AndroidHealthClinic

Terug na ruim 1 jaar

sakata

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
9
Lengte
1m80
Massa
106kg
Hey bb's,

2 jaar geleden was ik begonnen met krachttraining, dit heb ik 1 jaar lang volgehouden met mooie resultaten (100kg -> 90kg) veel vet verloren en spiermassa aangezet. En toen kwam de zomervakantie.. volledige zomervakantie op vakantie geweest met vrienden. Helaas geen tijd of motivatie gehad om te trainen toen. Toen ik terug kwam van vakantie (na ongeveer 1-1,5 maand) was ik 10 kg aangekomen.. Nadat de vakantie voorbij was en het ''normale'' leven weer begon, ging ik de gym steeds weer uitstellen. Eindstand 111kg..

Nou ben ik sinds 2-3 weken weer begonnen met fitness, voedingsschema gemaakt (2000kcal) en trainingsschema (borst/schouder/tricep, rug/bicep, benen/buik). weeg momenteel tussen de 107 en 108kg.

Nu heb ik een vraag, door de enorme toename in gewicht (vet), heb onder andere heel veel vet op mijn bovenbenen. Bij mij groeiden de benen relatief gezien sneller dan mijn bovenlichaam. Dat was toen geen probleem, omdat ik veel vet verloor. Maar nu.. nu is het zo dat ik een beetje bang ben om mijn benen te trainen. Ze zijn al zo ''groot'', als ik dan nog benen ga trainen worden ze groter.

Iemand enig idee of ik benen anders moet gaan trainen om niet al te ''grote'' benen te krijgen? Bijvoorbeeld door middel van lage herhalingen (5)? Of heeft dit geen nut?

gr

Benen kunnen niet te groot worden. Waneer het laagje vet eraf is zijn ze sws een stuk kleiner.

• Topic Starter Topic Starter
hmm wat is groot dan? Omtrek van mijn bovenbeen is 70 cm.. Volgens mij is dit best groot..

hoe mer spieren je aanzet hoe sneller het voor u gaat zijn dat je vet gaat verliezen.
omdat uw benen de grootste spier is van uw lichaam kan dat geen kwaad dat je daar meer spieren hebt dan ergens anders.

70 cm bovenbenen is wel wat, maar absoluut geen probleem. Houd er rekening mee dat als je afvalt je ook echt in omtrek zal minderen. Tijdens het afvallen is spieren aanzetten lastig (of onmogelijk): indien je wil afvallen, richt je dan effectief en volledig op de 'cut'. Daarna kan je gaan focussen op spieren (bulk). Komt helemaal goed met je doel en je benen als je er even echt voor gaat.

En zeg nou zelf, wat is er nu beter dan een goede squat? Een goede deadlift en een mooie vrouw natuurlijk niet meegerekend.

Gewoon lekker trainen dus. Bedankt

2000kcal op 107kg? Wtf zelfs ik cut op 72kg met meer kcal.

Onderhoud etc heb ik berekend op basis van vet vrije massa.. Daarnaast heb ik (tijdelijk) weinig tijd om te sporten door school/werk

Terug
Naar boven