MuscleMeat

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Iemand ervaring met de testbooster Dominate van Dedicated Nutrition?

Dominate™ bevat de volgende ingrediënten in een heel specifieke verhouding per dosering:

- Sarcosine: Voor het eerst gebruikt in een dergelijk supplement door Dedicated™ en waarschijnlijk snel gekopieerd door andere merken. Sarcosine is een essentieel onderdeel van de Dominate™ formule. Zonder Sarcosine werkt Dominate™ als een Formule1 auto zonder benzine. Sarcosine activeert de receptoren van de hersenen voor een hogere hormonale stimulans.

- Agmatine: Dit bij-product van het aminozuur Arginine heeft een aantal zeer krachtige werkingen. Het zorgt niet alleen voor een geweldige pomp en doorbloeding tijdens de training. Agmatine wordt vanwege de unieke andere ingrediënten van Dominate™ eindelijk echt werkzaam. Agmatine heeft namelijk wanneer gecombineerd met de juiste ingrediënten een zeer krachtige hormonale werking. Agmatine stimuleert namelijk de Testosteron, Groei Hormoon en IGF-1 productie wanneer het in de juiste dosering genomen wordt.

- Kamille extract: Ook dit unieke extract is voor het eerst op de markt verkrijgbaar in Dominate™. Specifieke Kamille extracten zijn namelijk rijk aan unieke flavonen. Deze flavonen hebben een zeer krachtige anti-oestrogene werking. Het beperken van de oestrogeen stimulatie is essentieel voor het vergroten van spiermassa en spier hardheid.

- Brandnetel extract: Specifieke brandnetel extracten zijn zeer rijk aan lignanen. Deze lignanen hebben de unieke eigenschap dat ze gebonden testosteron om kunnen zetten in vrije testosteron. Dit is absoluut essentieel voor de goede werking van Dominate™. Nagenoeg alle testosteron in het lichaam is gebonden. Als dat niet vrij gemaakt wordt, is het niet beschikbaar voor het lichaam. Je kunt dus nog zoveel testosteron stimuleren, als het niet vrij gemaakt wordt is het nutteloos! Het unieke brandnetel extract van Dominate™ maakt gebonden testosteron vrij en laat alle gestimuleerde testosteron los op je spiermassa en kracht!

- N-Methyl-DL-Aspartic Acid: Deze unieke variant van D-Aspartic Acid is maar liefst 50x zo krachtig! Dit zorgt voor een dramatisch verschil in resultaten, maar ook in dosering. NMDLA stimuleert direct de receptoren in de hersenen om meer testosteron te gaan produceren. Indien genomen voor het slapen zorgt NMDLA voor een zeer diepe en ontspannen slaap.

- Wilde Chrysanten extract: Gestandaardiseerd voor een heftige dosis Acacetine en vrijwel exclusief voor Dedicated™. De moeilijkheid met oestrogeen is niet om deze volledig te blokkeren, maar om deze te controleren. Een gecontroleerde en beperkte oestrogeen spiegel is namelijk essentieel om keiharde spiermassa op te bouwen.

- Bioperine®: dit gepatenteerde zwarte peper extract is essentieel voor een goede opname en dus werking van de overige ingrediënten van Dominate™.

Ik ben erg tevreden over de andere dedicated producten dus heb deze vanochtend ook even mee besteld, ben erg benieuwd. Ik laat het tzt wel even weten wat ik er van vond.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.883
Is geen al te slechte samenstelling. Meeste bestanddelen zijn besproken hier.

Ben er nu een klein weekje mee bezig en moet zeggen dat ik het wel lekker spul vind.
Ik ben een vrij onrustige slaper maar slaap vanaf dag 1 echt een stuk vaster en dieper.
Verder is het libido een stuk hoger dan normaal, niet dat ik daar normaliter last van heb maar merk gewoon echt verschil :p
Voel me verder lekker fit en opgewekt, ondanks de weinig zonuren toch echt lekker energiek.
Trainen gaat ook super, gister na lange tijd eindelijk mijn bench kunnen verhogen met 10 kilo :)
Of dat laatste placebo is geen idee, ik heb iig het idee dat het voor mij goed werkt.
Potje zal over een week of drie wel leeg zijn, zal dan nog eens posten wat ik er van vond.

