AndroidHealthClinic

Teveel Eiwitten????

• Topic Starter Topic Starter
Beste Berry,

Bedankt voor je compliment, dat is altijd leuk om te horen. En natuurlijk ook
bedankt voor je vraag: zou je me even de link door kunnen sturen in welk artikel
je dit op onze website hebt gevonden? Dan kan ik het ook in de context
begrijpen. Over het algemeen kan het innemen van eiwitten inderdaad niet je
spieren afbreken, dus ik ben benieuwd waar dit beschreven staat. Alvast bedankt.

Met sportieve groet,

Wanda Schapendonk
Voorlichter

Dit kreeg ik dus terug nadat ik een mailtje gestuurd had!

Heel leuk wat jullie allemaal zeggen.. en jullie theoriën... maar niemand verteld iets over waarom het je spieren af zou kunnen breken.. Weet dat het slecht is voor andere organen...
Maar goed.. Wanda vroeg naar de link.. heb ik gestuurd.. en maar weer even afwachten dan....

En hier het mailtje terug...

Beste Berry,

Bedankt voor de verwijzing. En je hebt inderdaad gelijk. Het breekt de spieren
niet af. We zullen dit wijzigen. Onderzoek heeft aangetoond dat het inderdaad de
spieren niet afbreekt, de overmaat van aminozuren zal worden gebruikt als
energiebron en de vrijkomende stikstof en zwavel worden uitgescheiden. (Echter,
mensen met leverproblemen of een beschadigde nierfunctie moeten wel oppassen en
moeten worden gewaarschuwd voor overbelasting van de organen bij een hoge
eiwitinname).
Rest natuurlijk te zeggen dat inname van te veel eiwit niet goed is (TE is
natuurlijk nooit goed) en zeker niet nuttig.Zeker omdat eiwitrijke producten
heel prijzig zijn en vooral de kosten van eiwitsupplementen zijn heel hoog.

We zullen dit wijzigen op de website. Bedankt voor je oplettendheid!

Het kan inderdaad wel.
Alleen gaat het veeeeeel moeilijker dan bij koolhydraten en vettten.
Dit komt onderandere doordat eiwitten thermischer zijn niet effect hebben op insuline afgifte.
Dus te veel eiwitten is niet erg.
Maar zolang je een boven onderhoud zit kan alles opgeslagen worden in principe alleen dus met eiwitten moeilijker

Achja, toch blijf ik erbij dat het niet kan :D

Achja, toch blijf ik erbij dat het niet kan :D

Door mijn vrij racende stofwisseling zit ik zowiezo vrij hoog in eiwitten tov van mijn VVM. Bijna altijd boven de 3g/kg VVM. (Bulken 4000-4500 Calorie voor 64kg VVM, standaardverhoudingen), min 200g eiwit.

Levert weinig problemen op.

In de cut ga ik daar over, en zit ik vaak boven de 4g.

Op dat moment krijg ik dat wel te zien in mijn levertesten, die dan stijgen. Als ik terug rond de 3-3,5 ga verbetert dat weer.

Kortom, het kan schadelijk zijn voor de lever om te veel te nemen.

****ing stofwisseling :-)

Probeer meer KH te krijgen dat vertraagd de stofwisseling en probeer minder eiwitten te eten en dan meer koolhydraten eiwitten zorgen ervoor dat je stofwisseling omhoog gaat namelijk.

mensen heb vorige week mijn bloed laten prikken en daar kwam uit dat mijn leverfuncties wat aan de hoge kant waren.

mevrouw vroeg gelijk of ik veel alcohol dronk... (ik drink niet)

eet ik teveel eiwit ? ik heb ook al heel lang zachte ontlasting (nooit meer zo'n harde grote drol... vaak 1 grote hoop zachte zooi) en vooral 's avonds knalt de ene na de andere scheet eruit.

ik heb nog geen gegevens van mijn lever maar ik zal morgen nog ff langs gaan en een uitdraai vragen hiervan.

herkennen mensen dit ?

net 9 uur geweest en dan neem ik altijd mijn shake, net wel gedaan, maar toch niet echt met een goed gevoel etc. beetje jammer dus allemaal.

Als ik eieren eet scheet ik wel flink ja.. poep is wel normaal..

mensen er zijn wetenschappelijke onderzoeken geweest naar de juiste hoeveelheid. De juiste hoeveelheid is (1,8 gr * lichaamsgewicht). Neem je meer dan deze verhouding dan zal dit omgezet worden in VET!!

