XXL Nutrition

Teveel Eiwitten????

Berry2000

Cool Novice
Waardering
0
"Eet per kilogram vetvrije massa 1,5 tot 2 gram eiwit op een dag, afhankelijk van je doel. Neem je minder dan je optimale hoeveelheid eiwitten, dan belemmer je je groei en je herstel. Neem je meer, dan veroorzaak je schade aan je lichaam en breek je je spieren af"

Bron: www.eigenkracht.nl

Kan iemand mij uitleggen hoe teveel eiwitten de spieren afbreken?
En wat is dan TEveel? per kg lichaamsgewicht?

Alvast bedankt!

Berry2000 zei:
"Eet per kilogram vetvrije massa 1,5 tot 2 gram eiwit op een dag, afhankelijk van je doel. Neem je minder dan je optimale hoeveelheid eiwitten, dan belemmer je je groei en je herstel. Neem je meer, dan veroorzaak je schade aan je lichaam en breek je je spieren af"

Alvast bedankt!

Dat eerste deel van schade aan je lichaam kan ik je wel uitleggen, dat heeft vooral te maken omdat je lever het overschot moet verwerken en dus een opdonder krijgt. Dat je spieren afbreekt door teveel eiwit te nuttigen is mij echter niet bekend en lijkt mij persoonlijk een hoop onzin..

tja, volgens mij is het zo dat een teveel aan eiwit als vet opgeslagen wordt maar geen spieren afbreekt. ik heb daar ook nog nooit eerder van gehoord

Lever? Eiwitten worden afgebroken door je nieren.

• Topic Starter Topic Starter
Dat TEveel slecht is... is mij ook bekend... TE is nooit goed...
Maar het afbreken van spieren vond ik ook apart... misschien eens even een mailtje sturen... ben erg benieuwd hoe ze dat gaan onderbouwen...

Als ik iets terug heb.. laat ik het weten!

Mailtje de deur uit.. ben benieuwd of er gereageerd wordt...

L.S.,

Op dit moment ben ik niet aanwezig. Maandag 15 mei ben ik weer aanwezig.

Met sportieve groet
Wanda Schapendonk

Nederlands Centrum voor Dopingvraagstukken (NeCeDo)
Postbus 5014
2900 EA Capelle a/d IJssel
Tel.: 010 201 01 57
Fax: 010 201 01 59
www.necedo.nl
www.eigenkracht.nl
www.purekracht.nl

SOOOOWW NOG LUI OOK.... LANG WEEKEND!!!!

necedo :roflol:

Alsof die weten wat goed is.

De stukken over AAS zijn idd niet de moeite om te lezen..
Kwam toevallig op de site eigenkracht.nl... Had even gekeken naar hun "Persoonlijke voedingschema's".. kun je erg handig uitrekenen wat je onderhoud is enz zag ik... Toen ging ik eens kijken.. en kwam ik die klets tegen van teveel eiwitten...

Bron: wikipedia

Bij een teveel aan opgenomen proteïnen worden deze gebruikt als energiebron voor het menselijk lichaam. Eiwitten worden dan afgebroken tot ureum. Een echte overdaad aan proteïnen zorgt, net als proteïne deficiëntie, eveneens voor problemen: overreactie van het immuunsysteem, een ontregelde lever die voor toxische residuen zorgt en verlies van beenmassa door een verhoogde zuurtegraad van het bloed.Verder is een teveel aan proteïne gelinkt aan obesitas

verlies van beenmassa ???

Hmmm... ben benieuwd wat hun slikken...

Imo Wack

Lever? Eiwitten worden afgebroken door je nieren.

Waar heb jij deze info vandaan Yzord?? Het klopt namelijk niet.

Eiwitten ( uit voedingstoffen) worden namelijk afgebroken door proteases en deze zijn aanwezig in de maag en de darm. Wat echter wel gebeurt bij de verdere afbraak van eiwitten is dat er ammonium vrijkomt. Dit ammonium wordt dan naar de lever gebracht en deze maakt hiermee ureum. Ureum wordt vervolgens ( idd) door de nieren uitgescheiden.

De nadelen die Wikipedia opnoemt voor het eten van teveel eiwitten zijn nieuw voor mij. Er is namelijk niet veel bekend over wat teveel eiwitten in je lichaam doen in de medische wetenschap. Wat wel bekend is ( althans sommige studies geven dit aan) is dat een hoog- eiwit dieet kan zorgen voor een verhoogd calcium verlies via je urine. Dit kan dan vervolgens leiden tot het ontrekken van calcium aan je botten en dit vervolgens tot botzwakte. Maar goed dit is nog steeds een theorie waarover de meningen zijn verdeeld in de medische wereld.

Ik heb eens op ergogenics (the forbidden site iknow:cool: )gelezen dat door teveel aan eiwitten het lichaam er minder efficient mee omgaat dan met een normale of mindere dosis. Daardoor word dus veel minder opgenomen en meer uitgescheiden.

Ik ga uit van minimaal 2.2 gram per KG voor spier onderhoud, 3 gram per KG bij bulk

Teveel slecht... dat denk ik niet 3XL vertelde ons ooit dat hij eens 4 gram per kg heeft geprobeerd.

Door mijn vrij racende stofwisseling zit ik zowiezo vrij hoog in eiwitten tov van mijn VVM. Bijna altijd boven de 3g/kg VVM. (Bulken 4000-4500 cal voor 64kg VVM, standaardverhoudingen), min 200g eiwit.

Levert weinig problemen op.

In de cut ga ik daar over, en zit ik vaak boven de 4g.

Op dat moment krijg ik dat wel te zien in mijn levertesten, die dan stijgen. Als ik terug rond de 3-3,5 ga verbetert dat weer.

Kortom, het kan schadelijk zijn voor de lever om te veel te nemen.

****ing stofwisseling :-)

Ieder lichaam heeft een eigen max tolerantie van eiwitten, daarom is het belangrijk om per 2 weken te verhogen met 0,5 en niet in 1 stap van 2 gr naar 4 gr te gaan. Regelmatig bloedonderzoek geeft het teveel aan, maar door langdurig teveel aan eiwitten kun je ook verklevingen krijgen in je darmen en dat merk je weer aan je ontlasting.

Berry2000 zei:
"Eet per kilogram vetvrije massa 1,5 tot 2 gram eiwit op een dag, afhankelijk van je doel.

Alvast bedankt!

is alweer 2,2 gram geworden meen ik

Berry2000 zei:
Dat TEveel slecht is... is mij ook bekend... TE is nooit goed...
Maar het afbreken van spieren vond ik ook apart... misschien eens even een mailtje sturen... ben erg benieuwd hoe ze dat gaan onderbouwen...

Als ik iets terug heb.. laat ik het weten!

tevreden wel, en tequila op zijn tijd ook wel ;)

Terug
Naar boven