MuscleMeat

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Ik raad het ook niemand echt aan. Zelf zou ik het liever ook niet nemen, maar heb een spier-en zenuwziekte. Dit komt verder uit een immuniteitsstoornis met systematische infecties. Met als gevolg spierzwakte en hormonale-en spijsverteringsstoornissen. En dit alleen helpt tot ik genezen ben. Ik heb dit topic dan ook gemaakt om te begeleiden omdat mensen het toch zowiezo gebruiken. En de producten op de markt zijn een combinatie van alles en nog wat zonder waarschuwing voor de gevaren.

Er zijn ook maar 2 middelen die ik echt aanraad in dit topic. Voor de rest geef ik de mogelijke bijwerkingen en gevaren aan. Degene die toch willen gebruiken ondersteun ik.

Maar deze middelen in extractvorm zijn niet minder dan de chemische middelen clomid, nolvadex, aromasin. Hun werking is zeer sterk afhankelijk van de percentage actieve stof in het extract. Dit zonder de toxische effecten van de chemische middelen weliswaar.

In principe moet je je hormonhuishouding met rust laten. Doen wat gezond is en er wat voor doen en je zal zo je doelen bereiken.

Ben het met je eens, gezonde mensen horen dit soort middelen links te laten liggen. Ik ben het alleen niet met je eens, dat je ze de kennis moet aanreiken omdat ze het toch doen...zo kun je alles goedpraten.....maar bon, da's een verschil van mening.

Wow, nu ik weet waarom je het zelf neemt, heb ik nog meer waardering voor je supermooie (en echt sexy!) lijf.... ik heb zelf hypoglycemie en ben voor vanalles en nog wat allergisch...kan me dus een heel klein beetje jouw situatie voorstellen.

• Topic Starter Topic Starter
Sorry, maar dan weet je duidelijk niet waarover je het hebt: plantaardige oestrogenen zijn ook hormonen, en andere stoffen en kruiden die hier genoemd worden zijn misschien zelf geen hormonen, maar er wordt wel van beweerd dat ze iets met de hormonen doen. En natuurlijk betekent niet gelijk veilig.

Klopt, maar hier gaat het niet alleen over plantaardige oestrogenen met oestrogene en anti-oestrogene werking. Ook zuren, mineralen, enz... Soja bevat als enigste oestrogene stoffen in de lijst zelfs.

Inderdaad, als men ziet op pagina 1 dan zie je de vergelijking van ellaginezuur en clomid. Hun werking staat ook in de eerste post uitgelegd.

Ze beinvloeden dus de hormoonhuishouding via verschilende wegen.

Je had het over plantaardige oestrogenen. Daar reageerde ik op. En ik had het over "rommelen met hormonen". De hormoonhuishouding proberen te beïnvloeden versta ik daar ook onder...... :D

Ben het met je eens, gezonde mensen horen dit soort middelen links te laten liggen. Ik ben het alleen niet met je eens, dat je ze de kennis moet aanreiken omdat ze het toch doen...zo kun je alles goedpraten.....maar bon, da's een verschil van mening.

Wow, nu ik weet waarom je het zelf neemt, heb ik nog meer waardering voor je supermooie (en echt sexy!) lijf.... ik heb zelf hypoglycemie en ben voor vanalles en nog wat allergisch...kan me dus een heel klein beetje jouw situatie voorstellen.

Dan nemen ze het zonder de bijwerkingen te kennen. Dat is gevaarlijk. Op deze manier kunnen ze het nog beseffen en aanpassen of niet nemen.

Dit gebeurd ook bij anabolen, waar ik ook over geschreven heb.

Ik heb ook contactallergien aan bepaalde stoffen hierdoor.

Dat lichaam is van een aantal jaar terug voor ik ziek werd.

