MuscleMeat

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Voor hoelang wordt het eigenlijk aangeraden DAA te nemen op 3-4gr per dag? ik lees hier heel veel verschillende reacties over, de een neemt het 4 weken de ander 8 en hoor ook veel van hoe langer hoe beter...

Deze bijwerkingen voel je pas als er voldoende schade is. Zoals bij nolva en clomid, last van ogen en gewrichten, enz..
Wat doen aas gebruikers tegen bijwerkingen dan?
enigste wat je kan doen is na een kuur, paar weken geen kuur meer te gebruiken om je lichaam weer te laten herstellen...

en ik denk dat je dat ook met deze producten moet doen, dan verdwijnen de bijwerkingen llangzaam weer.

• Topic Starter Topic Starter
Wat doen aas gebruikers tegen bijwerkingen dan?
enigste wat je kan doen is na een kuur, paar weken geen kuur meer te gebruiken om je lichaam weer te laten herstellen...

en ik denk dat je dat ook met deze producten moet doen, dan verdwijnen de bijwerkingen llangzaam weer.

Niet alle schade is omkeerbaar. Telkens als je cellen voldoende beschadigd verkorten je telomeren. Bepaalde enzymen gaan minder goed werken, andere enzymen te snel zoals aromatase enz,... En je wordt gewoon sneller oud op celniveau dan, sneller dood en sneller problemen met je lichaam als je oud wordt.

De hormonale balans is daaom zeer belangrijk. Deze verstoren kan vele ongewenste effecten hebben die je pas jaren later gaat ondervinden.

Een voorbeeld.

Artikel van ergogenics.

Celstudie: anabolen versnellen ziekte van Alzheimer
http://www.ergogenics.org/hotten3.html

En de studie van dat artikel.

Neurotoxic properties of the anabolic androgenic steroids nandrolone and methandrostenolone in primary neuronal cultures
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...BC993F0.d03t03

Chromosome damage and cytotoxicity in oral mucosa cells after 2 months of exposure to anabolic steroids (decadurabolin and winstrol) in weight lifting.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20566358

Induction of micronuclei in V79 cells by the anabolic doping steroids tetrahydrogestrinone and trenbolone
http://www.springerlink.com/content/2471727731u78488/

Deze vergelijkt de cytotoxiciteit (toxiciteit op cellen) van trenbolone met testosteron (en THG). En testosteron heeft op lage concetraties geen effect. Trenbolone dan weer wel. In hogere concetraties heeft testosteron wel effect, maar het is in vitro op longcellen van hamsters. Toch wel weer interessant. Zeker als je ziet dat deca en winstrol in vivo(in zeer lage dosis al) bij mensen toxisch zijn.

De vergelijking van testosteron en trenbolone in vitro gaat dan wel om de directe androgene toxische effecten. Want in het lichaam wordt deze nog eens omgezet naar oestrogeen en dit is genotoxischer dan androgenen. In vivo kan het wel genotoxisch zijn dan in lage dosis.

Laatst bewerkt:
bloedtests

Men verontschuldigingen. Ben even in Belgie geweest voor onderzoek, maar heb er niet meer aan gedacht. Volgende week dinsdag kan het. Zal het opschrijven zodat ik het niet vergeet.

Ik ken de waardes zo wel uit mijn hoofd, maar scan het orginele onderzoek liever in.

Toch plaatsen al, dan heb je al een idee ;)

Mijn test is nu 430ng/dl en oestrogeen is 38. Ik gebruik dus oestrogene en anti-oestrogene producten. Zonder dit zakt mijn test naar 160 a 220ng/dl (met alleen oestrogene producten). Oestrogeen blijft rond dezelfde waarde.

Toen mijn vitamine D van 9 μg/l naar 36 μg/l ging (25000iu/week) steeg mij testosteron van 380 naar 430ng/dl.

Laatst bewerkt:
Dat is toch 14,9nmol/l, als ik het goed heb?
Naar mijn weten is tussen de 10 en 35 nmol/l normaal bij een volwassen man.
Van nature, als je dus tussen de 160 en 220 zit, heb je dus een redelijk laag testosteron niveau?

(430*0,0347=14,9)

Men verontschuldigingen. Ben even in Belgie geweest voor onderzoek, maar heb er niet meer aan gedacht. Volgende week dinsdag kan het. Zal het opschrijven zodat ik het niet vergeet.

Ik ken de waardes zo wel uit mijn hoofd, maar scan het orginele onderzoek liever in.

