XXL Nutrition

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

ik weet niet wat het is maar het oestrogeen verlagen verhaal snap ik de balle van.

is het zo dat wanneer je oestrogeen verlaagd dat de hersenen dan gaan "denken" dat er te weinig steroidhormoon in het bloed circuleert en daardoor stijgt de aanmaak van stuurhormonen, die in de testes de testosteronproductie verhoogd?

Waarom ik dit vraag is dat ik vanmorgen een stuk heb gelezen (kan niet meer vinden) dat door laag oestrogeen juist herstel en spiergroei kan verhinderen... en spiergroei juist oestrogeen nodig heeft.
Als dat zo is, waarom gebruiken kuurders dan clomid? aangezien dat ook oestrogeen verlaagd...

Testosteron wordt in het lichaam door aromatase omgezet naar oestrogeen, echter als het enzym niet meer functioneert wordt en niks tot weinig omgezet en blijft er dus meer testosteron over.

Het lichaam wil dit compenseren door meer oestrogeen aan te maken, je testosteron aanmaak gaat daar ook mee omhoog, want deze moet immers worden omgezet naar oestrogeen.

Testosteron wordt in het lichaam door aromatase omgezet naar oestrogeen, echter als het enzym niet meer functioneert wordt en niks tot weinig omgezet en blijft er dus meer testosteron over.

Het lichaam wil dit compenseren door meer oestrogeen aan te maken, je testosteron aanmaak gaat daar ook mee omhoog, want deze moet immers worden omgezet naar oestrogeen.

dus door een anti-oestrogeen te gebruiken (bijv mangosteen) blijft er meer testosteron over en tegelijk gaat het lichaam meer oestrogeen aanmaken?

dus door een anti-oestrogeen te gebruiken (bijv mangosteen) blijft er meer testosteron over en tegelijk gaat het lichaam meer oestrogeen aanmaken?

Er bind nu geen oestrogeen aan de receptors, omdat dit hormoon nu ontbreek doordat je een aromatase inhibitor gebruikt (bijv mangosteen).

Nu wordt er een signaal afgegeven voor LH, en deze zorgt in de testes voor de aanmaak van testosteron, welke eigenlijk gedeeltelijk omgezet zou moeten worden naar oestrogeen om het balans weer te herstellen, echter kan dit niet door de AI en herhaalt het verhaaltje zich simpel gezegd weer.

Nu is dit natuurlijk makkelijk uitgelegd en speelt er nog meer, maar zo moet je het grofweg zien. Daarnaast is dit niet een ideale manier van je testosteron te verhogen, aangezien oestrogeen ook belang heeft bij herstel en bij je gewrichten.

• Topic Starter Topic Starter
ik weet niet wat het is maar het oestrogeen verlagen verhaal snap ik de balle van.

is het zo dat wanneer je oestrogeen verlaagd dat de hersenen dan gaan "denken" dat er te weinig steroidhormoon in het bloed circuleert en daardoor stijgt de aanmaak van stuurhormonen, die in de testes de testosteronproductie verhoogd?

Waarom ik dit vraag is dat ik vanmorgen een stuk heb gelezen (kan niet meer vinden) dat door laag oestrogeen juist herstel en spiergroei kan verhinderen... en spiergroei juist oestrogeen nodig heeft.
Als dat zo is, waarom gebruiken kuurders dan clomid? aangezien dat ook oestrogeen verlaagd...

Inderdaad, als je oestrogeen blokkeerd op de recepor of het aromatase enzym verminderd dan is er te weinig oestrogeen op de receptor. Dit geeft een signaal dat er meer test moet geproduceerd worden, dit omdat mannen aan oestrogeen komen via omzetting van test naar oestrogeen.

Zoals rodnec dus aangeeft.

Maar ook aromatase enzym activiteit wordt dus verhoogt. Er is een bepaalde hoeveelheid oestrogeen nodig wel voor je spieren. Oestrogeen verhoogt igf-1 afzondelijk, reguleert vocht en beschermd alle cellen.

Laatst bewerkt:

Mangosteen is een aromatase inhibitor, dus het lichaam kan niet meer oestrogeen aanmaken. Het gaat dit proberen door testosteronproductie te verhogen en aromatase enzym activiteit te verhogen, maar met een aromatase enzym inhibitor zal er maar beperkte omzetting naar oestrogeen zijn.

Er is een bepaalde hoeveelheid oestrogeen nodig wel voor je spieren. Oestrogeen verhoogt igf-1 afzondelijk, reguleert vocht en beschermd alle cellen.
mangosteen is een oestrogeen verlager, geen blocker.. dan vraag ik me af of er dan voldoende oestrogeen overblijft?

mangosteen is een oestrogeen verlager, geen blocker.. dan vraag ik me af of er dan voldoende oestrogeen overblijft?