@ cools: ik zit ff met een issue...

paar bladzijdes terug poste je deze granaatappel extract met 40% ellaginezuur
http://www.hanoju.nl/product/granaatappel-extract-90-tabletten-53

Nou heb ik hetzelfde product gevonden (denk ik) maar andere leverancier.
http://www.voordeligvitaal.nl/Hanoju/883333-granaatappel-extract-450mg-hanoju-90vc.html

Maar het verschil is dat in de laatste link geen ellaginezuur word vermeld.
en er zit 450 mg granaat extract in ipv 400 van jou link...

kwa verpakking/merk is het gewoon hetzelfde dus ik denk dat er gewoon 40% ellaginezuur in zit.. wat denk jij?

---------- Post toegevoegd Wed 30 May 2012 om 21:03 ----------

Sorry, maar dan weet je duidelijk niet waarover je het hebt: plantaardige oestrogenen zijn ook hormonen, en andere stoffen en kruiden die hier genoemd worden zijn misschien zelf geen hormonen, maar er wordt wel van beweerd dat ze iets met de hormonen doen. En natuurlijk betekent niet gelijk veilig.
Het blijven extracten uit planten.
De werking ervan (positief en negatief) kunnen wel hetzelfde wegen als hormonen.

Laatst bewerkt:
Je had het over plantaardige oestrogenen. Daar reageerde ik op. En ik had het over "rommelen met hormonen". De hormoonhuishouding proberen te beïnvloeden versta ik daar ook onder...... :D

Klopt, genistein uit soja. Die werkt de bijwerkingen van bepaalde anti-oestrogenen tegen. Daidzein is daarintegen een anti-oestrogeen.

---------- Post toegevoegd Wed 30 May 2012 om 21:05 ----------

@ cools: ik zit ff met een issue...

paar bladzijdes terug poste je deze granaatappel extract met 40% ellaginezuur
http://www.hanoju.nl/product/granaatappel-extract-90-tabletten-53

Nou heb ik hetzelfde product gevonden (denk ik) maar andere leverancier.
http://www.voordeligvitaal.nl/Hanoju/883333-granaatappel-extract-450mg-hanoju-90vc.html

Maar het verschil is dat in de laatste link geen ellaginezuur word vermeld.
en er zit 450 mg granaat extract in ipv 400 van jou link...

kwa verpakking/merk is het gewoon hetzelfde dus ik denk dat er gewoon 40% ellaginezuur in zit.. wat denk jij?

---------- Post toegevoegd Wed 30 May 2012 om 21:03 ----------

Het blijven extracten uit planten.
De werking ervan (positief en negatief) kunnen wel hetzelfde wegen als hormonen.

Best een mail sturen om te vragen. Maar als het hetzelfde merk is waarschijnljk wel.

Laatst bewerkt:
Best een mail sturen om te vragen. Maar als het hetzelfde merk is waarschijnljk wel.

Die zat ik nu net te typen :D

Ok een theorie stack(je)

Ik zat eerst te twijfelen tussen mangosteen of granaatappelsap om de oestrogeen te verlagen/blokkeren.
Maar mangosteen lijkt me iets veiliger vanwegen geen clomid bijwerkingen aanhangen. (toch?)

Ook vind ik het nog steeds beetje krom om een oestrogeen verlagen en tegelijkertijd een oestrogeen verhoger te gebruiken.
Ik snap het wel maar vind nog steeds krom.

Ik zat ongeveer aan deze stack te denken:
oestrogeen verhoger -> Genistein 1000 mg
oestrogeen verlager -> Mangosteen: (hoeveel extract?)
test verhoger -> phosphatidylserine + vit d + misschien nog Intimidate erbij voor de nachtrust (intimidate = n-methyl-d-aspartic acid)

Is dit wat?
door de oestrogeen te verhogen verlaag je de bijwerkingen van genistein (dat weer oestrogeen verhoogd, wat ik dus krom vind)
en de test verhogers lijken me vrij safe...