Mijn test is nu 430ng/dl en oestrogeen is 38. Ik gebruik dus oestrogene en anti-oestrogene producten. Zonder dit zakt mijn test naar 160 a 220ng/dl (met alleen oestrogene producten). Oestrogeen blijft rond dezelfde waarde.

Toen mijn vitamine D van 9 μg/l naar 36 μg/l ging (25000iu/week) steeg mij testosteron van 380 naar 430ng/dl.

Is niet erg hoor want je was nog niet te laat. Bedankt! :)
Kan je even opsommen wat je precies gebruikt met de hoeveelheden erbij?

Dat is toch 14,9nmol/l, als ik het goed heb?
Naar mijn weten is tussen de 10 en 35 nmol/l normaal bij een volwassen man.
Van nature, als je dus tussen de 160 en 220 zit, heb je dus een redelijk laag testosteron niveau?

(430*0,0347=14,9)

Klopt, 1nmol/L = 28.843 ng/dL.
Mijn natuurlijk test is 400ng/dl. Deze komt nu lager door oestrogene producten die ik gebruik voor mijn ziekte (andere doeleinden dan hormonaal). Dit stabiliseer ik met anti-oestrogenen.

Het moet tussen de 200ng/dl en 800ng/dl zijn. Maar dit zijn ruime waarden. Een man moet boven de 350 en best onder de 600 hebben (teveel is voor andere dingen nadelig).

---------- Post toegevoegd Thu 31 May 2012 om 22:21 ----------

Is niet erg hoor want je was nog niet te laat. Bedankt! :)
Kan je even opsommen wat je precies gebruikt met de hoeveelheden erbij?

Ik gebruik pepermuntolie (versnelde maaglediging) wat heel oestrogeen is voor me nu. Dit komt door mijn zwakker en gevoeliger lichaam. Dit laat mijn testosteron zo zakken.

Als anti-oestrogeen gebruik ik ellaginezuur uit granaatappelextract(40% ellaginezuur) of uit framboocoïtustract (20% ellaginezuur), een 500mg per dag verdeeld in verschillende dosissen. Dit in combinatie met een ander licht oestrogeen ter bescherming van bepaalde cellen.

Vitamine D, 25000iu per week. Zonder zon, 50000iu per week. Op 50000iu heb ik test nog niet getest.

Fosfatidylserine, 400mg per week. Normaal 800mg, maar is momenteel te duur. Bij beide dossisen test nog niet gemeten.

Laatst bewerkt:

die testosteronmetingen zeggen niets met eenmalige metingen. zoals een vrouw om maand ongeveer een cyclus heeft, heeft een man een cyclus van 6 weken. Om de 6 weken heb je dus een testosteronpiek. laat je dan juist je bloed trekken heb je natuurlijk een hogere waarde. eigenlijk moet je dus 2 metingen laten doen met 3 weken tussen. en van 380 naar 430ng/dl is geen significante verhoging. dat betekent niets. als ik vandaag mijn bloed laat nemen en overmorgen nog is, zal ik waarschijnlijk ook zo'n kleine verschillen hebben.

Wat ik trouwens niet snap is dat je zegt dat Receptor Modulators veiligste middelen zijn.

Maar dat klopt niet want granaatappel (ellaginezuur) werkt als clomid en heb je dus bijwerkingen als clomid.
Met d-asparatic hetzelfde.

of heb ik het nu verkeerd?

Over bijwerkingen van clomid gesproken vallen deze nog wel mee.
Verhoogd risico op ovariumkanker: studies worden betwist
Verhoogde incidentie van multipele zwangerschap en miskraam
Functionele ovariële cysten ontstaan vrij frequent, waardoor de behandeling tijdelijk moet worden gestaakt
Ovariële hyperstimulatie (zelden)
Warmte-opwellingen
Diplopie, visusstoornissen
Hoofdpijn

bron: http://wiki.dutchbodybuilding.com/Clomid

somuch to read.

die testosteronmetingen zeggen niets met eenmalige metingen. zoals een vrouw om maand ongeveer een cyclus heeft, heeft een man een cyclus van 6 weken. Om de 6 weken heb je dus een testosteronpiek. laat je dan juist je bloed trekken heb je natuurlijk een hogere waarde. eigenlijk moet je dus 2 metingen laten doen met 3 weken tussen. en van 380 naar 430ng/dl is geen significante verhoging. dat betekent niets. als ik vandaag mijn bloed laat nemen en overmorgen nog is, zal ik waarschijnlijk ook zo'n kleine verschillen hebben.

