DbCom
Cool Novice
- Waardering
- 3
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 74kg
Hallo,
ik ben een jongen van 17 jaar, ik weeg 59.4KG en ben 1.72m.
Ben ook nogal "licht" van gestalte.
Nu zou ik terug opnieuw willen beginnen met bodybuilding, heb het 2 jaar gedaan (2x per week) en ben nu een jaartje out geweest.
Nu had ik niet de indruk dat er iets bij gekomen is deze 2 jaar en dat is ook de reden waarom ik gestopt was.
Ik zou graag opnieuw beginnen en het deftig doen, had gedacht aan een 5x per week te gaan.
Hoe stel ik de schema's op voor massa training en mijn voeding schema's?
Ik eet namelijk heel slecht, ik krijg echt niets binnen
Ik kan zeggen dat ik veel eet (voor mezelf) als ik een half bordje eten en een 3 boterhammen op heb.
Heeft iemand hier nog tips op hoe ik meer en beter zou kunnen eten?
En is er nog iets speciaals dat ik moet opletten om mijn spieren sneller te laten groeien?
En hoe train ik nu het beste, ik hoor van alle verschillende trukjes:
- In reps doen, bijvoorbeeld een gewicht pakken dat je 20x goed kan uitvoeren en na die 20x stoppen en even wachten
- Een heel zwaar gewicht een aantal maal pakken tot je echt niet meer kan en het bijna moet laten "vallen".
Welke van de bovenstaande is nu de juiste?
Sorry voor al deze vragen, maar heb na 2 jaar te fitnessen minder resultaten gehaald dan een jongen van mijn klass in 3 maanden, en zou het nu ook goed willen doen zodat ik een mooi gespierd lichaam krijg.
Alvast bedankt
ik ben een jongen van 17 jaar, ik weeg 59.4KG en ben 1.72m.
Ben ook nogal "licht" van gestalte.
Nu zou ik terug opnieuw willen beginnen met bodybuilding, heb het 2 jaar gedaan (2x per week) en ben nu een jaartje out geweest.
Nu had ik niet de indruk dat er iets bij gekomen is deze 2 jaar en dat is ook de reden waarom ik gestopt was.
Ik zou graag opnieuw beginnen en het deftig doen, had gedacht aan een 5x per week te gaan.
Hoe stel ik de schema's op voor massa training en mijn voeding schema's?
Ik eet namelijk heel slecht, ik krijg echt niets binnen

Ik kan zeggen dat ik veel eet (voor mezelf) als ik een half bordje eten en een 3 boterhammen op heb.
Heeft iemand hier nog tips op hoe ik meer en beter zou kunnen eten?
En is er nog iets speciaals dat ik moet opletten om mijn spieren sneller te laten groeien?
En hoe train ik nu het beste, ik hoor van alle verschillende trukjes:
- In reps doen, bijvoorbeeld een gewicht pakken dat je 20x goed kan uitvoeren en na die 20x stoppen en even wachten
- Een heel zwaar gewicht een aantal maal pakken tot je echt niet meer kan en het bijna moet laten "vallen".
Welke van de bovenstaande is nu de juiste?
Sorry voor al deze vragen, maar heb na 2 jaar te fitnessen minder resultaten gehaald dan een jongen van mijn klass in 3 maanden, en zou het nu ook goed willen doen zodat ik een mooi gespierd lichaam krijg.
Alvast bedankt

Laatst bewerkt: