Fitness Seller

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Hoeveel dagen was je gestopt met inname? Is normaal dat de waardes dan weer normaliseren, je DHT varieert sowieso dus ook weer stijgen.

Ik had het misschien iets duidelijker moeten formuleren, ik nam Xtreme test nog toen ik getest werd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.362
Ik had het misschien iets duidelijker moeten formuleren, ik nam Xtreme test nog toen ik getest werd.

Ah ok. Beste kan je eens LH en FSH laten meten. Door de bestanddelen erin zouden die vooral moeten stijgen, maar als je Leydig cellen (teelballen) slecht op LH reageren gaat er niets gebeuren met je testosteronproductie. Vrij testosteron is afhankelijk van je SHBG, hoe hoger dit is hoe meer kans dat testosteron en DHT gebonden wordt.

Ah ok. Beste kan je eens LH en FSH laten meten. Door de bestanddelen erin zouden die vooral moeten stijgen, maar als je Leydig cellen (teelballen) slecht op LH reageren gaat er niets gebeuren met je testosteronproductie. Vrij testosteron is afhankelijk van je SHBG, hoe hoger dit is hoe meer kans dat testosteron en DHT gebonden wordt.

Bedankt voor de informatie, Cools. Ik denk dat ik voor iedereen in dit thread spreek als ik zeg dat we je kennis waarderen. Ik zal m'n LH en FSH eens laten meten en de conclusies trekken.

Wat anders, wat is jouw mening over ATD? Ik heb een potje gekregen en twijfel of ik het ga gebruiken; er staan veel tegenstrijdige onderzoeken over het spul online. Het zou concurreren met DHT-receptoren, valse testwaarden aangeven etc.

• #2.364
Bedankt voor de informatie, Cools. Ik denk dat ik voor iedereen in dit thread spreek als ik zeg dat we je kennis waarderen. Ik zal m'n LH en FSH eens laten meten en de conclusies trekken.

Wat anders, wat is jouw mening over ATD? Ik heb een potje gekregen en twijfel of ik het ga gebruiken; er staan veel tegenstrijdige onderzoeken over het spul online. Het zou concurreren met DHT-receptoren, valse testwaarden aangeven etc.

ATD ken ik niet, wat is de volledige naam?

• #2.366
Test booster en anti-oestrogeen, chemische naam is 1,4,6-androstatriene-3,17-dione. Zat vroeger in veel
OTC-supplementen zoals San Attitude.

Ah zie het al. Werkt zoals aromasin. Niet iets voor langdurig in te nemen. Je oestrogeen wil je niet te sterk en te lang remmen.

@Cools

laatst bloedtest gedaan uit interesse:

Testosteron totaal: 14,8 (9.0-37,3)
SHBG: 26 (14-71)
Vrij test: 348 (100-1290)

Best laag vind ik persoonlijk, nog tips? Neem al jaren dagelijks vit D3 (zomermaanden uitgezonderd).

Ook waren mijn leverwaarde licht verhoogd, huisarts zei dat het goed was..

Gamma GT: 16 (0-55)
ASAT: 57 (0-35)
ALAT: 50 (0-45)

nog nooit gekuurd oid.

• #2.368
@Cools

laatst bloedtest gedaan uit interesse:

Testosteron totaal: 14,8 (9.0-37,3)
SHBG: 26 (14-71)
Vrij test: 348 (100-1290)

Best laag vind ik persoonlijk, nog tips? Neem al jaren dagelijks vit D3 (zomermaanden uitgezonderd).

Ook waren mijn leverwaarde licht verhoogd, huisarts zei dat het goed was..

Gamma GT: 16 (0-55)
ASAT: 57 (0-35)
ALAT: 50 (0-45)

nog nooit gekuurd oid.

Is vrij goed. Boven de 13 nmol/l is goed voor een man. Niets aan de hand als je je goed voelt en spieropbouw plaatsvind. SHBG is in verhouding tot totaal test.

ASAT en ALAT kunnen verhoogt zijn door krachttraining, meestal is je CK (spierafbraak) ook verhoogt dan. Om zeker te zijn dat je lever goed functioneert kan je best bilirubine laten meten.

Phosphatidylserine is weer wat anders dan
Phosphatidic Acid neem ik aan?

Ik heb al wat legale boosters uitgetest en wat voor mij het beste werkte, was zo'n crème, dermacrine, kan je niet in NL of BE bestellen, maar was wel goed.

• #2.373
nou voor mij is het anders hetzelfde.
Alle 2 POEDERR

Phosphatic acid zou mTOR signalen kunnen stimuleren en een positief effect op spiergroei en kracht kunnen hebben.

Phosphatidylserine doet hetzelfde.
1. [Link niet meer beschikbaar]

Afbeelding effect mTOR verschillende fosfolipiden.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4066292/figure/F1/

2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3506449/

Maar je leest het al bij bovenstaande onderzoeken:

1. "MP and RJ have been named as inventors on pending patents by Chemi Nutra. MP and RJ are independent paid consultants to Chemi Nutra. All other authors declare that they have no competing interests."

2. Research conducted by JMJ, RPL, SAM, and JMW at the University of Tampa was supported by a grant from Chemi Nutra (White Bear Lake, MN).

