- Waardering
- 2.136
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 22%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

ik was hier al bang voor, want ik volg dit topic al lange tijd niet meer.
moet maar weer eens doorspitten dan.

Uitslag binnen gekregen:
Vitamine D (25-OH) ....... 96nmol/l
Wat denken jullie er van? Moet nog stuk hoger toch?
Zou iets hoger kunnen (100-125) maar is op zich prima. Je zou 5000iu extra per week (eenmaal per week extra, niet elke dag) kunnen pakken.
Zoals met veel nutrienten zal een tekort je testosteron waardes verlagen, maar zal meer dan nodig meestal niet voor een hoger testosteron zorgen. Ze kunnen de boel alleen naar 100% tillen, niet hoger. De stijging die je nu eventueel nog gaat bewerkstelligen zal voor je test niet echt wat doen, en die stijging gaat al helemaal niets voor je gains doen, aangezien testosteron binnen de fysiologische range maar een hele zwakke invloed op gains heeft. Het is meer van invloed op je mentale gesteldheid.Okey! Maar om een testosteronverhoging te bereiken is een hogere vit D waarde nodig toch?
Neem nu elke dag 2000iu, zou elke dag 4000iu te veel van het goede zijn?
Zoals met veel nutrienten zal een tekort je testosteron waardes verlagen, maar zal meer dan nodig meestal niet voor een hoger testosteron zorgen. Ze kunnen de boel alleen naar 100% tillen, niet hoger. De stijging die je nu eventueel nog gaat bewerkstelligen zal voor je test niet echt wat doen, en die stijging gaat al helemaal niets voor je gains doen, aangezien testosteron binnen de fysiologische range maar een hele zwakke invloed op gains heeft. Het is meer van invloed op je mentale gesteldheid.
Je wilt ook niet te hoge 25[OH]D waardes hebben, net zo ongezond als te lage. Op zich zit je gewoon goed nu, je kan een pilletje van 2000 IU extra nemen als je wilt.
Je oestrogeen staat in verhouding met je vrij testosteron, wat belangrijk is.
Dus je totaal testosteron is goed, maar je vrij testosteron is heel goed.
Bedankt voor je reactie Cools.
Het is dus niet nodig om mangosteen te gaan gebruiken om mijn oestrogeen te verlagen? Het oestrogeen komt ietsje boven de referentiewaarde uit dus ik dacht dat het te hoog zou zijn.

Nee is zeker niet nodig. Zeker gezien mangosteen oestrogeenreceptoren gevoeliger kan maken en aromatase verhogen. Dan heb je dubbel op nadien![]()
Okey super! Weet je toevallig wat bioavailable test en vrije test index betekenen?
Bioavailable betekent biologisch beschikbaar. Dus niet gebonden testosteron (aan SHBG oa.).
Hier meer info vrij test index.
http://www.zna.be/NL-BE/overZNA/Med...eClinical/Vrije androgeen index in Serum.aspx
Vrij testosteron is wat niet gebonden is aan albumine en SHBG. 97-98% van je testosteron is gebonden en 2-3%% is dus vrij.
Bioavailable testosteron is alleen wat niet gebonden is aan SHBG, dus wat aan albumine bind wordt hier meegetelt. Dit omdat albumine ook als transporter kan fungeren.
Vrije-test index is gewoon een berekening. De ratio wordt bepaald door totaal testosteron te delen door SHBG en dan vermenigvuldigd door een constante (meestal 100). Wordt gebruik om abnormale androgeen status in mannen te bepalen. Niet een vrij accuraat iets wel. Onnodig zelfs gezien je dit aan de andere waardes kan zien.
cools, als je tijd hebt, zou je een kijkje naar mijn waardes kunnen doen? Wat is joue mening erover, en zijn er dingen die ik kan doen om ze te verbeteren? Ik heb nog nooit gekuurd, maar speel met de gedachte. Dingen die ik dan extra in de gaten moet houden?
Probeer eens Zegepalm of zaagpalm
"Zegepalm werkt op mannen als afrodisiac. Het coïtusleven wordt gevitaliseerd. Daarnaast heeft het een spierversterkend effect. De spiermassa neemt toe. Zegepalm werkt als natuurlijke anabole steroïden; het zijn precursors, oftewel stoffen die door omzettingen in het lichaam de aanmaak van testosteron bevorderen. Er zitten fytosterolen in waardoor anabole hormonen in de man getriggerd worden. Bij juist gebruik kan de spiermassa en spierkracht toenemen. Bodybuilders die niet van chemische middelen houden gebruiken het. Voor veel mensen is het belangrijker dat de coïtusuele energie verhoogd wordt. Bij mannen wordt daarnaast de onvruchtbaarheid verminderd. Vrouwen ervaren net als de man verminderde frigiditeit."
SHBG is hoger omdat je test vrij hoog is, dus alles is in verhouding.Zaagtandpalm is juist een anti-androgeen dat de omzetting naar DHT verminderd.
---------- Toegevoegd om 21:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:28 ----------
Waardes zijn helemaal goed. Nix aan doenSHBG is hoger omdat je test vrij hoog is, dus alles is in verhouding.