XXL Nutrition

Test/Mast + Oxy/Var

Is ook meer dan ik vooraf had berekend/bedacht, maar wellicht dat het effect van een aderlating groter is bij een hoger ht gehalte. Doorgaans normaliseert het weer tot normaalwaarden behorende bij het testosteronniveau, maar dat kan tot wel 4 maanden duren.
Aangezien ik nu blast zal het wel minder lang duren alvorens het de bovenwaarde passeert:(.
Ik had bij Mn bloedtest ook een vrij hoge waarde (ben nog natty) , mocht ik gaan kuren lijkt het me toch verstandig om een keer te doneren vooral als ik zie hoe die van jou gezakt is.

Ik dacht een keer ergens te lezen dat een aderlating niet zoveel deed? @Galen kan jij je licht eens schijnen?

• Topic Starter Topic Starter
Ik had bij Mn bloedtest ook een vrij hoge waarde (ben nog natty) , mocht ik gaan kuren lijkt het me toch verstandig om een keer te doneren vooral als ik zie hoe die van jou gezakt is.

Ik dacht een keer ergens te lezen dat een aderlating niet zoveel deed? @Galen kan jij je licht eens schijnen?
Mijn waardes waren natty ook rond de 0.50 helaas. Doneren is sowieso een goed plan inderdaad. Kan in Nederland vrij gemakkelijk bij Sanquin.

Ik denk dat je doelt op het feit dat vijfmaal doneren per jaar (wat maximaal mogelijk is als man in Nederland) over het algemeen niet toereikend is voor TRT patiënten om het hematocriet laag genoeg te houden.

Mijn waardes waren natty ook rond de 0.50 helaas. Doneren is sowieso een goed plan inderdaad. Kan in Nederland vrij gemakkelijk bij Sanquin.

Ik denk dat je doelt op het feit dat vijfmaal doneren per jaar (wat maximaal mogelijk is als man in Nederland) over het algemeen niet toereikend is voor TRT patiënten om het hematocriet laag genoeg te houden.
Mijne was 0.52 zelfs :( moet ik eerst zorgen dat ik niet meer flauwval tijdens bloedafname.

5x Bloeddonatie zou dus wel genoeg zijn voor 1 of 2 kuurtjes p/j?

Mijne was 0.52 zelfs :( moet ik eerst zorgen dat ik niet meer flauwval tijdens bloedafname.

Taai man... Lol ja lijkt me handig om erbij te blijven :roflol:.

Lastig om te zeggen. Sowieso al afhankelijk van je doseringen. Maar ik zou sowieso doneren met jouw waardes inderdaad. Verder gewoon in de gaten houden, dan weet je vanzelf of 5x voldoende is.

Die test is gebeurd kort na je donatie zeker? +- een week?

Je zou een goede duursporter kunnen zijn met zo'n hoog natuurlijk hematocriet.

Mijne was 42 voordat ik ergens aan begon.

@BankingForVials , is er iets wat je nu zelf nog kan doen om het iig minder snel te laten stijgen?

Wat is dat aderlating precies? Wat is er dan gedaan bij je of wat heb je genomen?

En shizzle als aspirine en omega 3 knallen, helpt dat helemaal niet? Ik dacht dat het je bloed dunner hield.
Aspirine zorgt er enkel voor dat de stollingsneiging van het bloed afneemt. Het kent echter ook een rebound-effect wanneer je de behandeling staakt. Aspirine wordt enkel in zeer nijpende gevallen aangeraden omdat het geen langetermijnoplossing is.
Wat is dat aderlating precies? Wat is er dan gedaan bij je of wat heb je genomen?
Een aderlating is simpelweg een bloeddonatie waarbij er 500mL bloed wordt onttrokken. Daardoor neemt het bloedvolume af. Bloedvolume wordt doorgaans binnen 12 uur weer opgevuld door bloedplasma. Hematocriet (dus RBC, WBC, bloedplaatjes etc) duurt langer alvorens dat weer op niveau is. Simpelweg krijg je minder viskeus bloed omdat er meer bloedplasma/minder actieve bestanddelen dan bloedplasma aanwezig is.

