XXL Nutrition

The Lauwwste Lauwe Rippetoe Log "the texas method"

Ik was eigenlijk die dag echt niet bekwaam om te trainen. had 2 dagen van de voren 5x5 95kg gesquat en ik was ontzettend stijf.
Kon amper zonder gewicht door men benen.

Ik had die dag hersteltraining, ik dacht ach ja nu toch niet zo'n zware gewichten (85kg) ik begin zonder warming up.
En direct men eerste rep verrok ik me.

Not so smart, ik zou dan toch echt beginnen met 50-70% van je 1RM ofzo. Echt heel laag om in te schatten hoe het met je benen of whatever ervoor staat. Ik begin ook met 40kg ipv 70kg. (is niet me 1RM maar me max dat ik met me nek kan drukken vanuit olympic bench :p)

• Topic Starter Topic Starter
Not so smart, ik zou dan toch echt beginnen met 50-70% van je 1RM ofzo. Echt heel laag om in te schatten hoe het met je benen of whatever ervoor staat. Ik begin ook met 40kg ipv 70kg. (is niet me 1RM maar me max dat ik met me nek kan drukken vanuit olympic bench :p)

Nouja, dit moest ik gewoon eens meemaken.

Opwarming verwaarlozen is een sterke kant van mij, is dus een goede les geweest :p
Soms doe ik eerst wel een paar setjes full squats zonder bar in men nek volledig op men eigen gewicht. Kijken de mensen me ook altijd maar wat raar aan.

Nouja, dit moest ik gewoon eens meemaken.

Opwarming verwaarlozen is een sterke kant van mij, is dus een goede les geweest :p
Soms doe ik eerst wel een paar setjes full squats zonder bar in men nek volledig op men eigen gewicht. Kijken de mensen me ook altijd maar wat raar aan.

Haha, doe ik soms ook om gewoon de beweging goed te pakken te krijgen voor ik met de weights begin. Ik vind Squatten met de bar alleen niet zo fijn, dus dan maar liever Body Squats. :D

Is trouwens geen echte warming-up, doe dan maar 12-15x 50kg ofzoiets. Is lekkere verbranding en een goede warming-up, bouw het dan verder naar de 95kg. Voelt dan ook zwaarder en lekkerder. ;)

Haha, doe ik soms ook om gewoon de beweging goed te pakken te krijgen voor ik met de weights begin. Ik vind Squatten met de bar alleen niet zo fijn, dus dan maar liever Body Squats. :D

Is trouwens geen echte warming-up, doe dan maar 12-15x 50kg ofzoiets. Is lekkere verbranding en een goede warming-up, bouw het dan verder naar de 95kg. Voelt dan ook zwaarder en lekkerder. ;)

Ja, zal het inderdaad wat beter aanpakken nu. lang setje van 50 lijkt me wel goed.
Zwaarder moet die 95kg echt niet voor me gaan voelen.
Is echt zwaar afzien voor me, ben altijd zo blij dat het gepasseerd is :roflol:

Ja, zal het inderdaad wat beter aanpakken nu. lang setje van 50 lijkt me wel goed.
Zwaarder moet die 95kg echt niet voor me gaan voelen.
Is echt zwaar afzien voor me, ben altijd zo blij dat het gepasseerd is :roflol:

Dat heb ik ook na een Squatsessie, dus dat is normaal. Maar you gotta do what you gotta do. ;)

Iemand die mij toevallig uitgelegt kan krijgen hoe ik PICS onder men display gezet krijg.

heb al paar foto's in mijn album staan en 1 in het algemene fotogalerie.
Weet niet via welke weg ik het moet doen en vind het ook nergens bij mijn gebruikers CP.

Training ging weer slecht. (wat een k*tweek toch)
Dat ik een halve week slecht kon eten voel ik nog altijd goed, ik zit precies een heel pak minder onder men normale doen.

Parallel Squat

1 x 5 97,5kg
1 x 5 97,5kg
1 x 5 97,5kg
1 x 5 97,5kg
1 x 5 97,5kg

Was echt zwaar, was eigenlijk al totaal uitgeput na deze training.
Volgende week ga ik eindelijk voor de 5x5 100kg. Kijk ik al een tijdje naar uit hopelijk lukt het. Daarna ga ik minder in gewicht gaan en men parallel squats vervangen door full squats.

Bench Press

1 x 5 72,5 kg
1 x 4 72,5 kg
5de kreeg ik er niet meer uit, ben ik maar gaan deloaden.
1 x 5 65 kg
1 x 5 65 kg
1 x 5 65 kg

Bent Over Barbell Row

1 x 5 57,5kg
1 x 5 57,5kg
1 x 5 57,5kg
1 x 5 57,5kg
1 x 5 57,5kg

10% minder dan vorige training, toch kan ik het nog altijd niet laten van een beetje met men bovenlichaam mee te trekken. Misschien nog wat lager gaan.

