AndroidHealthClinic

teveel Koolhydraten

.........

minder koolhydraten eten.

Ben wel benieuwd wat je dacht trouwens, dat je koolhydraten magisch minder werden als je vetten ging eten? Nee gewoon minder koolhydraten eten maar je moet je kcal natuurlijk wel op peil houden dus ga je meer vetten eten want daar heb je te weinig van.

Nee dat als je twee keer sneller ademt dan nemen je koolhydraten af!

• Topic Starter Topic Starter
Ook al gedaan, als ik dat doe krijg ik : 34/45/21,
al een stuk lager maar mijn kcal is nu 2016....

Jouw onderhoud is toch geen 2016?!

Nee onderhoud is 2400, maar als ik doe wat je net zei komt er totaal uit wat ik binnen krijg 2016. nu al meer aangepast en zit op
30/47/22
kcal : 2245

Ook al gedaan, als ik dat doe krijg ik : 34/45/21,
al een stuk lager maar mijn kcal is nu 2016....

Volgens mij snap je het niet helemaal...

Maak een voedingsschema, zoek uit hoeveel kcal je moet nemen.

Zet je eiwitten op 2/2,5gr per kg lichaamsgewicht
en vetten op 1/1.5gr per kg lichaamsgewicht
de rest van je benodigde kcal vul je op met carbs.

Hoe doe je dat? Door te kijken hoeveel carbs/vetten/eiwitten je eten heeft en vervolgens puzzelen tot je goed uitkomt. Als je carbs omlaag moeten ga je waarschijnlijk minder rijst/pasta/aardappelen/boterhammen/koekjes/of iets suiker houdend eten. Simple as that. Afhankelijk van wat je meer nodig eet eet je meer eiwitten/vetten. In dit geval dus noten...

Nog 200 omhoog en je zit goed.

---------- Post toegevoegd 17 April 2013 om 15:30 ----------

Gebruik deze sheet eens.

Ik denk dat je even wat beter moet gaan uitzoeken welke voedingsproducten voornamelijk koolhydraten bevatten, welke veel eiwit, en welke veel vet. Voor ons is dat basiskennis en zo idioot logisch dat we er overheen kijken.

Jij vraagt: hoe verlaag ik mn koolhydraten.

Wij zeggen: Eet er minder van. Dat zeggen we op die manier omdat we er van uit gaan dat jij weet welke producten dit zijn. Spoiler: eet minder brood/rijst/pasta/suikerhoudende producten. Kortom: je hebt nog een hoop meer leeswerk te doen omdat je basis dingen nog niet weet. Terug naar de stickie knul!

Daantje Groot, ik snap het wel: Ik ben hier al mee bezig, in een excel bestand wat het juiste aantal kcal, e/k/v aangeeft:) Ik vul het in, pas het aan, en kijk wat eruit rolt? moeilijk nee? Maar mijn vraag luid steeds hoe ik minder KH erin krijg?, meer vet?, en om te zorgen dat mijn kcal niet te hard omhoog of omlaag gaat? Ik moet wat puzzelen om de juiste verhouding eruit te krijgen. Zodat niet alles hard op en neer vliegt! verder bedankt.

Flippie22, Ja ik zie t, ga weer ff proberen:P Bedankt.

---------- Post toegevoegd 17 April 2013 om 15:37 ----------

Ik denk dat je even wat beter moet gaan uitzoeken welke voedingsproducten voornamelijk koolhydraten bevatten, welke veel eiwit, en welke veel vet. Voor ons is dat basiskennis en zo idioot logisch dat we er overheen kijken.

Jij vraagt: hoe verlaag ik mn koolhydraten.

Wij zeggen: Eet er minder van. Dat zeggen we op die manier omdat we er van uit gaan dat jij weet welke producten dit zijn. Spoiler: eet minder brood/rijst/pasta/suikerhoudende producten. Kortom: je hebt nog een hoop meer leeswerk te doen omdat je basis dingen nog niet weet. Terug naar de stickie knul!

Van de meeste producten weet ik waar veel van in zit, heb al veel doorgelezen. Maar kan niet alles weten. Wat ik net ook aangaf, het is eerst puzzelen, en dmv dat excel bestand kijken waar ik op uitkom.

---------- Post toegevoegd 17 April 2013 om 15:43 ----------

GELOOF dat ik er zo'n beetje ben:
kcal: 2407
30/47/24
Het zou trouwens niet elke dag precies hetzelfde zijn door wat de pot schaft.

Laatst bewerkt:
Goedzo en nu trainen en eten!

Jup, ga mn best doen. thnx

Hier zo moeilijk was dat toch niet? Meer kunnen wij er ook niet van maken, het is gewoon even puzzelen.

Wat je dus wel kan doen, zoals ik zei, is eerst zorgen dat je die 2/2.5 gr eiwit en 1/1.5gr vet per kg hebt ingevuld en dan de rest gewoon invullen met koolhydraten... Makkelijker kan bijna niet.

Hier zo moeilijk was dat toch niet? Meer kunnen wij er ook niet van maken, het is gewoon even puzzelen.

Wat je dus wel kan doen, zoals ik zei, is eerst zorgen dat je die 2/2.5 gr eiwit en 1/1.5gr vet per kg hebt ingevuld en dan de rest gewoon invullen met koolhydraten... Makkelijker kan bijna niet.

Ik snap wat je bedoeld, klopt is niet moeilijk maar we begrepe mekaar niet:P. Wat bedoel je met invullen? Waar precies in zo'n bestand of bedoel je gewoon 'uitrekenen'?

Ik snap wat je bedoeld, klopt is niet moeilijk maar we begrepe mekaar niet:P. Wat bedoel je met invullen? Waar precies in zo'n bestand of bedoel je gewoon 'uitrekenen'?

Zorgen dat je aan die voorwaarde voldoet. Dus ja uitrekenen, mooie aan "zo'n bestand" is dat die dat voor jou doet.

je kan koolhydraat arm brood kopen?

Als jij niet gaat eten, ga je niet groeien. Nog simpeler kan ik het niet zeggen.

wat een onzin man hoe de **** eet jij dan, überhaupt iets? ???

Omdat ik geen pauze's heb in mijn werk. Zit in de steigerbouw namelijk en werk de hele dag door, soms is het doorwerken met een broodje in je mond. dat word hem dus niet, maar binnen kort andere baan dus dan kan het.

Wat Boddin zegt weet ik en spreekt voor zich.

Doe op je broodje dan meer vis/vlees.

Terug
Naar boven