MuscleMeat

Teveel training ondanks AAS?

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
Hallo.

Eerder topic gemaakt en er werd me aangeraden om het hier in deze sectie te posten.

Ik zit nu in week 5 van m'n test-e 600 mg. kuur. Ben vanaf 28 mei begonnen op 92,5 kilo, weeg nu 101,6. Voor de kuur heb ik op kracht getraind en de week ervoor netjes gedeload. Nu hypertrofie. Trainingsschema;

Maandag - Rug (+ kuiten)
Dinsdag - Schouders + biceps + onderarmen
Woensdag - Triceps + borst
Donderdag - Buik
Vrijdag - Benen + kuiten (+ biceps + onderarmen)
Zaterdag (Borst + Triceps + schouders + bovenkant onderarmen)
Zondag- Rust

- Grote spiergroepen 1x, kleine 2x.
- 4 sets, 10 herhalingen, 45 seconden rust, einde elke set negatieve herhalingen, laatste oefening spiergroep dropsets.
- alle kleine spiergroepen die ik dus 2x per week train compounds, behalve 2de keer schouders die ik isoleer.

Nou weet ik niet wat het is, maar ik ben sinds deze week ontzettend moe en lui. Trainen gaat opeens deze week minder, schouders doen zeer; kraakjes en klikjes in m'n schouders, het gewicht wil niet omhoog behalve benen (dat natuurlijk ook door m'n trainingsvorm komt). Slapen gaat al 3 jaar slecht (inslapen en doorslapen), maar sinds deze week ben ik savonds moe, val gelijk in slaap en slaap volledig door (???)

Voeding is over de 4500+ en zit de hele dag stil, kom langzaam vet aan maar heb toch honger, waarschijnlijk door adaptatie van m'n metabolisme.

Nou is m'n vraag dus;

- Zelfs aan de test 600 mg. per week, is dit schema teveel? Theoretisch zou je zeggen van niet (voldoende rust tussen de trainingen voor de kleine spiergroepen), maar aangezien ik als ik borst tussendoor doe ik ook weer schouders gebruik en armen.. Zijn het misschien de pezen etc. die de nieuwe spiermassa/intensiteit van de training niet aankunnen?

- Ik dacht ooit gelezen te hebben dat tijdens een kuur alles 1x per week trainen (ook de kleinste spiergroepen) beter voor je was dan 2x, waar weet ik niet meer. Alles 1x per week heb ik echt 't gevoel dat ik alles minstens 3 dagen volledig hersteld en dus katabool rondloopt.

- Kan een flink calorieenoverschot en dus een verhoogde insulinespiegel negatieve invloed uitoefenen op je gains, ook tijdens een kuur (vp zal 15% zijn nu ongeveer)? Ook dit dacht ik gelezen te hebben, maar weet 't niet meer zeker.

Schouders en borst niet 2 dagen na elkaar trainen. Dat gaat pijn doen op ten duur... dan kun je ze beter op dezelfde dag trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Schouders en borst niet 2 dagen na elkaar trainen. Dat gaat pijn doen op ten duur... dan kun je ze beter op dezelfde dag trainen.

Vandaar ook. Tis ontzetted puzzelen om alles erin te zetten, er is altijd wel 1 spiergroep die niet helemaal goed uitkomt.. Deed ook express bij borst zoveel mogelijk flyes/decline om schouders uit te schakelen.

Probeer anders eens alle spiergroepen 1 keer te doen in de week en 3 dagen rust.
Bijv ma en di trainen, wo rust, do en vrij trainen, za en zo rust.
Denk idd dat je een beetje bij moet komen.
Misschein anders een keer het HIT principe proberen (Dorian Yates)

Probeer anders eens alle spiergroepen 1 keer te doen in de week en 3 dagen rust.

Ja vind het ook zo vreemd. Je hoort vaak verhalen van mensen die aan de AAS makkelijk weken achter elkaar 6x per week trainen, maar ik ben in week 5 dus dan gewoon op.

