XXL Nutrition

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.901
Hoi,
Ik fitness nu zo'n 3 jaar. 4 x per week.
Ben 23 jaar. 1,75 m en 72 kg.
Heb een redelijk strak lichaam maar merk dat
mijn spieren niet echt meer groeien.
Is dit iets wat mij kan helpen.

(Mijn voeding is goed en neem eiwit shakes en slik de nodige vitamine preparaten. )

Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenl...

Al geprobeerd om meer te eten?

Jaa dat heb ik gedaan.
Dan gaat me six-pack weg.
En die wil ik juist behouden.

Toch ga je meer moeten eten om te groeien ;) En wat meer cardio dan.

Jaa precies.
Ik doe 4x fitness en 3x een duursport(handbal) dus cardio wel al genoeg.

Ik eet 200 calorieen meer per dag dan ik nodig heb.
Maar moet dit dan omhoog gooien naar ongeveer 500 calorieen ofso?

Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenl...

Jaa precies.

Jep, sorry to say, maar als je bij wilt komen on spiermassa zul je 99% zeker ook vet bijkomen en dus je abs minder zichtbaar. Als je daar niet aan wilt beginnen gaan testo boosters ook geen reet uithalen... Behalve een lager saldo

• #1.908
Jaa precies.

Handbal is geen cardio ;)

Een test booster zou maar een zeer minimaal effect hebben. Voeding en training moet allereerst goed zitten.

Je kan sowieso wel vitamine D nemen, 5000iu/dag. Dit heeft een positief effect op spiergroei en vetverbranding.

Laatst bewerkt:
Handbal is geen cardio ;)

Een test booster zou maar een zeer minimaal effect hebben. Voeding en training moet allereerst goed zitten.

Je kan sowieso wel vitamine D nemen, 5000iu/dag. Dit heeft een positief effect op spiergroei en vetverbranding.

Dankjewel voor je info. Ik ga mijn vitamine d van 1000 nu verhogen naar 5000.
En kijken wat het effect zal zijn.

• #1.910
Dankjewel voor je info. Ik ga mijn vitamine d van 1000 nu verhogen naar 5000.
En kijken wat het effect zal zijn.

1000 is sowieso te weinig, zeker in de winter. Minimum is 2000iu, maar eigenlijk nog te weinig. 3500iu is een minimum vind ik gemiddeld gezien.

5000iu is het beste om goede waardes te verkrijgen.

Ben van plan om ook Vitamine D te gaan slikken. Vroeg mij af wat nou de beste dosis is. Ik twijfel tussen de 2000 en 5000 variant van Now Foods. Slik namelijk ook al visolie capsules.

Zie hier veel mensen die op 5000 zitten, maar dat is toch boven de maximaal veilige dosis?

• #1.913
Ben van plan om ook Vitamine D te gaan slikken. Vroeg mij af wat nou de beste dosis is. Ik twijfel tussen de 2000 en 5000 variant van Now Foods. Slik namelijk ook al visolie capsules.

Zie hier veel mensen die op 5000 zitten, maar dat is toch boven de maximaal veilige dosis?

Ik slik 75000iu/week. Dus een 10000iu/dag en mijn bloedwaardes zijn goed.

Dus is persoonsafhankelijk (best laten meten bij dokter) en bij 5000iu zou ik me geen zorgen maken.

Ik slik 75000iu/week. Dus een 10000iu/dag en mijn bloedwaardes zijn goed.

Dus is persoonsafhankelijk (best laten meten bij dokter) en bij 5000iu zou ik me geen zorgen maken.

Thanx voor je reactie. Heb de 2000 besteld. Ga beginnen met elke dag een capsule van 2000.

Het testen bij de dokter is een goed idee, kun je dit gewoon laten doen op verzoek? Heb je niet een goede reden nodig om je bloed te laten testen?

• #1.915
Thanx voor je reactie. Heb de 2000 besteld. Ga beginnen met elke dag een capsule van 2000.

Het testen bij de dokter is een goed idee, kun je dit gewoon laten doen op verzoek? Heb je niet een goede reden nodig om je bloed te laten testen?

In België kan dit gewoon. Nederland is wat ingewikkelder heb ik al gehoord. Gezien er nu geen zon is heb je een goede reden dit te laten testen (alhoewel iedereen een tekort heeft nu). Maar alleen zo kan je zien of je dosis voldoende is.

Omdat hier veel over vit D gepraat wordt:

Ik neem al een jaar ofzo de vit d3 2000iu van NOW foods om de dag en heb vandaag in een bloedonderzoek oa ook m'n vitamine D status laten controleren en vond dit niet bijster hoog:

25-OH Vitamine D 34.7 (normaalwaarden: 30.0-100.0) ng/mL

Conclusie? Ondergedoseerd? Slechte opname?...

Die normaalwaarden kloppen niet als dat inderdaad ng/ml is. 34.7 ng/ml is 87 nmol/l. 75 nmol/l wordt in de huidige literatuur als streefwaarde beschouwd, en er is mogelijk meer voordeel bij waarden rond de 100-125 nmol/l. 100 ng/ml (250 nmol/l) wordt als toxisch beschouwd en is geen normaalwaarde.

Conclusie: als dat ng/ml is, klopt dat wel zo'n beetje.

Oh ok, dus dan toch prima waarde gewoon.

Die normaalwaarden kloppen niet als dat inderdaad ng/ml is. 34.7 ng/ml is 87 nmol/l. 75 nmol/l wordt in de huidige literatuur als streefwaarde beschouwd, en er is mogelijk meer voordeel bij waarden rond de 100-125 nmol/l. 100 ng/ml (250 nmol/l) wordt als toxisch beschouwd en is geen normaalwaarde.

Conclusie: als dat ng/ml is, klopt dat wel zo'n beetje.

Soms vraag ik me echt af of er iets is dat jij niet weet.

Terug
Naar boven