XXL Nutrition

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

fosfatidylserine heeft geen nare bijwerkingen ? Vind het wel interessant, misschien helpt ook met m'n studie.

• Topic Starter Topic Starter
fosfatidylserine heeft geen nare bijwerkingen ? Vind het wel interessant, misschien helpt ook met m'n studie.

Tot nu toe geen bijwerkingen kunnen vinden, buiten een mogelijke immuniteitsverlaging.

The immune functions of phosphatidylserine in membranes of dying cells and microvesicles.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20941495

TIM-4, a receptor for phosphatidylserine, controls adaptive immunity by regulating the removal of antigen-specific T cells.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21037090

Interaction between phosphatidylserine and the phosphatidylserine receptor inhibits immune responses in vivo.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15661897

Laatst bewerkt:
Amerika is goedkoper, maar met verzending niet. Heb de goedkoopste plaats onderaan mijn eerste post op pagina 1 gezet.
jep ik heb hem al op me favorieten staan. ;)

Ff iets anders, je had paar bladzijdes terug over dat 2 teentjes knoflook max veilige hoeveelheid is?
Nou vroeg ik me af hoe ik dat omreken in knoflook poeder (wat je in de supermarkt koopt zegmaar)
Weet jij dat toevallig?

Laatst bewerkt:
jep ik heb hem al op me favorieten staan. ;)

Ff iets anders, je had paar bladzijdes terug over dat 2 teentjes knoflook max veilige hoeveelheid is?
Nou vroeg ik me af hoe ik dat omreken in knoflook poeder (wat je in de supermarkt koopt zegmaar)
Weet jij dat toevallig?

Je moet het vochtgehalte van knoflook er dan aftrekken. Dan behou je het poeder in gewicht. Normaal kan je via google het vochtpercentage van knoflook vinden.

Laatst bewerkt:
nou dan blijft er amper een gram over ghehe...

Veel blijft er inderdaad dan niet over, maar het gaat om de actieve stoffen erin. Vocht is niet belangrijk, zolang er geen actieve stoffen verloren gaan met dit te verwijderen.

Ik vind dat je knoflook sporadisch als specerij op je eten moet gebruiken. Hier meer van gaan innemen is een onnodig iets met mogelijke gevolgen vandien.

Het is iets wat je uiteindelijk zelf moet aanvoelen. Met minste maag-en/of darmlast stoppen. En zeker geen geconcentreerde supplementen.

Laatst bewerkt:
Veel blijft er inderdaad dan niet over, maar het gaat om de actieve stoffen erin. Vocht is niet belangrijk, zolang er geen actieve stoffen verloren gaan met dit te verwijderen.

Ik vind dat je knoflook sporadisch als specerij op je eten moet gebruiken. Hier meer van gaan innemen is een onnodig iets met mogelijke gevolgen vandien.

Ik vroeg dit omdat ik al eens een paar keer geëxperimenteerd hebt met knoflook tijdens ik ziek was.
Ik merkte vaak nadat ik knoflook innam de volgende dag al stukken beter voel en amper koorts had vergeleken met me griep periodes dat ik geen knoflook nam.
al was het maar een grammetje (poeder), het werkte top.
Kan miss steeds een placebo effect zijn geweest maar ik blijf het lekker nemen als ik me weer eens ziek begin te voelen.

Knoflook heeft antibiotica eigenschappen, dus als je ziek was door een of andere bacterie, kan het best geholpen hebben. En wie weet, misschien zitten er ook nog antivirale stoffen in, maar dat weet ik niet zeker.

Ik vroeg dit omdat ik al eens een paar keer geëxperimenteerd hebt met knoflook tijdens ik ziek was.
Ik merkte vaak nadat ik knoflook innam de volgende dag al stukken beter voel en amper koorts had vergeleken met me griep periodes dat ik geen knoflook nam.
al was het maar een grammetje (poeder), het werkte top.
Kan miss steeds een placebo effect zijn geweest maar ik blijf het lekker nemen als ik me weer eens ziek begin te voelen.

Het heeft inderdaad antibacteriële en mogelijk antivirale eigenschappen. Gezien het een bijtende stof is kan dit zeker. Chloorhexidine heeft deze eigenschappen ook om die reden (zonder in het bloed te komen zoals de zwavelachtige stoffen uit knoflook).

Beter kan je dan beta glucaan nemen.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f135/beta-glucan-stimulates-immune-system-259498/

Cools, wat merk jij van phosphatidylserine of wat zou ik kunnen verwachten? Hogere testosteron, een betere concentratie en minder spanningen?

Hoeveel mg phosphatidylserine neem jij per dag?

Cools, wat merk jij van phosphatidylserine of wat zou ik kunnen verwachten? Hogere testosteron, een betere concentratie en minder spanningen?

Hoeveel mg phosphatidylserine neem jij per dag?

Ik heb er meer rust van in mijn hoofd, helderder en voel me iets actiever. Ik neem 400mg per dag, maar zou liever 800mg nemen. Is me alleen wat te duur nu.

En wat het doet is acetylcholine verhogen in de hersenen en dus geheugen verbetert. En het verhoogt testosteron en verlaagt cortisol (stresshormoon) na een training, mogelijk ook door de dag.

Fosfatidylserine en stressreductie bij studenten
http://www.fache-instituut.be/artikel/fosfatidylserine-en-stressreductie-bij-studenten

Laatst bewerkt:
Klinkt zeer interessant. Ik ga zo'n potje maar is aanschaffen. Bedankt.

wat zijn eigenlijk de verzendkosten van die Fosfatidylserine site?

Beetje opletten wat je precies koopt:

Phosphatidylserine use can, however, cause side effects including insomnia and stomach upset, particularly at doses over 300 mg.

There is some concern that products made from animal sources could transmit diseases, such as mad cow disease. To date, there aren't any known cases of humans getting animal diseases from phosphatidylserine supplements, but look for supplements made from plants to be on the safe side.

zie ook: http://www.webmd.com/vitamins-suppl...d=992&activeIngredientName=PHOSPHATIDYLSERINE

wat zijn eigenlijk de verzendkosten van die Fosfatidylserine site?

Bestellingen onder de €50,- voor België €4 en Nederland €6. Bij een bestelling boven de €50 en onder de €100 is het €3. Bij een bestelling boven de €100,- is de verzending gratis. Als ik het me nog goed herinner! :)
Heb er net een bestelling geplaatst.

Cools, jij weet dit vast wel. Moet je het vooruitbetalen door overschrijving of niet? Er staat namelijk dit:
"Via overschrijving, die zich bij de levering bevindt". Beetje vaag...! :D

Laatst bewerkt:
Phosphatidylserine = fosfatidylserine

ik zie het ;)

Ik raak trouwens beetje door de war met die naam Phosphatidylserine.
Want je hebt ook:
fosfatidylcholine,
fosfatidylethanolamine
fosfatidylinositol
fosfatidylserine

Dit is niet allemaal hetzelfde neem ik aan?

Zoals bovenstaand aangegeven ;) Het zijn allemaal fosfolipiden, maar met elk hun werking.

ging je niet je bloedtests nog eens inscannen gisteren?

Terug
Naar boven