Nou weet ik niet of die dan ook 'alleen' maar 600 mg test pakken maartoch..

Mensen die 6x per week trainen doen doorgaans ongelooflijk veel assistance en amper zware compounds, en gewoon weinig per sessie. Herstellen van squats/military press gaat veel langzamer dan van leg extensions en shoulder press in 1 of andere machine

Ja vind het ook zo vreemd. Je hoort vaak verhalen van mensen die aan de AAS makkelijk weken achter elkaar 6x per week trainen, maar ik ben in week 5 dus dan gewoon op.

Nou weet ik niet of die dan ook 'alleen' maar 600 mg test pakken maartoch..

dit

Mensen die 6x per week trainen doen doorgaans ongelooflijk veel assistance en amper zware compounds, en gewoon weinig per sessie. Herstellen van squats/military press gaat veel langzamer dan van leg extensions en shoulder press in 1 of andere machine

Hmm. Vraag is waarom veel mensen (bijv acteurs aan roids) dan 6x per week trainen en dan idd assistance en isolatie doen ipv die zware compounds. Zware compounds geven veel anabole hormonen af, waar je niks meer aan hebt aangezien je meer dan genoeg test etc. in je lijf hebt zitten.

3/4x trainen per week (zware compounds) t.o.v. wat compounds en veel isolatie/assistence 6x per week aan de roids. Blijkbaar levert die 2de dan meer op, anders zouden ze dat niet gebruiken bij acteurs die snel groot moeten worden neemikaan.

Hmm. Vraag is waarom veel mensen (bijv acteurs aan roids) dan 6x per week trainen en dan idd assistance en isolatie doen ipv die zware compounds. Zware compounds geven veel anabole hormonen af, waar je niks meer aan hebt aangezien je meer dan genoeg test etc. in je lijf hebt zitten.

3/4x trainen per week (zware compounds) t.o.v. wat compounds en veel isolatie/assistence 6x per week aan de roids. Blijkbaar levert die 2de dan meer op, anders zouden ze dat niet gebruiken bij acteurs die snel groot moeten worden neemikaan.

Waaruit trek je die conclusie? Niemand weet hoeveel die acteurs gebruiken, en over de resultaten zal vast ook wel deels gelogen worden.

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:42 ----------

Het is nou ook weer niet zo dat acteurs die een beetje groot zijn in films hyooge bodybuilders zijn, belichting/hoek/post-bewerking maakt veel verschil.

Waaruit trek je die conclusie? Niemand weet hoeveel die acteurs gebruiken, en over de resultaten zal vast ook wel deels gelogen worden.

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:42 ----------

Het is nou ook weer niet zo dat acteurs die een beetje groot zijn in films hyooge bodybuilders zijn, belichting/hoek/post-bewerking maakt veel verschil.

Zet 3/4x per week zware compounds tegenover 6x per week assistance/isolatie. Stel dat het beide hetzelfde resultaat oplevert, waarom staan die acteurs dan tóch 6x per week in de gym ipv die 3/4x? Niet voor de lol neemikaan. Blijkbaar levert het toch meer op dan die compounds.

Laatst bewerkt:
Die korte rustperiodes negatieve herhalingen en dropsets bij elke set en/of oefening is toch nergens voor nodig.
45 seconden rust, einde elke set negatieve herhalingen, laatste oefening spiergroep dropsets.
- alle kleine spiergroepen die ik dus 2x per week train compounds, behalve 2de keer schouders die ik isoleer.