Aspirine zorgt er enkel voor dat de stollingsneiging van het bloed afneemt. Het kent echter ook een rebound-effect wanneer je de behandeling staakt. Aspirine wordt enkel in zeer nijpende gevallen aangeraden omdat het geen langetermijnoplossing is.
Een aderlating is simpelweg een bloeddonatie waarbij er 500mL bloed wordt onttrokken. Daardoor neemt het bloedvolume af. Bloedvolume wordt doorgaans binnen 12 uur weer opgevuld door bloedplasma. Hematocriet (dus RBC, WBC, bloedplaatjes etc) duurt langer alvorens dat weer op niveau is. Simpelweg krijg je minder viskeus bloed omdat er meer bloedplasma/minder actieve bestanddelen dan bloedplasma aanwezig is.
Lol oke dacht al zoiets

Weekupdate 25 (cutblast week 5)
Week 5 van de cutblast gehad! We zijn nu op de helft. Eerlijk gezegd gaat het heerlijk. Zeker afgelopen weer zichtbaar resultaat van het cutten (zie ook foto's op instagram). Het resultaat van de bloedtest was ook verrassend goed! Hematocriet en hemoglobine waren mooi gedaald tot niveau's waar ik tevreden mee ben. Vooralsnog hoef ik dus nog even niet te doneren. Hopelijk kan ik voor mn vakantie nog terecht, anders zit ik met hoog ht en hb op vakantie in de hitte. Niet heel chill als je het mij vraagt:o.
Daarnaast heb ik een beetje last van mn linkerkuit. Het zal vast geen trombosebeen zijn, maar dat is ongeveer hoe het voelt als ik het zou moeten uitleggen.

Bodyweight 24-5-2019: 91kg
Bodyweight 31-5-2019: 91,1kg
Bodyweight 07-6-2019: 91,4kg
Bodyweight 14-6-2019: 92kg
Bodyweight 21-6-2019: 90,5kg
Bodyweight 28-6-2019: 90,4kg

Er zit wel een dalende lijn in mn bodyweight als ik kijk naar weekgemiddelden. Wat dat betreft gaat het dus prima. Het cutten zelf vind ik nog prima te doen. Begin wel steeds vaker hongeriger te worden, maar zolang ik bezig blijf is er eigenlijk niets aan de hand. Vandaag wel een refeed gepland staan: AYCE sushi:o. Ik houd de kcals en carbs laag de rest van de dag.

AAS:
In week 25 heb ik gebruikt:
- 300mg test-e
- 600mg mast-e

Aangezien de bloeduitslag positief was ben ik begonnen met EC (30mg/200mg 2x daags). Ik merk er weinig van, maar het zal toch effect hebben op de lipolyse. Clenbuterol ga ik niet aanraken.
Verder valt me op dat mn acne sterk verbeterd is! Blijkbaar ben ik er met masteron niet heel gevoelig voor, maar het zonnetje zal ook wel hebben bijgedragen aan een betere huid. Daarnaast slik ik 40mg zink, 1080mg EPA en 720mg DHA. Dat zal vast ook helpen.

Voeding:
Kcals gemiddeld rond de 3000. De cardio blijft op 5-6uur per week en ik heb nu mn eerste 'refeed' sinds 5 weken. Met andere woorden: cheat:o. Ik zal denk ik wel ontploffen qua aders en glycogeen na de cheat, maar morgen is het waarschijnlijk om te huilen vanwege het vocht. Mn weekgemiddelde zal door de cheat ook wel hoger zijn, maar sowieso nog onder onderhoud.

Training:
Trainen gaat eigenlijk best wel prima! Ik verlies geen kracht, misschien gain ik zelfs een beetje. Ik zweet me wel echt de pl**ris in dit weer, maar daar zal iedereen wel last van hebben gok ik zo.

Fysiek:
Het gaat echt lekker. Ik zie nu de abs weer volledig tevoorschijn komen. Gisteren spotte ik weer een bekende ader over de buik (helaas is die niet echt terug te zien op de foto die ik heb gepost op instagram). Met nog 5 weken te gaan kan het wel leuk worden! Het viel me ook op hoe vol ik wel niet blijf, terwijl ik toch een goeie 1000kcal onder onderhoud zit inmiddels.

