XXL Nutrition

The Lauwwste Lauwe Rippetoe Log "the texas method"

Ah ok daar zit idd een hele techniek achter dat wist ik niet.
Goed bezig broeder ga zo door!

Je bent heel serieus met de sport bezig goed om te lezen......

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag Intensitivy training

Weer een boel nieuwe PR's gehaalt

Ben ook 1kg zwaarder tegenover vorige keer dat ik voor men PR's ging.
62->63kg

Squat (huidig record 110kg)

* Opwarming
* 1 x 115 kg PR!!
* 1 x 120 kg Fail!!

Sloeg me nogal tegen, had zeker gedacht dat ik die 120kg wel ging halen vandaag.
volgens mij lukt het me ook wel op een rustdag.
Op het einde van de werkweek is het sowieso allemaal wat zwaarder

Bench press (huidig record 75kg)

* Opwarming
* 1 x 80 kg
* 1 x 82,5 kg PR!!

Ik hoopte vandaag de 80kg te halen, nooit gedacht dat 82,5 ging lukken.

Deadlift (huidig record 115kg)

* Opwarming
* 1 x 120 kg
* 1 x 125 kg
* 1 x 125 kg PR!!
* 1 x 130 kg Faill!!

Ik wou het verschil testen tussen mixed grip en gewone grip vandaag dat ik 125kg 2x gedaan heb. Overigs erg blij met het resultaat.

Huidig totaal van de 3 = 300 kg
Nieuw totaal van de 3 = 322,5 kg

Clean And Press (huidig record 52,5kg)

* 1 x 55 kg Pr !!
* 1 x 57,5 kg Faill !!

Overal PR`s lekker kerel! Goed weekend.

ik kan blijkbaar je bericht niet citeren, dus post ik effe zo.

mijn stats zijn best zwak, en ja, ik hou een logje bij

gewicht 78 kg
lengte 1 meter 77
squat 65
deadlift 130
bench 60

vind je het niet lastig om tot faillure te trainen met squat? train je in een powerrack? ik durf nooit voluit te gaan met squat, het voelt onveilig

ik kan blijkbaar je bericht niet citeren, dus post ik effe zo.

mijn stats zijn best zwak, en ja, ik hou een logje bij

gewicht 78 kg
lengte 1 meter 77
squat 65
deadlift 130
bench 60

vind je het niet lastig om tot faillure te trainen met squat? train je in een powerrack? ik durf nooit voluit te gaan met squat, het voelt onveilig

Om de 3 weken test ik mijn maximum 1rep.
Dus al die ander trainingen ga ik niet tot failure.
Ik train nu in de fitness in een squatrek, en ik ga de eigenaar vragen om erbij te komen staan. Zonder spotter kun je zoiets echt niet doen.
Binnekort als ik al men materiaal heb ga ik meer thuis trainen en komt op dinsdag men vader efkens langs en gaat die voor mij spotten.
Misschien is het voor jou een ideetje om je vader of broer of dergelijke om hulp te vragen ?

Om de 3 weken test ik mijn maximum 1rep.
Dus al die ander trainingen ga ik niet tot failure.
Ik train nu in de fitness in een squatrek, en ik ga de eigenaar vragen om erbij te komen staan. Zonder spotter kun je zoiets echt niet doen.
Binnekort als ik al men materiaal heb ga ik meer thuis trainen en komt op dinsdag men vader efkens langs en gaat die voor mij spotten.
Misschien is het voor jou een ideetje om je vader of broer of dergelijke om hulp te vragen ?

hhm ja, misschien ga ik dat inderdaad doen.

ik dacht ook aan 5x5 stronglift, heb ik ook goede dingen over gehoord. nog geen idee welk van de 2 ik wil doen...

kom je ook wat massa bij met dit schema?het lijkt me echt een puur strenght schema.

wat doe je trouwens liever, thuis of in de gym trainen?ik train nu thuis, maar binnekort naar de gym.

De Texas method is voor gevorderden, zolang je zelfs nog niet je BW squat gehaald hebt is het inefficiënt om hier op over te schakelen critmonster :).
Met lineaire progressie ga je veel sneller vooruit geraken!