Chins

1 x 5 lichaamsgewicht + 10kg

Dips

lekker bezig geweest.
Ik ga voor je duimen voor die 100 kg s6

Vind het nog steeds een nette training. Ja tuurlijk kan je je klote voelen zo nu en dan, maar dat maak je met je volgende training toch weer goed, beest! :thumbs:

Vind het nog steeds een nette training. Ja tuurlijk kan je je klote voelen zo nu en dan, maar dat maak je met je volgende training toch weer goed, beest! :thumbs:

ja idd, ik hoop dat deze week terug een goede week voor me word. moet na zo een paar k*tdagen altijd even men balans terug vinden.

Ja heb ik ook, weer wennen aan je schema kost wat moeite, je kan er zo uit je automatisme liggen. :p

idd, deze week heb ik weer tandarts voor de boeg, dat ik een dagje niet mag eten, hopelijk heeft het weer niet teveel inpakt, dag erna wil ik men max testen.

Ik probeer zulke dingen waardoor ik uit balans geraak altijd de vermijden als de pest. je zal me dan ook bijna nooit zien uitgaan of leuke dingen gaan doen. Netjes alle dagen hetzelfde doen :)
Ik hou nu eenmaal van routine in men leven :p

idd, deze week heb ik weer tandarts voor de boeg, dat ik een dagje niet mag eten, hopelijk heeft het weer niet teveel inpakt, dag erna wil ik men max testen.

Ik probeer zulke dingen waardoor ik uit balans geraak altijd de vermijden als de pest. je zal me dan ook bijna nooit zien uitgaan of leuke dingen gaan doen. Netjes alle dagen hetzelfde doen :)
Ik hou nu eenmaal van routine in men leven :p

Ja, is ook lekker makkelijk. Ik zou tevens niet maxen de dag na je tandarts bezoek, je kan het dan beter uitstellen bijvoorbeeld na een goede weekend, wanneer je veel rust en goede voeding hebt gehad, dan weet je gewoon 100% zeker dat je die monster gewicht gaat pakken! :thumbs:

Ja, is ook lekker makkelijk. Ik zou tevens niet maxen de dag na je tandarts bezoek, je kan het dan beter uitstellen bijvoorbeeld na een goede weekend, wanneer je veel rust en goede voeding hebt gehad, dan weet je gewoon 100% zeker dat je die monster gewicht gaat pakken! :thumbs:

Ja, eigenlijk wel.

Maar normaal ging ik het vorige week doen. en had het nu al uitgesteld.
En het hoort eenmaal bij men training dat ik het om de 3 weken doe.
week 1 1 x max gewicht
week 2 2 x datzelfde gewicht
week 3 3 x datzelfde gewicht.

Kan niet blijven uitstellen.
Dus ja ik bekijk het woensdag zelf wel of ik wat kan. Deze woensdag kreeg ik in ieder geval men huidige PR's niet naarboven.
Toen kwam ik ook vlak van de tandarts met een lege maag.

Ja, eigenlijk wel.

Maar normaal ging ik het vorige week doen. en had het nu al uitgesteld.
En het hoort eenmaal bij men training dat ik het om de 3 weken doe.
week 1 1 x max gewicht
week 2 2 x datzelfde gewicht
week 3 3 x datzelfde gewicht.

Kan niet blijven uitstellen.
Dus ja ik bekijk het woensdag zelf wel of ik wat kan. Deze woensdag kreeg ik in ieder geval men huidige PR's niet naarboven.
Toen kwam ik ook vlak van de tandarts met een lege maag.

Ja dat werkt natuurlijk alleen maar tegen. :p

Succes met die 100!
Een heel mooi getal :D

Lekker vloeibare voeding slikken na je tandarts bezoek :D?

Havermout,whey en kwark!! En hardocre rauwe eieren :hedbang:

Vandaag men maximum's nogmaals getest.
Had veel beter gekunnen, men laatse week eten en training was gewoonweg niet optimaal.

(vorige records waren 3weken terug)

SQUAT Men benen waren nog stijf van vorige training.

Oud Record : 115
Nieuw Record : 115

Bench Press

Oud Record : 82,5
Nieuw Record : 85

Deadlift

Oud Record : 125
Nieuw Recod : 132,5

Push Press

Oud Record : 55
Nieuw Record : 60

3 nieuwe records! lekker beest gefeliciteerd topper.

Netjes gedaan kerel:D

Terug
Naar boven