XXL Nutrition

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Vrij testosteron is wat niet gebonden is aan albumine en SHBG. 97-98% van je testosteron is gebonden en 2-3%% is dus vrij.

Bioavailable testosteron is alleen wat niet gebonden is aan SHBG, dus wat aan albumine bind wordt hier meegetelt. Dit omdat albumine ook als transporter kan fungeren.

Vrije-test index is gewoon een berekening. De ratio wordt bepaald door totaal testosteron te delen door SHBG en dan vermenigvuldigd door een constante (meestal 100). Wordt gebruik om abnormale androgeen status in mannen te bepalen. Niet een vrij accuraat iets wel. Onnodig zelfs gezien je dit aan de andere waardes kan zien.

Ik heb zelf vitamine k, vitamine d, mangosteen, granaatappel, mucuna pruriens en fosfatidylserine met succes gebruikt.

Duidelijk, bedankt!

Ik moet eerst even wat karmapunten verdelen over andere gebruikers.:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.983
SHBG zou toch juist dalen bij een hogere test?.. wil vrij test graag wat hoger..

want mn libido mag wel wat hoger, en wat moe laatste tijd.

Je vrij testosteron staat niet aangegeven. Alleen je vrij androgeen index, waar je niet veel mee bent.

Gezien je SHBG en testosteron goed is ligt hier de oorzaak wss niet. Hoog testosteron kan ook moe maken trouwens.

Je vitamine D, oestrogeen en vrij testosteron (wat je ook kan berekenen in principe als je SHBG waarde weet, bioavailable testosteron heb je albumine waarde nodig) zou je nog eens moeten laten meten.

http://www.issam.ch/freetesto.htm

Waarom anti-androgeen? Omdat het überhaupt de DHT vermindert?

Ja, en DHT is het sterkste androgeen in je lichaam wat nodig is voor bepaalde functies.

Het heeft voor de rest geen effect op testosteron. Dus het is gewoon een anti-DHT.

Laatst bewerkt:
Je vrij testosteron staat niet aangegeven. Alleen je vrij androgeen index, waar je niet veel mee bent.

Gezien je SHBG en testosteron goed is ligt hier de oorzaak wss niet. Hoog testosteron kan ook moe maken trouwens.

Je vitamine D, oestrogeen en vrij testosteron (wat je ook kan berekenen in principe als je SHBG waarde weet, bioavailable testosteron heb je albumine waarde nodig) zou je nog eens moeten laten meten.

http://www.issam.ch/freetesto.htm

Ja, en DHT is het sterkste androgeen in je lichaam wat nodig is voor bepaalde functies.

Het heeft voor de rest geen effect op testosteron. Dus het is gewoon een anti-DHT.

Thanks man..!!

Dus supplementen als phosphatidylserine en vitamine D (beide verhogen de testosteron) kunnen heel goed dienen in een nakuur naast bv nolvadex of tamoxifen e.d?

• #1.987
Deze testboosters (complete supps of enkel de stoffen) laten de test stijgen maar doen vaak het stresshormoon cortisol dalen. Dit lijkt me toch ook niet zo goed of vergis ik me hierin?

• #1.989
Deze testboosters (complete supps of enkel de stoffen) laten de test stijgen maar doen vaak het stresshormoon cortisol dalen. Dit lijkt me toch ook niet zo goed of vergis ik me hierin?

Cortisol mag bij meeste mensen wel wat lager komen te staan ;)

Iemand goede resultaten gezien bij een bepaald product? Deel je wijsheid :D

kan dit gebruikt worden op 17jr

Welk dieet wordt hier aangeraden voor een hoge test? Ik heb literatuur gelezen waarin high carbs wordt aangeraden met vooral carbs uit fruit/zuivel etc en literatuur gelezen waarin veel vet wordt aangeraden, voornamelijk verzadigd. Wat overal wel hetzelfde is, is dat meervoudig verzadigde vetzuren worden afgeraden. Proteïne spreekt voor zich.