Die zat ik nu net te typen :D

Ok een theorie stack(je)

Ik zat eerst te twijfelen tussen mangosteen of granaatappelsap om de oestrogeen te verlagen/blokkeren.
Maar mangosteen lijkt me iets veiliger vanwegen geen clomid bijwerkingen aanhangen. (toch?)

Ook vind ik het nog steeds beetje krom om een oestrogeen verlagen en tegelijkertijd een oestrogeen verhoger te gebruiken.
Ik snap het wel maar vind nog steeds krom.

Ik zat ongeveer aan deze stack te denken:
oestrogeen verhoger -> Genistein 1000 mg
oestrogeen verlager -> Mangosteen: (hoeveel extract?)
test verhoger -> phosphatidylserine + vit d + misschien nog Intimidate erbij voor de nachtrust (intimidate = n-methyl-d-aspartic acid)

Is dit wat?
door de oestrogeen te verhogen verlaag je de bijwerkingen van genistein (dat weer oestrogeen verhoogd, wat ik dus krom vind)
en de test verhogers lijken me vrij safe...

Mangosteen is vergelijkbaar met de bijwerkingen van aromasin. Maar in principe verlagen beiden oestrogeen op de receptor. Alleen blokkeert clomid of ellaginezuur (granaatappel) de beta receptor alleen. Mangosteen verlaagt totaal oestrogeen en zorgt voor minder oestrogeen op beide receptoren.

In principe zijn mogelijke bijwerkingen uiteindelijk gelijkend. Alleen laat je met mangosteen beide receptoren open nog. Dit kan in principe voor minder bijwerkingen zorgen zolang je oestrogeen niet te laag brengt (of een plant gebruikt die oestrogeen op beide receptoren is). Zo een plant heb ik nog niet gevonden, dus het komt uiteindelijk op hetzelfde neer.

Nu genistein heeft geen volledige werking op de oestrogeenreceptor, zoals eigen oestrogeen, en hecht alleen op de alfa receptor. Dus je gaat je testosteron nog altijd verhogen met deze combi. Daidzein heeft dosisafhankelijk een oestrogene of anti-oestrogene werking op de beta receptor.

D-asparatic acid verhoogd de oestrogeenproductie (en testosteron) op zichzelf al trouwens. Maar dat gebeurd bij clomid, nolvadex en ellaginezuur ook (omzetting testosteron en je lichaam dat meer oestrogeen op receptoren wilt voor het natuurlijke evenwicht te behouden).

Laatst bewerkt:
Mangosteen is vergelijkbaar met de bijwerkingen van aromasin. Maar in principe verlagen beiden oestrogeen op de receptor. Alleen blokkeert clomid of ellaginezuur (granaatappel) de beta receptor alleen. Mangosteen verlaagt totaal oestrogeen en zorgt voor minder oestrogeen op beide receptoren. In principe zijn mogelijke bijwerkingen uiteindelijk gelijkend.

Nu genistein heeft geen volledige werking op de oestrogeenreceptor zoals eigen oestrogeen en hecht alleen op de alfa receptor. Dus je gaat je testosteron nog altijd verhogen met deze combi. Daidzein heeft dosisafhankelijk een oestrogene of anti-oetrogene werking op de beta receptor.

D-asparatc acid verhoogd de oestrogeenproductie op zichzelf al trouwens.
denk je het eindelijk te snappen... heb ik het alsnog fout :o

denk je het eindelijk te snappen... heb ik het alsnog fout :o

Haha ja, heeft bij me ook meer als een jaar geduurd vooraleer ik het duidelijk zag. Heb ook alles getest tussen de lijst in verschillende dosissen.

---------- Post toegevoegd Wed 30 May 2012 om 22:03 ----------

Probeer eerst mangosteen met genistein zou ik zeggen. Nadien kan je vergelijken met granaatappel. Trouwens neem geen volledige pillen. Het zijn zeer sterke extracten. Neem er een beetje uit en pas zo je dosis aan, zelfde voor genistein. Verhouding moet ook goed zitten.