En wat is er zo gevaarlijk aan een PR doen in een powerrack? Er zijn toch safety bars?

hhm ja, misschien ga ik dat inderdaad doen.

ik dacht ook aan 5x5 stronglift, heb ik ook goede dingen over gehoord. nog geen idee welk van de 2 ik wil doen...

kom je ook wat massa bij met dit schema?het lijkt me echt een puur strenght schema.

wat doe je trouwens liever, thuis of in de gym trainen?ik train nu thuis, maar binnekort naar de gym.

Het is eigenlijk vooral voor kracht.
Ondanks win ik er wel wat massa bij ook
Maar volgens mij ; als je goed eet komt die massa er wel, ook al train je er niet op.
Het liefste train ik thuis, als ik in de gym wat te veel moet wachten of op iirritante mensen hun hoofd moet kijken is men humeur voor heel de dag omzeep.

De Texas method is voor gevorderden, zolang je zelfs nog niet je BW squat gehaald hebt is het inefficiënt om hier op over te schakelen critmonster :).
Met lineaire progressie ga je veel sneller vooruit geraken!

En wat is er zo gevaarlijk aan een PR doen in een powerrack? Er zijn toch safety bars?

Rooney heeft wel gelijk. als je twijfeld tussen dit en 5x5 stronglifts zou ik met de 5x5 beginnen en later overstappen op dit.

Vandaag VOLUME TRAINING gehad.

Was echt een k*ttraining !!

Ik stond deze morgend op en bij men ontbijt kwam ik tot te conclusie dat er niks te vreten was.
Heb ik alleen een shake gedronke en zo gaan trainen.
was echt niet op krachten zonder goede maaltijd.
En het zit ook voor een groot deel in men hoofd : op volle maag voel ik me groot en sterk, als ik honger heb voel ik me klein en zwak.

Wel wat faill's gehaald vandaag, volgens mijn schema zou ik volgende week 10% minder moeten gaan maar ik ga het volgende week gewoon hetzelfde houden omdat het vandaag gewoon een k*tdag was.

Squat

1x5 87,5 kg
1x5 87,5 kg
1x5 87,5 kg
1x5 87,5 kg
1x5 87,5 kg

Ging nog net, was er al wel kapot van

Bench Press

1x5 70kg Ging voor geen zak, heb het setje uitgedaan zonder men borst te raken en ben dan op 10% minder verder gegaan.
1x5 62,5kg
1x5 62,5kg
1x5 62,5kg
1x5 62,5kg

Zelfs hier had ik al evenveel moeite dan de 67,5 vorige week, echt k*tdag :(

Bent Over Barbell Row

1x5 57,5kg
1x5 57,5kg
1x5 57,5kg
1x5 57,5kg
1x5 57,5kg

Cleans

1x5 52,5kg
1x5 52,5kg
1x5 52,5kg
1x5 52,5kg Faill op laatste rep
1x5 52,5kg Faill op laatste rep

Moest normaal makkelijk lukken en zal volgende week ook wel makkelijk lukken.

Chins

1x6 Lichaamsgewicht + 7,5kg
1x3 Lichaamsgewicht + 7,5kg

kreeg er nog 3 uit en was kapot, had normaal ook zeker moeten lukken.

Conclusie : slechte training.
Les : Zie dat je altijd goed voorbereid ben.

Lauwste.. Prima trainingen weer! Goed om te zien dat je ook cleans, en clean&presses in je schema hebt!

Je squat vind ik erg goed, maarja, de mijne is ook gewoon beroerd!:D Toch fijn dat je mijn deadlift nog niet hebt ingehaald;)

Je deadlift is wel laag in verhouding tot je squat moet ik zeggen! Squat je wel goed? of ligt het aan je DL?

Die bench moet ook hoger vind ik hoor.. als ik kijk naar je andere oefeningen..

Toch weer twee nette trainingen weer maat:D

Zo door blijven gaan he!

Lauwste.. Prima trainingen weer! Goed om te zien dat je ook cleans, en clean&presses in je schema hebt!

Je squat vind ik erg goed, maarja, de mijne is ook gewoon beroerd!:D Toch fijn dat je mijn deadlift nog niet hebt ingehaald;)

Je deadlift is wel laag in verhouding tot je squat moet ik zeggen! Squat je wel goed? of ligt het aan je DL?

Die bench moet ook hoger vind ik hoor.. als ik kijk naar je andere oefeningen..

Toch weer twee nette trainingen weer maat:D

Zo door blijven gaan he!

hey thx.

