kcal
- 220ml magere melk (84kcal./0.44/11.8/8.4)Hier desnoods halfvolle melk van maken.

Maaltijd 2: 11 uur
- Bruine boterham (69 kcal/1.2/12.9/2.7) 2 bruine boterhammen nemen = 140 kcal
- 1 plak achterham (14kcal/0.7/0/0.2) Op elke boterham 2 plakjes ham doen bijvoorbeeld.

Maaltijd 3: 1 uur
- Bruine boterham (69kcal/1.2/12.9/2.7) Hier kan je ook best 2 bruine boterhammen nemen =140
- 1 plak achterham (14kcal/0.7/0/0.2) Blik tonijn, kipfilet, achterham,zalm etc. = +/- 100kcal

Maaltijd 4:
- 1 gekookt ei (68kcal/4.65/0.5/5.5)
- 100g magere kwark (45kcal/0.1/2.5/8.5) 200-250 gram magere kwark van maken = 90kcal

Maaltijd 5:
- 80g broccoli (27kcal/0.3/5.3/2.3) Mag meer groente zijn.
- Kerriesaus 50ml (36kcal/1.8/4.4/0.6)
- 100g kipfilet (191kcal/7.6/0/29)
- 75g zilvervliesrijst (107kcal/0.8/21/2.8) Dit lijkt me gekookt? Je mag gerust het dubbele doen: = 214kcal

Maaltijd 6:
- 200g magere franse kwark (90kcal/0.2/5/17) Mag gewoon een bak kwark zijn of halve bak kwark met handje noten of iets dergelijks..

Dan zit je pas op zo'n 1500/1600 kcal..

Laatst bewerkt:
hallo! vroeger had ik het zelfde probleem ik had ook nooit honger, ik kon een hele dag doorbrengen zonder iets te eten en had er ook geen last van, maar ik was dan ook wel heel erg mager

ik heb me zelf echt moeten leren eten, dit door meerdere malen per dag iets kleins extra te eten (en geleidelijk de hoeveelheid op te bouwen), en door mezelf te motiveren via het bekijken van bb filmpjes, mma gevechten, allerhande dingen om mezelf te pushen in het streven naar een 'beter en ideaal' lichaam, maar ook een betere gezondheid, te weinig eten is ongezond

ik herinner me nog dat ik keek naar mijn uurwerk, en ik dacht dan bij mezelf 'ugh :( binnen 15 min moet ik WEERAL iets eten' maar als ik dan dacht aan wat ik nog allemaal beter wou qua lichaamsbouw en wat ik nog wou bereiken dan kreeg ik die 6 boterhammen wel op, en zo moet ik dat af en toe nog wel eens doen

wat ook een goeie manier is om makkelijk wat extra kcal binnen te krijgen, is tussendoor cashew noten met pindakaas eten, je neemt een lepel pindakaas en je dipt gewoon de noten in de pindakaas, dat zijn goeie vetten en prots, en het is erg lekker vind ik persoonlijk, een lekker snoepje of tussendoortje

een manier om je portie fruit binnen te krijgen is het gewoon in de blender te stoppen met magere melk, en alles opdrinken bij je ontbijt, je kan er zelfs havermout of brinta bij doen en dan heb je stevige shake, aardbei en banaan samen met brinta is heel erg lekker

dat zijn een aantal van de dingen die ik deed, mssn heb je er iets aan

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen bedankt voor de reacties. inmiddels heb ik maar geaccepteerd dat zolang ik niks eet ik ooit niet sterker ga worden en dus ga groeien in spiermassa.

@tim81 : ik heb de cashewnoot-pindakaas van de jumbo zojuist in huis gehaald! :D . bedankt voor de goede tip!

Wat ik erg lekker vind is om avocado in de blender te doen tot het een papje wordt en dan met kwark mengen. voila, daar vliegen de calorietjes eraan en heb ik gelijk wat goede vetten binnen. en lekker dat is het !!

jij komt er wel ;)

Iedereen bedankt voor de reacties. inmiddels heb ik maar geaccepteerd dat zolang ik niks eet ik ooit niet sterker ga worden en dus ga groeien in spiermassa.