Ik raad het niet aan, want het is niet simpel. Beter ben je af met fosfatidylserine en vitamine D.

Trouwens als genistein te sterk is kan je axe shock gebruiken. Deze bevat watermunt en menthol. Ik smeer het gewoon op mijn huid en gaat zo het bloed in.

Testen en voelen (en bloedonderzoek) zou ik zeggen. Enigste manier om tot een goede combi te komen. Bijwerkingen van clomid, nova en aromasin zijn ook merkbaar, zelfde voor deze middelen. De truc is je testosteron hoog te houden en bijwerkingen met het juiste oestrogeen te beperken. En dat kan alleen door de juiste verhouding in dosis.

Voordeel bij anti-aromatase zoals mangosteen (en het synthetische aromasin) is dat je via bloedwaarden kan zien hoeveel oestrogeen beschikbaar is voor de receptoren 9en hoe laag je oestrogeen komt bij de gebruikte dosis). Bij ellaginezuur (granaatappel/framboocoïtustract) kan dit niet, want je oestrogeen komt bij deze hoger (hogere omzetting van test naar oestrogeen). Als je een plantaardig oestrogeen (dat minder actief is dan eigen oestrogeen) bij ellaginezuur gebruikt dan gaat je lichaam wel zelf minder oestrogeen aanmaken. Dit kan je dus ook testen/meten dan.

Laatst bewerkt:
Haha ja, heeft bij me ook meer als een jaar geduurd vooraleer ik het duidelijk zag. Heb ook alles getest tussen de lijst in verschillende dosissen.

---------- Post toegevoegd Wed 30 May 2012 om 22:03 ----------

Probeer eerst mangosteen met genistein zou ik zeggen. Nadien kan je vergelijken met granaatappel. Trouwens neem geen volledige pillen. Het zijn zeer sterke extracten. Neem er een beetje uit en pas zo je dosis aan, zelfde voor genistein. Verhouding moet ook goed zitten.

Ik raad het niet aan, want het is niet simpel. Beter ben je af met fosfatidylserine en vitamine D.

Trouwens als genistein te sterk is kan je axe shock gebruiken. Deze bevat watermunt en menthol. Ik smeer het gewoon op mijn huid en gaat zo het bloed in.
Genistein kan dus niet vervangen worden voor intimidate? (D-asparatc acid)

Genistein kan dus niet vervangen worden voor intimidate? (D-asparatc acid)

Nee, want gezien het een zuur is en testosteron verhoogt betekend dat het ofwel een anti-aromatase is of de receptor blokkeert. Maar omdat oestrogeenaanmaak stijgt betekend dat het geen anti-aromatase is. Dus een werking zoals clomid of nolvadex waarschijnlijk (en zoals ellaginezuur).

Dit moet ik nog wel bevestigen met onderzoek.

Laatst bewerkt:
ok dus mangosteen met genistein dus zoals je zei.
inclusief test verhoger die ik noemde toch? of bedoelde je dat niet zo?
raad je nou d-asparatic acid trouwens af?

Trouwens neem geen volledige pillen. Het zijn zeer sterke extracten. Neem er een beetje uit en pas zo je dosis aan,
Ik kan dus beter mangosteen in poedervorm nemen?
http://www.lekkerinmnvel.nl/Webwinkel-Product-12090716/Mangosteenpoeder-Absolute-Mattisson.html

genistein is er volgens mij niet in poedervorm

wat is je mening over dit product?

http://www.vnmshop.nl/shop/Myox-H3C.html

het is nieuw en prijzig..

er staat dat er bewezen werkende stoffen in zitten
maar aangezien het nieuw is en dus geen reviews, vraag ik me af het zo goed is

en als je stopt met zo'n product, is je eigen aanmaak dan weer naar normaal niveau? (als voor je startte of mss zelfs hoger)

en als je stopt met zo'n product, is je eigen aanmaak dan weer naar normaal niveau? (als voor je startte of mss zelfs hoger)
DIM ken ik niet, maar als je de andere 3 ingredienten los koopt ben je miss goedkoper uit, al zal dat wel niet veel wezen denk ik.

