AndroidHealthClinic

Aankondiging Testen whey-samples van Bodyenfitshop & XXL nutrition.

Peiling Peiling Onderzoeksmethode

• Totaal stemmers
    107
Die doet een collega van mij, maar die is noway bereid dat zomaar voor mij te gaan doen..

Ben ik ook wel erg benieuwd naar namelijk of het nog wat uitmaakt of je de omega 3 haalt bij de kruidvat of van bijvoorbeeld nowfoods (ook qua vetzuur samenstelling)

heb het idee dat dit niet veel zal uit maken... is misschien alleen verschil in de merk...

---------- Toegevoegd om 08:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:52 ----------

merk naam dan..

Lijkt me handiger dat je isolaat test en niet concentraat. Isolaat moet de hoogwaardige versie zijn van de twee.

• Topic Starter Topic Starter

Zelf werk ik op een lab en ook met HPLC, maar heb echter niet de mogelijkheid binnen onze huidige configuraties eiwitten te analyseren. Anders had ik dat overigens al lang een keer gedaan!

Er moet toch op dit forum met zoveel leden wel iemand te vinden zijn die bij bijvoorbeeld nutricia op het lab werkt?:o

Met zo iemand is er inmiddels ook een gesprek geweest;). We moeten echter afwachten of degene toestemming krijgt.

Bedankt voor jullie bijdrage mannen.

Lijkt me handiger dat je isolaat test en niet concentraat. Isolaat moet de hoogwaardige versie zijn van de twee.

Snap ik, alleen Body en Fitshop bijvoorbeeld heeft voor haar concentraat en isolaat twee verschillende leveranciers. Indien de Isolaat dan een kleine afwijking weergeeft sluit dat de andere nog niet uit. Concentraat is daarnaast veruit het meest gekochte eiwit.

idd,had ik ook al gezegd,best is om die te testen,ookal word die niet het meeste verkocht.Dan heb je wel een beste overzicht van wat er zoal inzit.

---------- Toegevoegd om 10:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:59 ----------

mijn donatie blijft alsnog staan...

• Topic Starter Topic Starter

Bedankt voor je bijdrage.

Een kleine update mbt de analyse. Vandaag weer een mail gehad van een bedrijf waarin staat dat ze mijn mail doorgestuurd hebben naar het lab en uiterlijk vrijdag een reactie terugverwacht.

Van twee overige bedrijven heb ik momenteel nog geen antwoord gehad, maar ook daarvan verwacht ik deze week een antwoord van te krijgen. Zodra ik een fatsoenlijke prijs krijg zal de mail in de OP verschijnen.

In voor €5 :)

Is het al duidelijk welke nou uiteindelijk getest worden?

Snap ik, alleen Body en Fitshop bijvoorbeeld heeft voor haar concentraat en isolaat twee verschillende leveranciers. Indien de Isolaat dan een kleine afwijking weergeeft sluit dat de andere nog niet uit. Concentraat is daarnaast veruit het meest gekochte eiwit.

Dat men concentraat koopt is ook onzin. Lekker het aller goedkoopste wat je kan krijgen. Dan mag je (vind ik) ook niet zeuren over de kwaliteit. Isolaat daarentegen..

Zie:
http://www.timinvermont.com/fitness/soyvswhy.htm

Dat men concentraat koopt is ook onzin. Lekker het aller goedkoopste wat je kan krijgen. Dan mag je (vind ik) ook niet zeuren over de kwaliteit. Isolaat daarentegen..

Zie:
http://www.timinvermont.com/fitness/soyvswhy.htm

Concentraat en isolaat is gewoon dezelfde sh*t hoor. Dat isolaat superieur is zijn gewoon marketing strategien die duidelijk hebben gewerkt bij jouw.

Enigste verschil is dat isolaat meer gefilterd, wat mogelijk zelfs slechter kan zijn.

ohja:
in voor 10 euro

Als de kosten richting de duizend+ gaan dan wil ik nog wel wat extra bijleggen.

Brb thread backfire
Brb b&f klaagt TS aan
Brb b&f bel me als je een advocaat nodig hebt
Brb 3e jaars fiscaal recht enso jwz

ja zijn claims en weinig/geen bronnen. t gaat ook over isolaat vs concentraat stukje is wel geinig om te lezen

ja zijn claims en weinig/geen bronnen. t gaat ook over isolaat vs concentraat stukje is wel geinig om te lezen

Dit stukje bedoel je?

Here's the picture--the industry through various articles in muscle magazines touts the benefits and characteristics of a whey protein ISOLATE and turns around and uses a CONCENTRATE. Tell me, who's the wiser? The supplement companies, that's who, and they're a whole lot richer to boot! Some manufacturers will put 98% WPC in their product and then put in 1% of a hydrolyzed product (remember this tastes horrible!) and 1% of an isolate. Then, they can legally claim all types of stuff on their label-- di and tri peptides, ion-exchange, blah, blah, blah!

Bangmakerij waar weinig interessants aan is. Tuurlijk kan dat, net zoals dat met bijna alles kan dat in een fabriek gemaakt wordt. Geldt trouwens even goed voor soy isolate, dan vertrouw je toch ook maar gewoon het etiket dat het echt allemaal soy isolate is en geen concentrate.

Serieus? Gaat toch de hele tijd over de vergelijking whey <-> soy (en waarom soy zoveel beter is)? Worden ook nergens bronnen gegeven voor al die gemaakte claims. Vaag artikel en niet echt van belang in dit topic.

Punt 5 gaat enkel over isolaat vs concentraat. En er staan wel bronnen/referenties in.

Terug
Naar boven