@tim81 : ik heb de cashewnoot-pindakaas van de jumbo zojuist in huis gehaald! :D . bedankt voor de goede tip!

Wat ik erg lekker vind is om avocado in de blender te doen tot het een papje wordt en dan met kwark mengen. voila, daar vliegen de calorietjes eraan en heb ik gelijk wat goede vetten binnen. en lekker dat is het !!

als er nu 1 iets wat ik niet binnen krijg is het kwark :D ik moet er telkens van kokhalzen, maar idd lijkt me een goede calorie bom ;)

graag gedaan en succes! eenmaal je lichaam duidelijk zichtbaar begint te veranderen, zal je zo blij zijn dat je hebt volgehouden en zal je super verslaafd worden aan je nieuwe hobby (gebeurde bij mij)

och en niet vergeten kleine doelen te stellen voor jezelf met een eventueele leuke beloning op het einde, helpt en motiveert je om ergens naartoe te werken, voor mij waren de doelen bepaalde streefgewichten, en de beloning voor mezelf was bvb een tattoo om die bepaalde mijlpaal te vereeuwigen

Wooow, dat is wel heel erg weinig zeg! :eek:

Je traint 5 keer per week, dan zul je het toch wel moeten verdubbelen.
Het is de eerste paar dagen lastig, als je er eenmaal aan gewend bent gaat het vanzelf.

Zet hem op! :D

Hoe gaat het inmiddels met eten?

Hoe gaat het inmiddels met eten?

Ja eigenlijk best goed! gister even een tegenvallertje.. had veel te weinig gegeten en wou nog even een bord brinta naar binnen werken. geen succes. binnen 20 minuten kwam alles er weer uit haha. Kan ook komen doordat ik altijd havermout eet ipv brinta, dus nu vanochtend de brinta en havermout door elkaar gedaan en man wat was dat lekker!!

Ik blijf toch op sommige dagen steken op 1400 maar het is al meer dan 900 en ik merk dat ik meer uit mn trainingen kan halen wat me dan meer voldoening geeft. komende week elke dag minstens 1500 en de week erna 1600 :)

Ja eigenlijk best goed! gister even een tegenvallertje.. had veel te weinig gegeten en wou nog even een bord brinta naar binnen werken. geen succes. binnen 20 minuten kwam alles er weer uit haha. Kan ook komen doordat ik altijd havermout eet ipv brinta, dus nu vanochtend de brinta en havermout door elkaar gedaan en man wat was dat lekker!!

Ik blijf toch op sommige dagen steken op 1400 maar het is al meer dan 900 en ik merk dat ik meer uit mn trainingen kan halen wat me dan meer voldoening geeft. komende week elke dag minstens 1500 en de week erna 1600 :)

Lekker bezig! Gaat ook een stuk lekkerder aanvoelen als je wat meer binnen krijgt. :)
Je lichaam went er meestal best snel aan, dus lekker omhoog krikken die calorieën!

Succes! :D

Goed om te horen!
En kleine successen moeten ook gevierd worden, dus lekker bezig! Gewoon rustig doorgaan met opvoeren tot je op het goede niveau zit. En je zult vanzelf merken dat je je veel sterker en gezonder gaat voelen! En dat voelt goed!!

Mag je eigenlijk een intensieve looptraining ook meerekenen in je berekening met je activiteitsfactor? of puur alleen de krachttraining? met intensief bedoel ik eerst 4km warmlopen, 3* 20 boxjumps, 10 * 200 meter sprint, 4 * 20 push-ups en daarna weer 4km richting huis hardlopen. ondertussen heb ik dan een hartslag die in mn keel zit en ben ik ook echt gesloopt..

leren watmeer te eten gewoon tijdje volproppen 2000kcal schema dan voor grap is 900kcal doen
zal je zien dat je verhongerd gevoel hebt op did moment ben je vast gewend aan starvation

Terug
Naar boven