Doe gewoon setjes van 10 herhalingen tot failure, en dan train je pas goed.
Je kan af en toe wel eens negatief gaan en dropsets doen, maar gun jezelf wat rust en neem wat meer tijd tussen je sets, 45 seconden is wel erg weinig.

acteurs en (pro) bodybuilders hebben/nemen de tijd om 2x/dag te trainen en doen lekker een middag tukje; eten als een Paard, trainen als een Beest en slapen als een Os
..heb zowel powerlifters als bodybuilders zonder klagen op die manier groot zien worden van dichtbij

kan het niet zijn dat je gewoon vitamines/ijzers/mineralen ofzo te kort komt?

Zet 3/4x per week zware compounds tegenover 6x per week assistance/isolatie. Stel dat het beide hetzelfde resultaat oplevert, waarom staan die acteurs dan tóch 6x per week in de gym ipv die 3/4x? Niet voor de lol neemikaan. Blijkbaar levert het toch meer op dan die compounds.

omdat het effect van hoge dosissen AAS,HGH en Slin het effect van goede en slechte trainingen heel makkelijk overpowered. En dan heb ik het niet over een miezerige 600 test e/PW. dan hoor je imo gewoon nog lekker doordacht te trainen.
en compounds train je niet voor test afgifte, snap niet waar je dergelijke onzin van haalt.

acteurs en (pro) bodybuilders hebben/nemen de tijd om 2x/dag te trainen en doen lekker een middag tukje; eten als een Paard, trainen als een Beest en slapen als een Os
..heb zowel powerlifters als bodybuilders zonder klagen op die manier groot zien worden van dichtbij

kan het niet zijn dat je gewoon vitamines/ijzers/mineralen ofzo te kort komt?

Denk 't niet. Krijg dat alles in een overdosis binnen. Heb wel een boel stress in m'n leven, dat is 't misschien. Zal me schema een stukje aanpassen en pak deze week rust, daarna weer knallen.

Thanks allen!

begonnen op 92,5 kilo, weeg nu 101,6

Dus jij denkt dat die extra kg's aanzetten/onderhouden/meesleuren geen extra inspanningen kost aan je lichaam?
Op 500 tot zelfs 750 test-e/week was ik vrij lui en sliep nochtans goed.
Soms had ik al een dutje nodig 2 uur nadat ik was opgestaan.
Stop met naar anderen te kijken, en dan nog acteurs die dag in dag uit zich kunnen toeleggen op alleen dat.
Vermoeid zijn is nu eenmaal een bijwerking van kuren, mee leren leven zou ik zeggen...

omdat het effect van hoge dosissen AAS,HGH en Slin het effect van goede en slechte trainingen heel makkelijk overpowered. En dan heb ik het niet over een miezerige 600 test e/PW. dan hoor je imo gewoon nog lekker doordacht te trainen.
en compounds train je niet voor test afgifte, snap niet waar je dergelijke onzin van haalt.

Voor trainings/diet purposes ben je op <1gram idd nog praktisch natty imo. Misschien wat meer protons eten en extra volume in je trainingen maar dat is het dan ook wel zo'n beetje. Als je aan dat dere mr olympia doseringen zit dan kan moet je gewoon even pompen om al dat absurd anabole bloed in je spier te krijgen en dan ga je weer naar huis.

Zou toch wat beter op je voeding letten. Zoveel aankomen in 5 weken is niet goed.

Is de mentaliteit, een vriend van me is ook bezig met zn 1e kuur en vreet alles wat los en vast zit 4000+ calorien per dag terwijl ik zeg dat die dik gaat worden maar hij gelooft me niet.
Maja zal die zelf merken.

Maakte zelf ook die fout, zat op 4.7k kcal en at ook zo door tijdens pct en erna om het vast te houden.

Was wel erg sterk en breed maar had opgegeven moment een gigantisch zwemband, kon het gelukkig goed verbergen en niemand die wist dat mijn vp zo hoog was maar het zag er echt raar uit in de spiegel zonder kleding.

Dit!!! Eerst even het lichaam de kans geven wat te rusten, daarna zul je zien dat je je weer een stuk beter in je vel voelt zitten!!!

Terug
Naar boven