XXL Nutrition

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Interessant, maar stel nu dat ik na mijn kuur bloedwaardes laat controleren. (Ik heb trouwens een paar weken voor mijn kuur mijn bloedwaardes laten controleren ivm gyno, dus ik heb wel degelijk een referentiepunt.) Hoe goed of slecht die waarden ook mogen, veel meer kun je toch niet doen dan de gebruikelijke SERM's en AI's slikken? Misschien wat langer dan de gebruikelijke 1/3 van je kuur, maar meer dan dat kan ik echt niet bedenken, hoor.

Wat wou je doen dan? nu al SERM's en AI's slikken voor de zekerheid?
Die hebben ook weer bijwerkingen.
Nakuurtjes zoals nolva hebben ook bijwerkingen bijv onvoldoende doorbloeding of haaruitval.
Het klinkt allemaal onschuldiger dan het werkelijk is

Daarom zijn bloedwaardes belangrijk.
als je BIJVOORBEELD 1 of andere hartaandoeningen heeft ontwikkeld in je lichaam door je kuur, dan is het nu nog in een begin fase.
door je bloedwaardes te controleren bent je er dan snel bij en heb je meer kans dat er wat tegen gedaan kan worden.
Er kan van alles in je lichaam gebeurd zijn waar jij geen idee van hebt.
ook gewoon bij gezonde mensen.
alleen de kans is groter dat het fout gaat bij drugs gebruikers omdat ze met chemische medicatie spelen waar ze geen vat op hebben wat er in hun lichaam gebeurd.

Wat wou je doen dan? nu al SERM's en AI's slikken voor de zekerheid?
Die hebben ook weer bijwerkingen.
Nakuurtjes zoals nolva hebben ook bijwerkingen bijv onvoldoende doorbloeding of haaruitval.
Het klinkt allemaal onschuldiger dan het werkelijk is

Wat stel je dan voor dat ik doe? Twee weken na de kuur (werk met test e, vandaar) bloed laten trekken om te kijken of het wel nodig is dat ik nakuur? Ik kan me echter moeilijk voorstellen dat mijn testosteronwaarden enzo zo gunstig zullen zijn dat een nakuur overbodig wordt...

En over dat tweede stuk van je post, dat ik niet gequotet heb: hoe moet ik dat aanpakken? Gewoon naar de doc gaan en zeggen dat ik gekuurd heb en dat hij eens moet controleren (o.a. a.d.h.v. bloedwaardes) of ik mezelf niets aangedaan heb daarmee?

Laatst bewerkt:
Wat stel je dan voor dat ik doe? Twee weken na de kuur (werk met test e, vandaar) bloed laten trekken om te kijken of het wel nodig is dat ik nakuur? Ik kan me echter moeilijk voorstellen dat mijn testosteronwaarden enzo zo gunstig zullen zijn dat een nakuur overbodig wordt...

En over dat tweede stuk van je post, dat ik niet gequotet heb: hoe moet ik dat aanpakken? Gewoon naar de doc gaan en zeggen dat ik gekuurd heb en dat hij eens moet controleren (o.a. a.d.h.v. bloedwaardes) of ik mezelf niets aangedaan heb daarmee?
je moet altijd nakuren. ik heb niet gezegd dat het niet hoeft/moet.
Gewoon je bloedwaarde laten checken, dan ben je al een heel eind.
Je hebt al eerder gedaan zei je? deed je via huisarts?
gewoon dan weer via hem regelen lijkt me dan het beste.
je kan ook bijv hier laten doen: http://www.medimark.nl/

• Topic Starter Topic Starter
Ja, die had ik gezien. Maar ik kan nergens bevestigen hoe het werkt.

Toch wel interessant, maar bij de 100mg groep komt testosteron niet veel hoger dan bij de 25mg groep. 2% is toch 2% meegenomen zeker.

Sperma motiliteit is dan wel 7% hoger bij de 100mg groep.

Bij onderzoek op ratten zijn er wel ongewenste effecten in hogere doseringen.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22426244

Dus zou niet hoger dan 100mg gaan voor de moment. Alhoewel dat de onderzoekers wel wat overdreven hebben hierin, minimum 200mg/kg en tot 800mg/kg. Dat is er om vragen.

Laatst bewerkt:
Hi Cools,

Allereerst enorme dank voor een super goede topic. Je uitleg en support is echt geweldig en een hulp voor velen..!

Heb zojuist phsphatidylserine en mangosteen besteld. Weeg 93 kg met lengte van 1.86. Kan jij enig inzicht geven in hoeveel ik moet innemen en wat de beste tijd is om het in te nemen?