Ik denk dat het aan men deadlift ligt.
Heb altijd hard getraind op men benen omdat ik het de leukste spiergroep vond, en heb vroeger altijd men rug wat verwaarloosd omdat die altijd te snel te breed ging in verhouding tot de rest.

Binnen 2 weken heb ik ook al het materiaal om thuis te trainen dan ga ik ook van alles is filmpjes maken, ik kan tenslotte ook niet zien hoe ik alles zelf doe alleen voelen :)
Echt veel twijfels heb ik er wel niet over dat ik men squat slecht zal doen, zou het eerder denken over men deadlift dan.

Ik denk ook wel dat de kloof tussen 2de snel breder gaat worden nu met dit schema.
Squat is 5kg hoger dan eerst terwijl men deadlift al 10kg.
Benieuwd wat het volgende keren gaat doen.

Laatst bewerkt:
weer een nette training, proficiat.

het bevalt je blijkbaar wel he, dat rippetoe gedoe? het ziet er ook best leuk uit.

Laatst bewerkt:
weer een nette training, proficiat.

het bevalt je blijkbaar wel he, dat rippetoe gedoe? het ziet er ook best leuk uit.

Ja bevalt me best goed, toch zeker nu ik goede kracht gains maak.
Als alles goed gaat is het altijd leuk :p
Heb al is een beetje omtrek aan het meten geweest en in size heb ik ook al wel gains gemaakt. Alleen men armen, die groeien voor geen millimeter.
Maar dat deden ze voordien bij mijn massa schema ook al niet :(
Don't know why.
Volgende week meet ik al alles nog eens en zet ik de vorderingen hier kan je vergelijken met vorige maanden.
Hoe ik het de laatste maanden gedaan heb kun je al zien, al die gegevens staan in men eerste post :)

hey thx.

Ik denk dat het aan men deadlift ligt.
Heb altijd hard getraind op men benen omdat ik het de leukste spiergroep vond, en heb vroeger altijd men rug wat verwaarloosd omdat die altijd te snel te breed ging in verhouding tot de rest.

Binnen 2 weken heb ik ook al het materiaal om thuis te trainen dan ga ik ook van alles is filmpjes maken, ik kan tenslotte ook niet zien hoe ik alles zelf doe alleen voelen :)
Echt veel twijfels heb ik er wel niet over dat ik men squat slecht zal doen, zou het eerder denken over men deadlift dan.

Ik denk ook wel dat de kloof tussen 2de snel breder gaat worden nu met dit schema.
Squat is 5kg hoger dan eerst terwijl men deadlift al 10kg.
Benieuwd wat het volgende keren gaat doen.

Naja, ik merk dat mijn deadlift snel vooruit gaat, als m'n squat ook omhoog gaat.. eerste stukje doe je toch vanuit de benen he!

Ik ben zelf veel te laat begonnen met de grote compound oefeningen, heb al heel veel tijd verspild met isolatie shit.. nooit benen trainen:D

Men onderarmen groeien trouwens al kool.
Best gek, de kleinste spiergroep en wint het meeste in cm.
nog even en ze steken men bicepsen voorbij :s

Naja, ik merk dat mijn deadlift snel vooruit gaat, als m'n squat ook omhoog gaat.. eerste stukje doe je toch vanuit de benen he!

Ik ben zelf veel te laat begonnen met de grote compound oefeningen, heb al heel veel tijd verspild met isolatie shit.. nooit benen trainen:D

Is de fout van de meeste, gelukkig heb ik die nooit gemaakt.
toen ik trainde op men 16-18 jaar (daarna gestopt) trainde ik alle spiergroepen 1x per week behalve benen die pakte ik 2x aan. gewoon omdat ik het toen prettig vond dat ik zoveel kon pakken.
Mensen die me in de legpress constant aanspraken dat ik zoveel gewicht niet mocht pakken, dat het niet goed was voor men leeftijd. op de leg extention pakte ik heel de blok, keken mensen allemaal met die grote ogen. Heerlijk vond ik het.
Dus benen was al snel men grote favoriet geworden.

Men onderarmen groeien trouwens al kool.
Best gek, de kleinste spiergroep en wint het meeste in cm.
nog even en ze steken men bicepsen voorbij :s

Naja, beter toch! Je ziet vaak van die gasten met godse dikke bovenarmen, en dan van die dunne onderarmpjes d'r onder:D

Terug
Naar boven