Mag ik dat onderzoek eens zien dat zegt dat al die eiwitten in vet worden omgezet?
Lijkt me echt heel onnozel. Ten eerste ze gaan uit van het totale lichaamsgewicht en daarnaast zal je lichaam echt niet meteen al die eiwitten opslaan als vet wanneer je lichaam gewoon voedingsstoffen nodig heeft. Je eiwitten gaan dan min of meer ook dienen als energie-leverancier ipv de koolhydraten. Dus om nu te zeggen dat het meteen in vet wordt omgezet...
Verder ben ik het wel met je eens dat teveel eiwitten ook niet goed is.

Ik begin een beetje te twijfelen over mijn eiwit inname. Ik weeg 86kg en krijg zo'n 400gr eiwit binnen per dag. Dat is 4,6gr per kilo lichaamsgewicht. Voor mijn gevoel is dit helemaal niet veel en ik heb het idee dat ik het merk als ik wat minder binnen krijg. Kan het zo zijn dat mijn lichaam heel inefficiënt met eiwit omgaat doordat het zo veel binnen krijgt? Mijn voedingsschema:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik begin een beetje te twijfelen over mijn eiwit inname. Ik weeg 86kg en krijg zo'n 400gr eiwit binnen per dag. Dat is 4,6gr per kilo lichaamsgewicht. Voor mijn gevoel is dit helemaal niet veel en ik heb het idee dat ik het merk als ik wat minder binnen krijg. Kan het zo zijn dat mijn lichaam heel inefficiënt met eiwit omgaat doordat het zo veel binnen krijgt? Mijn voedingsschema:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

500 gram kwark en 50 gram eiwitten dat is euh.... 10 gram per 100 gram :p. Maar waar vind je dat ??
Ik vind echt geen kwark boven de 6 gram. Welk merk is dat dan ?
En waar koop je het ?

BVD,

albert heijn heb je bakken van 500 gr.

die van biogarde (10 gr eiwit per 100 gr) van €1,10
en van zaanse hoeve (8 gr eiwit per 100 gr, iets meer carbs) van € 0,65

ook nog franse magere kwark maar die vind ik niet te vreten dus koop ik nooit :D

mensen er zijn wetenschappelijke onderzoeken geweest naar de juiste hoeveelheid. De juiste hoeveelheid is (1,8 gr * lichaamsgewicht). Neem je meer dan deze verhouding dan zal dit omgezet worden in VET!!

Voor een deel juist. 1.8 gr. klopt, echter niet per kilo lichaamsgewicht maar per kilo VVM. Iemand die 120 kilo weegt maar een VVM heeft van 80 heeft minder eiwit nodig dan iemand die eveneens 120 kilo weegt maar een VVM van 100. Dat spreekt voor zich.

Ikzelf probeer niet hoger te gaan dan 2 gr. per kilo VVM.

Mijn algehele gezondheid ( denk o.a. aan lever en nier) is voor mij belangrijker dan sneller groeien. Alhoewel ik het ten zeerste betwijfel of je bij hogere eiwit-inname sneller zult groeien, temeer omdat verschillende onderzoeken alleen maar aantonen dat dit niet zo is.
En al was het zo, de eventuele snellere groei lijkt mij niet significant sneller dan bij een 1.8gr. per kilo vvm dieet.

Ik begin een beetje te twijfelen over mijn eiwit inname. Ik weeg 86kg en krijg zo'n 400 gr eiwit binnen per dag. Dat is 4,6gr per kilo lichaamsgewicht. Voor mijn gevoel is dit helemaal niet veel en ik heb het idee dat ik het merk als ik wat minder binnen krijg. Kan het zo zijn dat mijn lichaam heel inefficiënt met eiwit omgaat doordat het zo veel binnen krijgt? Mijn voedingsschema:

400 gram? :eek:

Is imo veel, maar dan ook veel te veel.
Stel dat jij een vetpercentage hebt van 10%.
Jouw VVM bedraagt dan ongeveer 78 kg.
Ik denk dat je aan 2 X je VVM genoeg hebt. Dat zou dus uitkomen op zo'n 160 gr. eiwit per dag.

Dat is hoe ik het zie en hoe de talloze wetenschappelijke studies het hebben laten zien.

Terug
Naar boven