Zojuist xtreme test besteld.
Gister begonnen met het supplementeren van:

vit d3 (5000IU)
DAA
Magnesium
creatine

en hopelijk vanaf morgen xtreme test.

Ik heb gister een bloedonderzoek gedaan naar mijn hormonen. dus ik ben benieuwd. ik vermoed laag test en hoog oestrogeen. ik ben namelijk momenteel net een ongesteld wijf. huilen vanuit het niets, depressief, moe, neerslachtig, laag libido, meer vetopslag.
ook kreeg ik toen ik mentaal minder stabiel werd in eens last van mn rechter tepel, jeuk en gevoeligheid. ik vermoed dus gyno. ik voel dan ook een klein bobbeltje zitten nu.

in januari ga ik weer bloedprikken. dan kan ik mooi zien of er een verschil te vinden is.

• #1.886
Klinkt als hoog oestrogeen inderdaad met mogelijk laag testosteron.

Vit D, magnesium en creatine is al een goed plan. DAA moet je zeker icm xtreme test nemen icm oestrogeen.

Succes ;) Ben benieuws naar bloedonderzoek.

Hij had het in AAS sectie gepost, dat uitslag (dacht ik)...zag in ieder geval iets voorbij komen.

Oestradiol 0.12 nmol/l
LH 11 u/l
FSH 5.9 u/l
Testosteron 16 nmol/l
Sex HBG nmol/l
vr.andog.index 79.5

• #1.888
Hij had het in AAS sectie gepost, dat uitslag (dacht ik)...zag in ieder geval iets voorbij komen.

Oestradiol 0.12 nmol/l
LH 11 u/l
FSH 5.9 u/l
Testosteron 16 nmol/l
Sex HBG nmol/l
vr.andog.index 79.5

Gewoon goede waardes zo te zien.

Ref. waardes van Oestradiol zijn ook goed.
[Link niet meer beschikbaar]

hmmm.. apart... ik heb toch echt onlangs plots last gekregen van mn tepel. gevoeligheid en daaronder een knobbeltje nu. volgens de radiologie toch echt gyno.

Verder ga ik toch kijken hoe Xtreme test bevalt. echter gebruik ik momenteel ook st janskruid. iemand enig idee of deze 2 samen botsen? het schijnt namelijk dat st janskruid niet samen genomen mag worden met bepaalde stoffen

Gewoon goede waardes zo te zien.

Ref. waardes van Oestradiol zijn ook goed.
[Link niet meer beschikbaar]

inderdaad, heb ik ook geschreven want hij heeft zijn bloedtest in de AS sectie gepost.

---------- Toegevoegd om 10:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:25 ----------

hmmm.. apart... ik heb toch echt onlangs plots last gekregen van mn tepel. gevoeligheid en daaronder een knobbeltje nu. volgens de radiologie toch echt gyno.

Verder ga ik toch kijken hoe Xtreme test bevalt. echter gebruik ik momenteel ook st janskruid. iemand enig idee of deze 2 samen botsen? het schijnt namelijk dat st janskruid niet samen genomen mag worden met bepaalde stoffen

dat zal eerder het gevolg zijn van een kuur die je gedaan hebt. st-janskruid. heb ik vroeger ook is genomen toen ik mij niet goed voelde. ik had de indruk dat dit nog erger werd. nooit meer genomen.

inderdaad, heb ik ook geschreven want hij heeft zijn bloedtest in de AS sectie gepost.

---------- Toegevoegd om 10:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:25 ----------

dat zal eerder het gevolg zijn van een kuur die je gedaan hebt. st-janskruid. heb ik vroeger ook is genomen toen ik mij niet goed voelde. ik had de indruk dat dit nog erger werd. nooit meer genomen.

Misschien het proberen waard om eens te stoppen. maar ik heb namelijk wel het idee dat st. janskruid een hoop geholpen heeft bij mijn gemoedstoestand. ik neem het nu zo'n 5 a 6 weken

• #1.892

Het knobbeltje kan onstaan zijn tijdens de kuur. Eenmaal ontwikkeld heeft deze geen hogere oestrogeenwaardes meer nodig.