Zal vast deugt doen om bij hematocriet 46 te zien staan ipv zo'n hoog cijfer. Ik zou beter ook eens doneren maar stel het steeds uit. Mijn hct is 52 na 12 weken cruise, tijdens een blast zal die zeker ook best hoog uitkomen.

Waarom EC en niet ECA? Niet dat ik de wetenschap achter de aspirine al heb onderzocht maar neem aan dat het de effectiviteit van de andere twee (of toch cafeïne) verbeterd gezien cafeïne en aspirine vaak gecombineerd worden in hoofdpijnmedicijnen. Enlighten me :D

Zal vast deugt doen om bij hematocriet 46 te zien staan ipv zo'n hoog cijfer. Ik zou beter ook eens doneren maar stel het steeds uit. Mijn hct is 52 na 12 weken cruise, tijdens een blast zal die zeker ook best hoog uitkomen.

Waarom EC en niet ECA? Niet dat ik de wetenschap achter de aspirine al heb onderzocht maar neem aan dat het de effectiviteit van de andere twee (of toch cafeïne) verbeterd gezien cafeïne en aspirine vaak gecombineerd worden in hoofdpijnmedicijnen. Enlighten me :D
Ja bro, dat mag je zeggen. Echt een pak van mn hart (letterlijk en figuurlijk:roflol:). Ik zou zeker doneren als ik jou was, je voelt je gewoon een stuk gezonder ook (hoewel waarschijnlijk placebo).

Aspirine is bij die stack gekomen omdat er een studie gedaan was waarbij dit werd toegediend bij obese mensen. Destijds had het een positief effect op het gewichtsverlies (can’t remember mechanisme tho). Echter, dit effect bestaat dus niet bij niet-obese mensen. Het heeft dus geen aanvullende waarde, terwijl het wel eventuele risico’s met zich meebrengt. Zo kent het een rebound-effect van de stolligsneiging van het bloed. Met mijn bloedwaarden die waarschijnlijk weet verneukt worden wil ik dat risico niet lopen:o. Ephedrine en caffeïne kennen inderdaad synergie.

Training van vanavond ging echt relaxed! Weer diezelfde chick gespot en geinig gesprek dus you can say things are getting pretty serious now:roflol:.

Low-bar squat:
Warm-up
6x135
6x135
6x135 @ rpe 8 allemaal
(4-6 required)
Prima!

Conventional deadlift:
Warm-up
6x170
6x170 @ rpe 8,5
(3-6 required)
Top!

Assistance:
- Leg extensions 4 sets
- Ab rollouts 3x20
- Belangrijk gesprek om die chick te regelen
- En uiteraard the good ol’ shit:o

Training van gisteren er snel doorheen geknald. Had ook zout avondeten dus lekker vol en aderig:D. Foto op instagram.

Bench:
Warm-up
6x102,5
6x102,5
6x102,5
(4-6 required) prima

Pullups:
10xbw
6xbw+25
6xbw+25
6xbw+25
10xbw

OHP:
Warm-up
6x60
6x60
6x60

Db rows:
10x30
6x50
6x50
6x50
10x30
Lekker strikt gedaan

Assistance:
- Facepulls ss side raises 3 sets
- Bicep ss tricep 3 sets

Binnen 1u20 klaar. Heerlijk.

Jezus ik kon me vandaag echt totaal niet door mn training slepen zeg. Uiteindelijk toch gelukt er wat van te maken, maar het tempo lag zeker niet hoog:o.

Bench:
Warm-up
6x105
6x105 laatste paused
6x105 laatste paused
(4-6 required) - dit ging erg simpel. RPE 8-8,5 ofzo

Db rows:
10x30
6x50
6x50
8x50

OHP:
6x62,5
6x62,5
6x62,5
Dit was ook goed te doen. +2,5kg tov dinsdag

Pullups:
10xbw
6xbw+20
6xbw+20
6xbw+20 + 8xbw

Assistance:
- Facepulls ss triceps 4 sets
- Cable crossover 4 sets light weight high rep - bang om de vorige blessure weer te triggeren
- Biceps 4 sets

Done.

Hoe vaak per week train jij eigenlijk? EOD?

Terug
Naar boven