AndroidHealthClinic

Aankondiging Testen whey-samples van Bodyenfitshop & XXL nutrition.

Peiling Peiling Onderzoeksmethode

• Totaal stemmers
    107
probleem is dat de fabrikanten je gewoon dik bij de neus kunnen nemen. het maakt niet uit of t om soy of concentraat of isolaat gaat. het gaat erom dat we testen wat er in een verpakking bij iemand thuis ligt. niet een verpakking dat net gevuld is. of eentje dat nog bij de supplier zelf is. Nee 1 dat bij mij of bnij jou staat. als daar gewoon niet in zit wat er in hoort dan nemen ze je bij de neus. zo kan je je achter alles verschuilen. tuurlijk zit er een beetje verschil in een verse verpakking of een week oude verpakking en die verschil nemen we voor lief. waar we naar kijken zijn de statements die gemaakt zijn juist? krijg ik isolaat of betaal ik voor een pot met concentraat voor de prijs van isolaat (als we isolaat toch gaan testen. en het is overigens wel te proeven of je isolaat of concentraat hebt maar zelfs daar kan alles aan gedaan worden). Het is een interessante test en het zal misschien niet alles uitsluiten maar zal wel merkwaardig zijn als je ineens 20% taurine in je product zit. vandaart een uitgebreid onderzoek om een discussie over te beginnen en wie weet vervolg onderzoek te doen of iig uitsluiting te krijgen van de board sponsoren.

Punt 5 gaat enkel over isolaat vs concentraat. En er staan wel bronnen/referenties in.

Alleen over het nut van glutamine en dan wat onderzoek over het effect van soja op je gezondheid, als ik me niet vergis. Ik denk dat als je wilt bewijzen dat whey een slechtere keuze is, je op zijn minst mag verwijzen naar een heleboel vergelijkende studies voor elke claim.

En dan dat puntje 5, zegt ie gewoon dat de etiketten op whey producten niet kloppen. Alweer zonder enig bewijs hiervoor, en zoals ik in een eerder post al zei vertrouw je als consument bijna altijd op het etiket van een product. Je moet al erg kritisch zijn om elk product dat je koopt te gaan onderzoeken om te zien of het wel waar is wat er staat (en dat is nu net weer dit topic over gaat :) )

En vanaf nu hou ik het on-topic hier :D

• Topic Starter Topic Starter
Dat men concentraat koopt is ook onzin. Lekker het aller goedkoopste wat je kan krijgen. Dan mag je (vind ik) ook niet zeuren over de kwaliteit. Isolaat daarentegen..

Zie:
http://www.timinvermont.com/fitness/soyvswhy.htm

No offence, maar dat is onzin natuurlijk.
Een hoge kwaliteit Concentraat verschilt zo'n 10% eiwit met een Isolaat Whey terwijl de meerprijs voor een Isolaat al gauw 20%+ is. Isolaat is imo enkel een toegevoegde waarde indien je in de cut zit of lactose intolerantie vertoont

---------- Toegevoegd om 15:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:15 ----------

In voor €5 :)

Is het al duidelijk welke nou uiteindelijk getest worden?

Ja man, methode is bekend. Whey zal gecontroleerd worden door middel van chromatografie.

ohja:
in voor 10 euro

Als de kosten richting de duizend+ gaan dan wil ik nog wel wat extra bijleggen.

Bedankt voor jullie bijdrage, staat genoteerd.

haha denk je dat de kosten richting de duizend zullen gaan? :P

---------- Toegevoegd om 15:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:25 ----------

ik heb iig wel 1000 post dus :P

als ik unknowndbb was zou ik gewoon die resultaten fotosoepen en met het geld gaan lopen:roflol:

haha denk je dat de kosten richting de duizend zullen gaan? :P

Nah denk het niet. Een Nederland bedrijf vroeg 512 euro per analyse, maar had van een Nederlands bedrijf ook niets anders verwacht dan een ontzettende hoge vraagprijs.

Area1990 adviseerde mij een bedrijf en vertelde dat de vraagprijs zo'n 250 eu is per sample. De helft minder dus dan het Nederlands bedrijf vroeg. Ben momenteel echter nog in afwachting op de vraagprijs van de overige bedrijven. Verwacht daar deze week een antwoord op.

ja maar vlgns mij was dat niet voor chromatografie... die ene in UK..

Nah dat zou je niet doen.

---------- Toegevoegd om 15:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:50 ----------

HPLC, is hetzelfde.;)

als ik jou was en niemand me hier irl kende is die kans best reeël als het om 1000+ euro gaat. Nu kan ik dat natuurlijk niet maken want dan staat de dbb knokploeg binnen de week voor mn deur :o

als ik jou was en niemand me hier irl kende is die kans best reeël als het om 1000+ euro gaat. Nu kan ik dat natuurlijk niet maken want dan staat de dbb knokploeg binnen de week voor mn deur :o

Buiten het feit dat je idd een bezoek kan verwachten heb je toch wel een beetje trots in je? Mensen op deze manier oplichten is alles behalve indrukwekkend, indien je toch zonnodig mensen op wilt lichten doe het dan zoals Frank Abagnale.

Maargoed gelukkig dat jij dit niet gestart bent dan i guess:rolleyes:;)

Buiten het feit dat je idd een bezoek kan verwachten heb je toch wel een beetje trots in je? Mensen op deze manier oplichten is alles behalve indrukwekkend, indien je toch zonnodig mensen op wilt lichten doe het dan zoals Frank Abagnale.

Persoonlijk vind ik oplichting NOOIT indrukwekkend, maar dat is een beetje Off-Topic. Ik draag ook graag een klein steentje bij in de kosten. In voor 5 euries.

maar goed dat ik de dbb knok ploeg ken ?? of moet ik juist weten :P

Maargoed gelukkig dat jij dit niet gestart bent dan i guess:rolleyes:;)

wat boeit dat nu, het gaat om een relatief groot bedrag met nagenoeg 0 pakkans zonder iemand echt bizar veel (financiele) schade te moeten aanrichten. Enige wat je verliest is je dbb account. Kortom the perfect crime:roflol:

Interessant topic.
Als er alsnog een test van Bodylab komt dan sponser ik maar al te graag.

Wij als consument mogen hier best nieuwsgierig naar zijn. De leveranciers 'kunnen' natuurlijk bewust of onbewust afwijkende informatie geven over hun product. Wat ze jou vertellen dient als aanname, wetenschappelijk bewijs zal de consument meer vetrouwen geven lijkt me.

Ik denk dat we eerst toch de 2 meest gekochte/gevraagde eiwitten van B&F en XXL testen en pas NADAT resultaten binnen zijn, dan zullen we zien of er animo is voor het testen van isolaat van B&F of XXL of zelfs Bodylab.

Ik denk dat we eerst toch de 2 meest gekochte/gevraagde eiwitten van B&F en XXL testen en pas NADAT resultaten binnen zijn, dan zullen we zien of er animo is voor het testen van isolaat van B&F of XXL of zelfs Bodylab.

idd, de whey isolaat van BeF is zowiezo de best verkochte in de hele Benelux

Ik doelde op Whey Perfection & Perfect Whey (XXL). Whey perfection heeft 3x zoveel reviews als Isolaat, ik DENK dat ie ietsje meer verkocht wordt.

Terug
Naar boven