Lacteer je ook (vocht)?

Je gemoedstoestand is ook wel vreemd bij deze waardes. Je prolactine en progesteron waardes waren ook interessant geweest.

Het kan ook gewoon even duren vooraleer je gehele hormonale systeem herstelt is. Dopamine-serotonine-gaba.

St. janskruid kan je gwoon bij Xtreme test nemen.

Het knobbeltje kan onstaan zijn tijdens de kuur. Eenmaal ontwikkeld heeft deze geen hogere oestrogeenwaardes meer nodig.

Lacteer je ook (vocht)?

Je gemoedstoestand is ook wel vreemd bij deze waardes. Je prolactine en progesteron waardes waren ook interessant geweest.

Het kan ook gewoon even duren vooraleer je gehele hormonale systeem herstelt is. Dopamine-serotonine-gaba.

St. janskruid kan je gwoon bij Xtreme test nemen.

Knobbeltje / gevoeligheid gebeurde pas 1,5 maand geleden. en dat terwijl de ultradrol in augustus was. dus bijna 3 maand ertussen...? wat kan dit zijn? estrogen rebound ???

Verder komt er geen vocht uit. in het begin had ik het gevoel dat er vocht inzat het leek haast ontstoken. maar ik kreeg er met geen mogelijkheid vocht uit.

Is er trouwens een manier om het dopamine-serotonine-gaba verhouding in mijn lichaam te checken?

• #1.894
Knobbeltje / gevoeligheid gebeurde pas 1,5 maand geleden. en dat terwijl de ultradrol in augustus was. dus bijna 3 maand ertussen...? wat kan dit zijn? estrogen rebound ???

Verder komt er geen vocht uit. in het begin had ik het gevoel dat er vocht inzat het leek haast ontstoken. maar ik kreeg er met geen mogelijkheid vocht uit.

Is er trouwens een manier om het dopamine-serotonine-gaba verhouding in mijn lichaam te checken?

Kan inderdaad oestrogeen rebound zijn. Gezien ja na je kuur ook minimum een maand nolvadex waarschijnlijk hebt genomen.

Bij de dokter zover ik weet kan je dopamine, serotonine en gaba niet meten. Maar zou me niet teveel zorgen maken. Gezien je testosteron en oestrogeen goed zit zal dit wel herstellen. Het heeft gewoon zijn tijd nodig. Hoe meer en hoe langer je gebruikt, hoe langer het herstel zal duren.

Je moet tellen vanaf de nakuur en dit kan tot half jaar duren soms vooraleer je lichaam volledig hersteld is. Bij zwaardere producten tot een jaar zelfs.

Kan inderdaad oestrogeen rebound zijn. Gezien ja na je kuur ook minimum een maand nolvadex waarschijnlijk hebt genomen.

Bij de dokter zover ik weet kan je dopamine, serotonine en gaba niet meten. Maar zou me niet teveel zorgen maken. Gezien je testosteron en oestrogeen goed zit zal dit wel herstellen. Het heeft gewoon zijn tijd nodig. Hoe meer en hoe langer je gebruikt, hoe langer het herstel zal duren.

Je moet tellen vanaf de nakuur en dit kan tot half jaar duren soms vooraleer je lichaam volledig hersteld is. Bij zwaardere producten tot een jaar zelfs.

Wauw dit heeft een hoop opgehelderd voor mij! heeft zon preparaat dan dus ook invloed op je serotonine/dopamine/gaba verhoudingen?

• #1.896
Wauw dit heeft een hoop opgehelderd voor mij! heeft zon preparaat dan dus ook invloed op je serotonine/dopamine/gaba verhoudingen?

Alles androgene anabole steroiden hebben effect op dat evenwicht. Eigenlijk alle hormonen.