Klopt, dit word wel door geheel andere dingen beinvloed. Wij hebben geen cyclus die invloed heeft op onze hormonen.

Maar onderzoek bevestigt statistisch significante stijgingen van testosteron bij hoger vitamine D gehalte. Staan er een paar in dit topic en google.

Mijn andere metingen van 160 a 200 naar 400ng/dl zijn wel significant. Deze heb ik meerdere malen getest.

Laatst bewerkt:
Wat ik trouwens niet snap is dat je zegt dat Receptor Modulators veiligste middelen zijn.

Maar dat klopt niet want granaatappel (ellaginezuur) werkt als clomid en heb je dus bijwerkingen als clomid.
Met d-asparatic hetzelfde.

of heb ik het nu verkeerd?

Over bijwerkingen van clomid gesproken vallen deze nog wel mee.
Verhoogd risico op ovariumkanker: studies worden betwist
Verhoogde incidentie van multipele zwangerschap en miskraam
Functionele ovariële cysten ontstaan vrij frequent, waardoor de behandeling tijdelijk moet worden gestaakt
Ovariële hyperstimulatie (zelden)
Warmte-opwellingen
Diplopie, visusstoornissen
Hoofdpijn

bron: http://wiki.dutchbodybuilding.com/Clomid

Alleen bepaalde receptor modulators, die ook een oestrogene werking hebben. Zoals daidzein en genistein uit soja. Maar daidzein moet dan in hogere concentratie zijn als genistein.

Vitamine D heeft effect op aromatase en op de receptor. Maar dit is beperkter en heeft ook oestrogene effecten op bepaalde plaatsen. Dit zorgt voor evenwicht.

D-asparatic acid weet ik niet.

Die bijwerkingen vermeld is beperkt. Als je onderaan pagina 1 kijkt zie je nog verdere mogelijke bijwerkingen op celniveau

Laatst bewerkt:
ik vind het met de pagina ingewikkelder worden :D

als je nou een gezonde jongen was.
Hoe zou dan een goeie stack eruit zien?

vitamine d, phosphatidylserine en genistein?

Dag cools, ik heb nog een vraagje.
Denk je dat het veel zin heeft om anti-oestrogene producten te nemen als je een laag vp hebt (onder de 10 procent, ik heb nu 7-8 procent)?
Ik ben benieuwd hoe je bloedtests eruit zien na anti-oestrogene producten

ik krijg steeds meer het idee dat oestrogeen verlagen helemaal geen positief effect heeft op een (gezond) menselijk lichaam.
oestrogeen heeft meer voordelen dan geen-oestrogeen. (ook voor bb'ers)
Ik denk dat je het beste kan focussen op het verhogen van je testosteron en het hele oestrogeen verhaal kan vergeten.

(Dat idee heb ik beetje gekregen he, wil niet zeggen dat het 100% klopt. als het niet klopt dan hoor ik het wel ;))

Laatst bewerkt:
als je nou een gezonde jongen was.
Hoe zou dan een goeie stack eruit zien?

vitamine d, phosphatidylserine en genistein?

Alleen eerste 2.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Jun 2012 om 18:03 ----------

ik krijg steeds meer het idee dat oestrogeen verlagen helemaal geen positief effect heeft op een (gezond) menselijk lichaam.
oestrogeen heeft meer voordelen dan geen-oestrogeen. (ook voor bb'ers)
Ik denk dat je het beste kan focussen op het verhogen van je testosteron en het hele oestrogeen verhaal kan vergeten.

(Dat idee heb ik beetje gekregen he, wil niet zeggen dat het 100% klopt. als het niet klopt dan hoor ik het wel ;))

Klopt ;)

---------- Post toegevoegd Sat 2 Jun 2012 om 18:05 ----------

Dag cools, ik heb nog een vraagje.
Denk je dat het veel zin heeft om anti-oestrogene producten te nemen als je een laag vp hebt (onder de 10 procent, ik heb nu 7-8 procent)?
Ik ben benieuwd hoe je bloedtests eruit zien na anti-oestrogene producten

Uitslagen staan paar posts hierboven.

Beter alleen vitamine D en fosfatidylserine.

die fosfatidylserine is echt rete duur, vooral als je voor de 800 mg wilt gaan.

Heb je al eens uitgezocht of in het buitenland goedkoper uit bent?
(incl verzendkosten en alles)

Amerika is goedkoper, maar met verzending niet. Heb de goedkoopste plaats onderaan mijn eerste post op pagina 1 gezet.

Terug
Naar boven