AndroidHealthClinic

Aankondiging Testen whey-samples van Bodyenfitshop & XXL nutrition.

Peiling Peiling Onderzoeksmethode

• Totaal stemmers
    107
In voor €5,-, toch wel eens benieuwd wat er nu echt in zit

Mocht het een stuk duurder uitvallen dan wil ik wel verhogen

Dat men concentraat koopt is ook onzin. Lekker het aller goedkoopste wat je kan krijgen. Dan mag je (vind ik) ook niet zeuren over de kwaliteit. Isolaat daarentegen..

Zie:
http://www.timinvermont.com/fitness/soyvswhy.htm

Maak lekker een eigen topic aan met je negatieve gebazel en je rare argumenten.

wat boeit dat nu, het gaat om een relatief groot bedrag met nagenoeg 0 pakkans zonder iemand echt bizar veel (financiele) schade te moeten aanrichten. Enige wat je verliest is je dbb account. Kortom the perfect crime:roflol:

Dus als ik jou 1000 euro geef kom je nooit meer op dbb?

Ik ruik een nieuw inzamelingstopic.

Leuk onderzoek, ik ben wel in voor 5E.

Ik ben eigenlijk het meest benieuwd naar de best verkochte producten. Op basis van claims van deze shops zijn hun producten Whey Perfection en Whey Delicious het best verkocht. Misschien dat je deze 2 producten al wel met HPLC kan laten meten met het geld wat tot nu toe is aangeboden (als iedereen ook daadwerkelijk over de brug komt).

Ik denk dat het het handigst is om de producten anoniem aan te kopen.

Verder is het nog een belangrijke vraag welk smaakje je zou moeten kiezen. Ik vermoed (en ik geloof dat dit vermoeden wordt bevestigd door een post van XXL Nutrition) dat er een variatie in eiwitgehalte aanwezig is op basis van de smaak. Toch zie je niet dat de eiwitwaarden die een product vermeldt op het etiket verschillen per smaak. Het is misschien het meest interessant om een goedverkocht smaakje te kiezen, die qua eiwitgehalte ongeveer in het midden ligt van het verschillende aanbod van de smaken. Een suggestie zou zijn banaan.

Sorry hoor, maar dat dit door middel van HPLC word getest i.p.v. BMOVL-filter vind ik gewoonweg belachelijk. Scheelt enorm in de kosten en is MINSTENS net zo effectief.

Ik ben eigenlijk het meest benieuwd naar de best verkochte producten. Op basis van claims van deze shops zijn hun producten Whey Perfection en Whey Delicious het best verkocht. Misschien dat je deze 2 producten al wel met HPLC kan laten meten met het geld wat tot nu toe is aangeboden (als iedereen ook daadwerkelijk over de brug komt).

Verder is het nog een belangrijke vraag welk smaakje je zou moeten kiezen. Ik vermoed (en ik geloof dat dit vermoeden wordt bevestigd door een post van XXL Nutrition) dat er een variatie in eiwitgehalte aanwezig is op basis van de smaak. Toch zie je niet dat de eiwitwaarden die een product vermeldt op het etiket verschillen per smaak. Het is misschien het meest interessant om een goedverkocht smaakje te kiezen, die qua eiwitgehalte ongeveer in het midden ligt van het verschillende aanbod van de smaken. Een suggestie zou zijn banaan.

Zeer zeker wel !
Althans bij XXL nutrition whey isolaat zie je bij elke smaak andere e/k/v verhoudingen.
Van B&F weet ik het niet.

• Topic Starter Topic Starter

.

HPLC is vrij prijzig. Zoals ik al eerder vermeld heb, heb ik verschillende bedrijven hiervoor benaderd. Één Nederland bedrijf vroeg 512 eu per analyse, wat zwaar overpriced is dus dat bedrijf valt af. Een ander bedrijf uit de UK heeft mij gisteren te laten weten enkel de Kjedahl methode te hanteren dus ook die valt af.

Ik ben momenteel in afwachting van nog 2 bedrijven, echter zal ik morgen ook andere bedrijven benaderen. Verwacht dat het maximaal een week duurt vooraleer ik een bedrijf heb gevonden die een schappelijke prijs hanteert. Update zullen uiteraard volgen en ik probeer iedereen hiervan op de hoogte te houden.

Dan over de smaak, er zal inderdaad een smaak getest worden. Banaan, Aardbei en Vanille zijn verreweg het meest populair, echter zullen smaken zoals cocos, chocolade, tropische fruit etc de grootste afwijkingen laten zien. De smaak zal uiteraard in overleg met jullie gekozen worden, maar zal gebeuren nadat de prijs bekend is.

Niet veel hier maar wel benieuwd, in voor 5 euro, graag pb hoe/wat dan maak ik het over.

In voor 5, misschien later wat meer als er tekort is

Hoe zit het met dit onderzoek eigenlijk ?

unknown zit al op de bahamas van ons geld hoorde ik :(

• Topic Starter Topic Starter
Hoe zit het met dit onderzoek eigenlijk ?

Geduld, ik ben momenteel nog in afwachting op antwoord van verschillende bedrijven.
Ik zal in de OP wel een kopje aanmaken met de voortgang zodat iedereen in één oogopslag kan zien hoe het ervoor staat.

unknown zit al op de bahamas van ons geld hoorde ik :(

Had ik daar het geld maar voor:D, maar helaas:o.

De donateurs zijn pas in staat geld over te maken zodra mijn rekeningnummer bij hen bekend is, en dat zal ik pas doen nadat alles geregeld is zoals het analysebedrijf, sampling etc.
Geen zorgen, het onderzoek gaat er sowieso komen.

Terug
Naar boven