Komt op hetzelfde neer. Als er geen interactie is met de oestrogeenreceptor, dan is er geen werkzaamheid. Of je het nu blokkeerd of verlaagt.

Alleen is bij het blokkeren meer vrij oestrogeen aanwezig en deze omzetting blijft verhogen. Dus meer interactie met enzymen zoals SHBG en andere.

Komt op hetzelfde neer. Als er geen interactie is met de oestrogeenreceptor, dan is er geen werkzaamheid. Of je het nu blokkeerd of verlaagt.

Alleen is bij het blokkeren meer vrij oestrogeen aanwezig en deze omzetting blijft verhogen. Dus meer interactie met enzymen zoals SHBG en andere.

ok, en [FONT=Arial, sans-serif]Ellaginezuur dan?
ook al blokkeert de zuur de oestrogeenreceptor maar bevat wel weer meeste
[/FONT]oestrogenen en anti-oestrogene stoffen.
Dus misschien betere keus?

ok, en [FONT=Arial, sans-serif]Ellaginezuur dan?
ook al blokkeert de zuur de oestrogeenreceptor maar bevat wel weer meeste
[/FONT]oestrogenen en anti-oestrogene stoffen.
Dus misschien betere keus?

Ellaginezuur gaat puur je oestrogeenreceptor blokkeren. Dus ongeveer zelfde effect als mangosteen als je ziet naar vermindering oestrogeen op receptor.

Ik geef voorkeur aan een aromataseremmer zoals mangosteen zodat er nog oestrogeen aan de juiste receptors kan.

Laatst bewerkt:
is het trouwens verstandig om naast een test verhogende supp, phosphatidylserine, vit d, olijfolie,taurine een oestrogeen blokker ernaast te nemen?

ik bedoel, als je test verhoogd door een supp, dan gaat automatisch ook je oestrogeen mee, dan heb je meer kans op gyno?
vooral voor mensen met een hoog vet% lijkt me een oestrogeen blokker al helemaal een aanrader?

Laatst bewerkt:
is het trouwens verstandig om naast een test verhogende supp, phosphatidylserine, vit d, olijfolie,taurine een oestrogeen blokker ernaast te nemen?

ik bedoel, als je test verhoogd door een supp, dan gaat automatisch ook je oestrogeen mee, dan heb je meer kans op gyno?
vooral voor mensen met een hoog vet% lijkt me een oestrogeen blokker al helemaal een aanrader?

Phosphatidylserine werkt via dopamine verhoging waarschijnlkijk, dus er is automatisch verlaging van oestrogeenreceptor activiteit. De verlaging van prolactine door dopamine verhoging veroorzaakt dit.

Vitamine D is een aromatase inhibitor, dus oestrogeen kan niet verhogen.

ok :)

Stomme vraag misschien maar kunnen mensen met overgewicht (en dus veel oestrogeen hebben) uit zichzelf gyno ontwikkelen?

TIP:
makreel en haring bevatten respectievelijk 480mg en 360mg Fosfatidylserine per 100g.

ok, maar dan vraag ik me af of het dan een aanrader is om een oestrogeendemper te nemen?

Want mijn gedachte is dan, als mensen met overwicht gaan trainen, verhoogd dat het testosteron gehalte, dan gaat ook automatisch het oestrogeen pijl omhoog?
Dus dan heb je al zo hoog oestrogeen gehalte vanwege vele lichaamsvet, en dan verhoog je het ook nog eens door te trainen...

Is mijn theorie dan, geen idee of dit klopt.

ok, maar dan vraag ik me af of het dan een aanrader is om een oestrogeendemper te nemen?

Want mijn gedachte is dan, als mensen met overwicht gaan trainen, verhoogd dat het testosteron gehalte, dan gaat ook automatisch het oestrogeen pijl omhoog?
Dus dan heb je al zo hoog oestrogeen gehalte vanwege vele lichaamsvet, en dan verhoog je het ook nog eens door te trainen...

Is mijn theorie dan, geen idee of dit klopt.

Afvallen is beste dan, of een supplement zoals vitamine D. Je gaat het niet verhogen door trainen, het gaat juist zakken dan.

---------- Post toegevoegd Mon 12 Nov 2012 om 23:33 ----------

TIP:
makreel en haring bevatten respectievelijk 480mg en 360mg Fosfatidylserine per 100g.

Zit er inderdaad in, lust zelf geen vis :p

---------- Post toegevoegd Mon 12 Nov 2012 om 23:33 ----------

[/COLOR]

Zit er inderdaad in, lust zelf geen vis :p[/QUOTE]

:p Maar best goed om te weten, aangezien het een duur supplement is om aan 800 mg per dag te komen(waar de echt goede resultaten uit testen vandaan komen) ;)

Terug
Naar boven