@hardcorebuilder en @Superveloce: hebben jullie je testosteron al laten meten en zitten jullie op een laag niveau, of waarom denken jullie over testosteronboosters?

ok dus mangosteen met genistein dus zoals je zei.
inclusief test verhoger die ik noemde toch? of bedoelde je dat niet zo?
raad je nou d-asparatic acid trouwens af?

Ik kan dus beter mangosteen in poedervorm nemen?
http://www.lekkerinmnvel.nl/Webwinkel-Product-12090716/Mangosteenpoeder-Absolute-Mattisson.html

genistein is er volgens mij niet in poedervorm

D-asparatic acid heeft waarschijnlijk een werking zoals ellaginezuur (granaatappel). Dus zou het niet combineren, teveel van het goede.

Fosfatidylserine kan er wel bij gezien zijn werking via dopamine verhoging.

Mangosteen in poedervorm inderdaad. Het is wel een poeder deze en geen gestandariseerd extract op xanathonen en mangostins. Maar de werking is zeker voldoende en geef hier voorkeur aan.

---------- Post toegevoegd Wed 30 May 2012 om 23:16 ----------

DIM ken ik niet, maar als je de andere 3 ingredienten los koopt ben je miss goedkoper uit, al zal dat wel niet veel wezen denk ik.

DIM heb ik ook over geschreven en onderzoeken geplaatst. Even zien waar.

Laatst bewerkt:

Plant-derived 3,3'-Diindolylmethane (DIM) is a strong androgen antagonist in human prostate cancer cells.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12665522

Betwijfel het vanwege zijn anti-androgene eigenschappen.

Gelukkig neemt het lichaam ursolic acid slecht op
http://www.ergogenics.org/index053.html

Indol-3-carbinol is een testosteronbooster met haken en ogen
http://www.ergogenics.org/i3c.html

Drie gram D-aspartaat verhoogt testosteronspiegel met veertig procent (Reprod Biol Endocrinol. 2009 Oct 27;7(1):120. [Epub ahead of print].)
http://www.ergogenics.org/medisch41.html

Het kan zijn dat D-asparatic acid toch op een andere manier werkt, maar ik kan dit niet met onderzoek bevestigen op de moment.

Laatst bewerkt:
D-asparatic acid heeft waarschijnlijk een werking zoals ellaginezuur (granaatappel). Dus zou het niet combineren, teveel van het goede.

Fosfatidylserine kan er wel bij gezien zijn werking via dopamine verhoging.
.
ok, zou ik dat d-asparatic acid niet kunnen vervangen voor mangosteen?

Kijk ik heb nu veel goeie reviews over D-asparatic acid(intimidate) gelezen en ben nu reuze nieuwsgierig.
Al helemaal omdat de reviews vertellen dat je veel dieper slaapt en uitgeruster wakker word, en om die reden vind ik het eigenlijk zeer interessant product.

Ik zit daarom beetje te kijken hoe ik het beste de extracten met elkaar kan combineren... en ben nu beetje de weg aan het kwijt raken :D

Ik heb trouwens eerder D-asparatic acid gebruikt maar dan losse poeder, maar daar heb ik geen bijwerkingen ofzo van gemerkt.

Deze bijwerkingen voel je pas als er voldoende schade is. Zoals bij nolva en clomid, last van ogen en gewrichten, enz..

Meeste bijwerkingen voel je niet, maar ze zijn er wel. Over D-asparatic acid ga ik me niet uitspreken, omdat ik de juiste werking niet weet (en mogelijke bijwerkingen).

Terug
Naar boven