• #2.374
Ik heb al wat legale boosters uitgetest en wat voor mij het beste werkte, was zo'n crème, dermacrine, kan je niet in NL of BE bestellen, maar was wel goed.

Bevat DHEA en doe in onderzoek niets met testosteron. Het is wel anti-katabool (vanaf 50mg/dag), mogelijk via DHT verhoging of omzetting naar actieve metabolieten. Ook bevat het pregenenolone, effect op hormoonaanmaak moet nog verder onderzocht worden maar kan ook naar progesteron bv. omzetten.

http://www.strongsupplementshop.com/dermacrine-by-bps

Reveratrol dat erin zit wordt vrij snel gemetaboliseerd na inname. 7,8 benzaflavone en chrysin moeten nog verder onderzocht worden, maar betwijfel hun testosteron verhogende werking.

Bij chrysin zou de dosissis +500mg moeten zijn omdat het zeer slecht opgenomen wordt en uit het lichaam verdwijnt. Die 9mg erin gaat niet veel doen vermoed ik.

En 7,8 benzaflavone kan zelfs gevaarlijk zijn omdat een effect heeft op bepaalde belangrijke enzymen.

"Bijvoorbeeld, enzymen die schimmelgif omzetten in stoffen die het DNA aantasten. [Biochem Biophys Res Commun. 1978 May 15;82(1):348-55.] Of enzymen die de aanmaak van cortisol verhogen. [Toxicol Appl Pharmacol. 2012 Feb 1;258(3):343-50.] Of enzymen die de componenten van tabaksrook kankerverwekkend maken. [Environ Mol Mutagen. 1995;26(4):331-7.]"
http://www.ergogenics.org/alpha-naphthoflavone-in-bodybuildingsupplementen.html

Misschien wel, maar het deed wel iets met mijn spieropbouw, vetverlies, energieniveau.

• #2.376
Misschien wel, maar het deed wel iets met mijn spieropbouw, vetverlies, energieniveau.

Dat klopt, komt door de DHEA erin. Is anti-katabool en indirect (mogelijk ook direct) androgeen. Zo kan ik natuurlijk ook het laten lijken of een test booster werkt, maar met je testosteron zelf gebeurt waarschijnlijk niets.

Drie weken geleden Testosteron laten prikken, kwam op 12,4 nmol/l uit en wil dit dus verhogen (tevens moeite met klaar komen, erectie wel volledig). Ben nu sinds een paar dagen begonnen met supplementen, wil alleen graag afstemming vinden voor de juiste hoeveelheden/middelen. Mijn inname is als volgt:

's ochtends:
1 capsule van: l-arginine 500 mg capsules merk: body &fit
1 capsule van: Pycnogenol 100 mg capsules merk: Vitafarma
1 tablet van: Zink 25 mg Zinkgluconaat merk: Holland & Barret
1 capsule van: Tongkat ali 400mg merk: Swanson
1 tablet van: Vitamine D3 3000UI merk: body & fit

's avonds:
1 capsule van: l-arginine 500 mg capsules merk: body &fit

Ik ben hier dus pas een paar dagen (4) mee bezig. Is deze samenstelling de optimale gezien het doel? Mis is bepaalde middelen of slik ik te veel/te weinig? Ik ben van plan om deze samenstelling te slikken in een cyclus van 8 weken afgewisseld met 4 weken rust, is dit een goede cyclus of zijn er middelen die een andere cyclus nodig hebben (of wellicht helemaal geen rustperiode nodig hebben)?

Thanks!

Is vrij goed. Boven de 13 nmol/l is goed voor een man. Niets aan de hand als je je goed voelt en spieropbouw plaatsvind. SHBG is in verhouding tot totaal test.

ASAT en ALAT kunnen verhoogt zijn door krachttraining, meestal is je CK (spierafbraak) ook verhoogt dan. Om zeker te zijn dat je lever goed functioneert kan je best bilirubine laten meten.

Is btw 12,4 nmol/l voor jongen van 23 zeer zeker te laag en moet dit behandeld worden?

• #2.379
Je totale testosteron kan laag zijn, maar als vrij testosteron in verhouding hoger zou zijn is er niets aan de hand. In dit geval heb je moeilijke erecties en wijst mogelijk op een hormonaal probleem.

Je vitamine D gehalte meten en kijken welke dosis voor jou goed is. Tot 5000iu is meestal te doen. De andere middelen die je neemt gaan hooguit vrij testosteron wat hoger kunnen brengen.

12,4 nmol/l is net wat laag, maar geen reden om behandeld te worden. Bij een andere meting zou het hoger kunnen uitvallen (of lager).

Cools, wat denk je van Ashwaganda? Ik neem het nu sinds kort 5 gram per dag. Lees er veel goede reacties over, ook wetenschappelijk.

http://www.ergo-log.com/ashwagandha-strength-lean-body-mass-fat-percentage.html
http://www.ergo-log.com/human-study-ashwagandha-boosts-testosterone-level.html

Het zou na 3 maanden tot wel 40 procent meer testosteron leveren wanneer er een tekort is. Verder zou het andere hormonen ook in balans kunnen brengen.

En dit: [Link niet meer beschikbaar]

Ook erg goede ingrediënten.

Terug
Naar boven