XXL Nutrition

Aankondiging Testen whey-samples van Bodyenfitshop & XXL nutrition.

Peiling Peiling Onderzoeksmethode

• Totaal stemmers
    107
En de whey van bodylab heeft ook zo een hccp keuring of iets dergelijks dan mag je er toch vanuit gaan dat het goed getest is, ook staat er bij hun op de pot: eiwitten op basis van droge stof en bij elke smaak de verschillende voedingswaarde en ingrediënten. Toch leuk onderzoek ik kijk uit naar het resultaat!

Als je HACCP bedoelt, heeft dit naar mijn weten niets met het wel of niet kloppen van de percentage eiwitten de beschrijving te maken. HACCP staat voor Hazard Analysis and Critical Control Points, een 'document' dat de controles en richtlijnen binnen de productie omschrijft, hierbij moet je denken aan metaaldetectie en dergelijke.

als je met je onderzoek ook daadwerkelijk de boardsponsers wilt 'zwartmaken' moet je meerdere samples uit het fabriek rechtstreeks naar het labo sturen, niet eerst in een pot laten steken, 10keer verhandelen en dan naar een labo sturen.

jouw bevindingen gaan nooit een deftig argument zijn om te zeggen: "we worden opgelicht want er zitten te weinig eiwitten in en niemand mag nog bij die producent kopen." de wetenschappelijke correctheid ontbreekt gewoon volledig.

ik zou ook al beginnen met dit topic privé te zetten.

mijn visie: het is een leuk onderzoek, maar je mag niet teveel waarde hechten aan je bevindingen

Wat jij dus zegt is dat iederen maar met zn shake beker in de fabriek moet wachten op zijn verse poeder want na 1 uur is de eiwit gehalte gedaalt.. Of tewel slaat nergens op. Je betaalt voor 93% eiwit (wheyiso) en je krijgr dan dry base waarde van ong 5% om dan nog lager in de eiwitten tezitten omdat ze sjoemelen? Nee doe maar de test zo gied mogelijk en zo uitgebrijd mogelijk zodat je niet met 50% taurine zit zoals eerder gezegd.

Heeft B&F al gereageerd ?!

• Topic Starter Topic Starter

Nope, niet in het topic en niet per pm. Maargoed dat hoeft ook niet toch.

Ze kunnen in principe niets anders doen dan zeggen dat ze achter hun product staan en zoveel toegevoegde waarde heeft dat niet.
De testresultaten zullen uiteindelijk voor zich spreken.

Nope, niet in het topic en niet per pm. Maargoed dat hoeft ook niet toch.

Ze kunnen in principe niets anders doen dan zeggen dat ze achter hun product staan en zoveel toegevoegde waarde heeft dat niet.
De testresultaten zullen uiteindelijk voor zich spreken.

OO nee daar ben ik het mee eens maat ik vroeg het me alleen af.
en ik had ook zelf even kunnen checken..(excuus).

Toch wel goed om te zien hoe XXL ermee omgaat...(zo ver)..

OO nee daar ben ik het mee eens maat ik vroeg het me alleen af.
en ik had ook zelf even kunnen checken..(excuus).

Toch wel goed om te zien hoe XXL ermee omgaat...(zo ver)..

+1

Ik snap best dat topics waarin mensen die onzin gaan praten over één van de boardsponsors zonder ook maar enig bewijs, dat die topics verwijderd worden. Dat voegt niks toe en moedigt het zwart praten van de sponsors door andere concurrenten alleen maar aan.

Wel een beetje geschrokken van die reddit test. blijkbaar heel normaal om maar 75-80% van wat ze claimen in de pot te stoppen.. Koop dan toch liever gewoon wat kip in de supermarkt.. :o

+1

Ik snap best dat topics waarin mensen die onzin gaan praten over één van de boardsponsors zonder ook maar enig bewijs, dat die topics verwijderd worden. Dat voegt niks toe en moedigt het zwart praten van de sponsors door andere concurrenten alleen maar aan.

Wel een beetje geschrokken van die reddit test. blijkbaar heel normaal om maar 75-80% van wat ze claimen in de pot te stoppen.. Koop dan toch liever gewoon wat kip in de supermarkt.. :o

Precies, moeilijke is dat kip klaar gemaakt moetworden en ook meer ruimte inneemt in de maag en meer tijd om t weg te krijgen. Sochtends als je opstaat na de havermout om kip te nemen zie ik niet zitten. Daarom dat er op bepaalde momenten beter is om shake te nemen. Alleen als daar aanzienlijke afwijking is dan wat er vermeld wordt dan kies ik toch liever eieren voor me geld.

In met 10 euro voor bodyenfit en xxl :)
Wel jammer dat de isolaat versie niet getest word :(

Voor het juridisch plaatje is het heel simpel. Zodra de uitslag bekend is zeg je heel duidelijk dat JOUW sample die je in je bezit had dit eiwitpercentage bevat.

De lezer mag dan zelf bepalen of dit mogelijk ook voor de gehele productlijn telt. Maar dat moet je zelf nooit insinueren. Jij plaatst de uitslag voor je eigen sample en niet voor het product dat verkocht wordt.

Dan kunnen ze je niks maken.

dit is dus wat ik bedoel, ik ben blij dat jij het op die manier uitlegt :)

Precies, moeilijke is dat kip klaar gemaakt moetworden en ook meer ruimte inneemt in de maag en meer tijd om t weg te krijgen. Sochtends als je opstaat na de havermout om kip te nemen zie ik niet zitten. Daarom dat er op bepaalde momenten beter is om shake te nemen. Alleen als daar aanzienlijke afwijking is dan wat er vermeld wordt dan kies ik toch liever eieren voor me geld.

Hehehe

Owja, goed initiatief!

Mocht er in de toekomst een test van de isolaat versies komen, betaal ik zeker mee.

Hoe ver zijn we nou? :p

• Topic Starter Topic Starter

Wacht nog op antwoord van 3 bedrijven mbt de prijzen van HPLC.

Heb van één Nederlands bedrijf antwoord gehad en die vroeg 510 euro voor het analyseren van één sample, maar dat is zoals je wel kan begrijpen iets teveel van het goede. Ben dus nog in afwachting van de overige 3 bedrijven.

Moest het echt nodig zijn kan ik mijn bijdrage verhogen tot 13,67 euro.

Wacht nog op antwoord van 3 bedrijven mbt de prijzen van HPLC.

Heb van één Nederlands bedrijf antwoord gehad en die vroeg 510 euro voor het analyseren van één sample, maar dat is zoals je wel kan begrijpen iets teveel van het goede. Ben dus nog in afwachting van de overige 3 bedrijven.
HPLC doneer ik 50.

Indien nodig kan ik m'n bijdrage ook verdubbelen.

Beter houden we de uitslag wel geheim zodat de dbbvrekjes die er niks aan uit willen geven de uitslag niet weten.

Terug
Naar boven