Even een stomme vraag misschien,

Ik lees veel topics over supplementen en test verhogen/ test verlagen met onderbouwde research e.d.
leuk allemaal. Maar als we nu eens concreet kijken naar de vraag.. heeft dit invloed op spieropbouw / afbraak?

kan ik er eigenlijk vanuit gaan dat alle "natural test boosters" je test maar met zo'n marginaal percentage kunnen verhogen dat dit voor je spieropbouw dus jack shit doet..zelfs daa met zijn zogenoemde 42% test toename zal je test dus nooit boven zijn natuurlijke waarde laten uitstijgen. Zelfs al zou het daadwerkelijk 42% zijn is dit nog te weinig om daar spieropbouwende resultaten van te merken. Ga je van buitenaf test toedienen of spuiten zit je dus aan de honderden procenten meer. Zelfs op een low dose.

Daarom vraag ik mij dus af of bij de zogenaamde "test onderdrukkers" zoals melatonine er wel echt sprake kan zijn van het niet opbouwend vermogen van spieren, of is het zo dat dit tijdelijk even je test onderdrukt in je slaap en daardoor misschien je herstel ietsjepietsje vertraagd? Maar is dit meetbaar?

Over slaap kan ik in ieder geval met zekerheid zeggen voor mij werken alle supplementen gewoonweg NIET. melatonine, 5htp, l -tryptofaan. Het enige wat dit doet is ervoor zorgen dat ik de dag erna duf ben. met uitzondering van gaba, daar merk ik niets van, zelfde geld voor ZMA.
Temazepam 10mg en ik slaap als een os. Echter dat raad ik natuurlijk niemand aan.

Wel denk ik dat veel van deze middelen invloed kunnen hebben op je humeur / gedrag. Misschien zelfs als libido enhancer.

• #1.899
Even een stomme vraag misschien,

Ik lees veel topics over supplementen en test verhogen/ test verlagen met onderbouwde research e.d.
leuk allemaal. Maar als we nu eens concreet kijken naar de vraag.. heeft dit invloed op spieropbouw / afbraak?

kan ik er eigenlijk vanuit gaan dat alle "natural test boosters" je test maar met zo'n marginaal percentage kunnen verhogen dat dit voor je spieropbouw dus jack shit doet..zelfs daa met zijn zogenoemde 42% test toename zal je test dus nooit boven zijn natuurlijke waarde laten uitstijgen. Zelfs al zou het daadwerkelijk 42% zijn is dit nog te weinig om daar spieropbouwende resultaten van te merken. Ga je van buitenaf test toedienen of spuiten zit je dus aan de honderden procenten meer. Zelfs op een low dose.

Daarom vraag ik mij dus af of bij de zogenaamde "test onderdrukkers" zoals melatonine er wel echt sprake kan zijn van het niet opbouwend vermogen van spieren, of is het zo dat dit tijdelijk even je test onderdrukt in je slaap en daardoor misschien je herstel ietsjepietsje vertraagd? Maar is dit meetbaar?

Over slaap kan ik in ieder geval met zekerheid zeggen voor mij werken alle supplementen gewoonweg NIET. melatonine, 5htp, l -tryptofaan. Het enige wat dit doet is ervoor zorgen dat ik de dag erna duf ben. met uitzondering van gaba, daar merk ik niets van, zelfde geld voor ZMA.
Temazepam 10mg en ik slaap als een os. Echter dat raad ik natuurlijk niemand aan.

Wel denk ik dat veel van deze middelen invloed kunnen hebben op je humeur / gedrag. Misschien zelfs als libido enhancer.

Je moet niet boven de max natuurlijk waarde stijgen om effect te hebben van extra test. Iemand met een hogere natuurlijke test waarde zal meer kans hebben sterker vooruit te gaan in de gym en groter te worden.

Dus met een supplement dat test wat natuurlijk hoger legt kan je vooruitgang bevorderen.

Als je zie naar vitamine D bv. heeft het ook een uitgeproken effect op de spieropbouw. Dit ligt ook wel aan andere factoren buiten test, maar het heeft wel effect.

Elke verandering in je lichaam kan effect hebben. Maar je moet dit op termijn bezien, dan spreken we over maanden en jaren.

Elke verandering in je lichaam kan effect hebben. Maar je moet dit op termijn bezien, dan spreken we over maanden en jaren.

dat had je beter in je begin post kunnen zetten want alle noobs denken nu in notime groot te worden door een vit d pilletje (als voorbeeld) :D :D :D

Terug
Naar boven