Wederom een knallende workout achter de rug, alles ging weer precies zoals ik dat graag zou willen en zelfs nog beter. Push hypertrofie was het vandaag, ga de training weer even loggen.
Flat barbell benchpress 4x8 82,5 kilo. Vlogen heerlijk omhoog, kleine verhoging van 2,5 ten opzichte van vorige keer. Mijn bench is erg zwak vergeleken andere compounds, dus ik probeer gewoon telkens kleine stapjes te maken zodat ik het tenminste ook haal. Volgende keer 85 dus.
Incline dumbell benchpress 4x10. Het schema vraagt eigenlijk om 4 sets van 10, maar ik wil na de eerste paar sets toch graag wat zwaarder gaan en iets lager in reps. De sets gingen als volgt 10-10-8-8-8, vijf sets dus in totaal met dumbells van 28-30-32-34-36. Dit was mijn eerste attempt van 36 kg dumbells op incline ook, en welgeteld 8 mooie reps uit gekregen, volgende keer maar meteen wat zwaarder beginnen dus.
OHP 4x8 47,5 kilo. Na een tijdje vast te hebben gezeten op dit gewicht, voornamelijk omdat de schouders toch ook al wat vermoeid zijn na die andere presses, kreeg ik ze vandaag allemaal lekker omhoog. Volgende keer 50 kilo dus.
Cable crossovers 3x12.
Lateral raises 3x12 14 kilo. Best eigenaardig maar op deze oefening heb ik ook ontzettend snel vooruitgang geboekt, eerst deed ik deze nog met 9 kilo per hand, toen 10, 12, en vandaag met 14 kilo en mijn vorm blijft gewoon strak want deze oefening brengt teveel risico met zich mee op te zwaar te gaan.
CGBP 4x8 65 kilo (paused reps).
Dumbell skullcrushers 4x12 12 kilo.
Hanging leg raises 5x10. Ook deze gaan me de laatste tijd een stuk makkelijker af.
Heel erg tevreden met deze workout dus met betrekking tot de gewichten, sets en reps etcetera. Waar ik stiekem toch een beetje mee zit is mijn lichaamsgewicht, ik vermoed dat het ook mede te wijten is aan het feit dat de winstrol vorige week weggevallen is, maar mijn gewicht stagneert een beetje en vanmorgen was het zelfs nog lager dan exact 1 week geleden. Dit vraagt dus om verhoging van kcal dus dat is wat we gaan doen aanstaande maandag. In de gym boek ik gelukkig wel zeer goede progressie en de spiegel liegt er ook niet om

doe je wel
Haha je hebt een punt, het is verleidelijk. Ik zit alleen een beetje met het feit dat het vrijwel zeker is dat ik de Flexcup mee ga draaien, en dus optijd wil beginnen met preppen hiervoor. Als ik die 2 weken door zou trekken dan zou mijn prep wel echt kort op het beëindigen van mijn nakuur zitten.