Fitness Seller

Teveel Eiwitten????

500 gram kwark en 50 gram eiwitten dat is euh.... 10 gram per 100 gram :p. Maar waar vind je dat ??
Ik vind echt geen kwark boven de 6 gram. Welk merk is dat dan ?
En waar koop je het ?

BVD,

Ik heb idd de magere biogarde kwark van de AH

400 gram? :eek:

Is imo veel, maar dan ook veel te veel.
Stel dat jij een vetpercentage hebt van 10%.
Jouw VVM bedraagt dan ongeveer 78 kg.
Ik denk dat je aan 2 X je VVM genoeg hebt. Dat zou dus uitkomen op zo'n 160 gr. eiwit per dag.

Dat is hoe ik het zie en hoe de talloze wetenschappelijke studies het hebben laten zien.
Dan moet ik echt heel veel eten schrappen. Voor me gevoel zit ik met 160gr echt aan een Ethiopisch dieet. Ik ga wel binnen kort me nieren laten checken wat ik maar me wel een beetje zorgen. Ik weet dat 400gr heel veel is, maar voor me gevoel kan ik niet met minder. Ik drink wel zo'n 6 liter water per dag, ik heb altijd dorst. Zal er wel iets mee te maken hebben.

Laat dan ook je lever checken. Mijn nieren waren goed maar lever was te hoog. Eet ook veel eiwit. Ik houd dit topic in de gaten!

Ik begin een beetje te twijfelen over mijn eiwit inname. Ik weeg 86kg en krijg zo'n 400gr eiwit binnen per dag. Dat is 4,6gr per kilo lichaamsgewicht. Voor mijn gevoel is dit helemaal niet veel en ik heb het idee dat ik het merk als ik wat minder binnen krijg. Kan het zo zijn dat mijn lichaam heel inefficiënt met eiwit omgaat doordat het zo veel binnen krijgt? Mijn voedingsschema:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Let er wel op dat je alle eiwitten uit je voeding heb opgeteld normaal voor een bb dieet tellen ze alleen de eiwitten met volledig aminozuur profiel dus kip kwark ect. en eiwitten uit brinta brood enz tellen hun niet mee.

Groeten bigboy25.

Let er wel op dat je alle eiwitten uit je voeding heb opgeteld normaal voor een bb dieet tellen ze alleen de eiwitten met volledig aminozuur profiel dus kip kwark ect. en eiwitten uit brinta brood enz tellen hun niet mee.

Groeten bigboy25.

Is dit zo? Lijkt me een beetje raar...?

he bigboy, dus als ik zo'n bak tofu roergehakt opeet (zit boordevol eiwit) ben ik niet goed bezig ? want geen compleet aminozuurprofiel ?

Ik zou gewoon de hoeveelheden van de kwark of whey sochtends wat terugschroeven, 400 gram eiwit is echt nergens voor nodig. Beter eet je wat gezonde vetten extra! En evt. wat meer carbs als je de kcals echt nodig hebt.

badboy25:

zelfde vraag als travis bickle...veel brood eten geeft je toch ook gewoon eiwitten..wat bedoel je precies met je verhaal badboy25, over het meetellen van eiwitten pas als ze het volledige aminozurenprofiel bezitten?

greetz

Misschien is dit topic al gesloten maar reageer toch nog ff.
De meeste BB tellen de eiwitten uit plantaardige voeding niet mee omdat dit eiwitten zijn die te onvolledig amino profiel hebben. Wat hiermee bedoeld word is dat er van de plusminus 20 - 25 verschillende aminozuren lang niet voldoende amino's in brood zitten, wat er in vlees zuivel en vis wel zit.

In mijn cutschema zit ik ook al gauw aan de 4gr eiwitten per kg, dus ongeveer 300.

Ik vind 2 Gram VVM erg weinig.. dat is bij mij 59 * 2 = 118 Gram eiwit..
118 * 4 = 472 Kcal aan Eiwit..
Stel ik zou 1,5 Gram BW aan Vetten nemen, dat is 95 Gram Vet Ongeveer
95 * 9 = 855 Gram aan Vet
855 + 472 = 1327 Kcal

Ik bulk momenteel op 3200
3200 - 1327 = 1873 aan KH
1873 / 4 = 468 Gram aan KH..

Dit is overdreven met een BW van 64.. Dat is 7,3 Gram BW..

Terug
Naar boven