Welk dieet wordt hier aangeraden voor een hoge test? Ik heb literatuur gelezen waarin high carbs wordt aangeraden met vooral carbs uit fruit/zuivel etc en literatuur gelezen waarin veel vet wordt aangeraden, voornamelijk verzadigd. Wat overal wel hetzelfde is, is dat meervoudig verzadigde vetzuren worden afgeraden. Proteïne spreekt voor zich.
- veel vet, waarvan veel verzadigd (mik op 50% van totale vetinname). Niet bang voor zijn met cholesterol verhaaltjes, is volkomen veilig. Rest van je vetten voornamelijk enkelvoudig onverzadigd. Volle melk, roomboter en kokosolie zijn goede bronnen.
- kcal op onderhoud of erboven
- meer kh dan eiwit
- eieren eten voor arachidonzuur (3+ per dag)
- rood vlees voor zink, 250g+ per dag. Of gewoon een zink supplement nemen, 30 mg per dag. 3 mg koper erbij nemen om de boel te balanceren
- geen visolie (5 hele eieren is voldoende voor je omega-3s)
- 400mg magnesium suppleren
- vitamine D3 (inname die 40-50 ng/dl garandeert)
- vitamine K2 eventueel suppleren, tenzij je veel eieren, kaas en evt. roomboter in je dieet hebt zitten, dan is dat niet echt nodig.

Volle melk, hele eieren en rood vlees/zink supplement zijn de ways to go.

srs, can confirm, high test crew (srs)

- veel vet, waarvan veel verzadigd (mik op 50% van totale vetinname). Niet bang voor zijn met cholesterol verhaaltjes, is volkomen veilig. Rest van je vetten voornamelijk enkelvoudig onverzadigd. Volle melk, roomboter en kokosolie zijn goede bronnen.
- kcal op onderhoud of erboven
- meer kh dan eiwit
- eieren eten voor arachidonzuur (3+ per dag)
- rood vlees voor zink, 250g+ per dag. Of gewoon een zink supplement nemen, 30 mg per dag. 3 mg koper erbij nemen om de boel te balanceren
- geen visolie (5 hele eieren is voldoende voor je omega-3s)
- 400mg magnesium suppleren
- vitamine D3 (inname die 40-50 ng/dl garandeert)
- vitamine K2 eventueel suppleren, tenzij je veel eieren, kaas en evt. roomboter in je dieet hebt zitten, dan is dat niet echt nodig.

Volle melk, hele eieren en rood vlees/zink supplement zijn de ways to go.

srs, can confirm, high test crew (srs)

Volle melk en roomboter een goede bron van enkelvoudig verzadigd? Ik denk dat het aandeel verzadigd vet bij deze 2 veel hoger ligt dan het gehalte aan EOVZ.

Heb je een bron ivm inname visolie en dalig testosteron?

Volle melk en roomboter een goede bron van enkelvoudig verzadigd? Ik denk dat het aandeel verzadigd vet bij deze 2 veel hoger ligt dan het gehalte aan EOVZ.

Heb je een bron ivm inname visolie en dalig testosteron?
Niet zo zeer visolie, maar EPA. Stoort de werking van arachidonzuur en dat laatste is nodig voor de synthese van steroide hormonen.

Plus was nog iets anders met EPA maar dat weet ik niet meer, zal straks even kijken.

Doelde op volle melk en roomboter als bronnen van verzadigd vet, zijn hier uitstekend voor. Volle melk bevat zo'n 400 veschillende vetzuren, waarvan heel veel erg gezond zijn.

Goede bronnen van EOVZ zijn olijfolie, eieren, nootjes, avocado's, etc

• #1.997
Iemand goede resultaten gezien bij een bepaald product? Deel je wijsheid :D

kan dit gebruikt worden op 17jr

Vitamine D, altijd goed ;)

---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:32 ----------

Ik dacht dat dit niet bewezen was. Er was maar een onderzoekje die dit optekende en die was gefinancierd door een sup fabrikant?

Zijn nog andere onderzoeken die dit bevestigen.

jeeej 100'ste pagina. :rocknana:

wat ik trouwens beetje mis is hoe krachtig/zwak een stof/supplement is.
ik bedoel: als je kijkt naar de test verhoging tussen de uiensap en phosphatidylsernine om een voorbeeld te noemen.
Dan kom je niet echt achter welke het meest hoogst piekt.

welke stof of supplement is bijvoorbeeld de meeste krachtige test booster en cortisol onderdrukker?

Laatst bewerkt:
  • #1.999
jeeej 100'ste pagina. :rocknana:

wat ik trouwens beetje mis is hoe krachtig/zwak een stof/supplement is.
ik bedoel: als je kijkt naar de test verhoging tussen de uiensap en phosphatidylsernine om een voorbeeld te noemen.
Dan kom je niet echt achter welke het meest hoogst piekt.

welke stof of supplement is bijvoorbeeld de meeste krachtige test booster en cortisol onderdrukker?

Knoflook eerst, dan uien. Maar knoflook is wat zwaar voor de maag (uien ook wel, maar minder).

Terug
Naar boven