Dank!

Welke phosphatidylserine en mangosteen heb je besteld?

Phosphatidylserine op 400mg beginnen en zien hoe dat werkt. Je kan het ineens innemen of opslplitsen, tot max. 800mg.

Met mangosteen moet je wat oppassen afhankelijk van het extract, dit is een van de sterkste anti-aromatases. En te laag oestrogeen is niet bevorderlijk voor spieren en gezondheid.

Welke phosphatidylserine en mangosteen heb je besteld?

Phosphatidylserine op 400mg beginnen en zien hoe dat werkt. Je kan het ineens innemen of opslplitsen, tot max. 800mg.

Met mangosteen moet je wat oppassen afhankelijk van het extract, dit is een van de sterkste anti-aromatases. En te laag oestrogeen is niet bevorderlijk voor spieren en gezondheid.

Hi Cools,

Thanks voor antwoord! :)

Phosphatidylserine van Jarrow:
http://www.nutritionexpress.com/jarrow+formulas+phosphatidylserine+100+mg+60+softgels

Magosteen Poeder van Mattison (Garcinia Mangostana L.):
http://www.dailyhealth.nl/shop/raw-foods/mattisson-absolute-mangosteen-poeder/

Op verpakking staat hetvolgende aangaande doseringen:
Meng 1-2 x daags 1 afgeronde maatschep met water, vruchtensap of yoghurt."

Maatschepje is ongeveer gelijk aan theelepel, en na weging blijkt dat dit zo'n 4-5 gram.

Dank voor je adviezen.

Laatst bewerkt:
Goeie keuze beiden, alhoewel ik het % van Jarrow niet weet, maar prijs is goed.

En de mangosteen is perfect, gewoon poeder is beter en veiliger dan extract.

Ik zou wel een heel stuk minder van het mangosteen poeder gebruiken. Ik zou beginnen met een halve theelepel per dag en de effecten daar van zien. Je kan nog altijd verhogen.

Top thanks!

Met effecten bedoel je: hoe ik me voel, eventuele bijwerkingen etc. Of denk je meer aan bloed analyses etc?

Ik wil naturel blijven sporten maar groeien op zo effecient mogelijke manier (wie niet? ;) )

Hoe je je voelt en bloed analyses indien mogelijk.

Misschien wel een leuke site als de beheerder het blijft aanvullen en onderhouden (en indien hij geen rep is van één of ander bedrijf):
[Link niet meer beschikbaar]

Iemand al bekend met de nieuwe Intimidate van Body & Fitshop?

Iemand al bekend met de nieuwe Intimidate van Body & Fitshop?

Ingredienten checken en de lijst op pagina 1 (of posten op andere pagina´s, kan via zoek in topic).

Vrijwel alles staat in dit topic.

---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 17:07 ----------

Is een complex, zit maar 100mg in.

Afrikanse Mangosteen

Goeie keuze beiden, alhoewel ik het % van Jarrow niet weet, maar prijs is goed.

En de mangosteen is perfect, gewoon poeder is beter en veiliger dan extract.

Ik zou wel een heel stuk minder van het mangosteen poeder gebruiken. Ik zou beginnen met een halve theelepel per dag en de effecten daar van zien. Je kan nog altijd verhogen.

Hey Cools, Jij lijkt wel wat te weten over de dosering van mangosteen: Ik heb de volgende gekocht:

https://www.smartpowders.com/p-10221-african-mango-101-100g.aspx

Ik vraag me dus af hoeveel ik moet nemen. Het extract is 10:1. Ik lees overal dat je +/- 300mg moet binnenkrijgen. Betekent dit dan dat ik 10x300mg=3gram per dag moet nemen? Of ligt de aanbevolen dosis hoger?

Thanks

Hey Cools, Jij lijkt wel wat te weten over de dosering van mangosteen: Ik heb de volgende gekocht:

Ik vraag me dus af hoeveel ik moet nemen. Het extract is 10:1. Ik lees overal dat je +/- 300mg moet binnenkrijgen. Betekent dit dan dat ik 10x300mg=3gram per dag moet nemen? Of ligt de aanbevolen dosis hoger?

Thanks

Da's volgens mij geen mangosteen....lijkt me meer een gewoon mango (vrucht) extract.

Mangosteen: extracten van de plant Mangosteen of Garcinia Mangostana.

Thanks

Lol, dat is inderdaad wat anders. Is een afrikaanse mango en dus geen mangosteen.

Terug
Naar boven