XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles

Ik heb dezelfde mini barbells als jij denk ik, van Kroon zeker? 11kg per stuk. Is inderdaad lastig met opggooien. Ik weet niet of het goed werkt maar je hebt van die 'hooks'die je aan een dumbbell kan bevestigen en dan aan een barbell kan hangen zodat je ze beter kunt uitpakken.

http://www.powerhooks.com/

• Topic Starter Topic Starter
Hé thanks mannen, die hooks zien er goed uit! Maar wat een prijs weer he. Ik snap dat ze niet van plastic kunnen worden gemaakt, maar jezus...

@Boo, ja die heb ik inderdaad. Prima dingen verder.

Ben trouwens wel benieuwd hoe jullie de DB Press uitvoeren: met je handen in dezelfde stand als met een barbell en de ellebogen naar buiten, zodat je je borst optimaal pakt. Of in hammer grip met je ellebogen tucked, dus zoals je bencht (je moet dan hammer grip doen omdat je anders een hele kleine ROM krijgt vanwege de schijven die in de weg zitten).

Hee crakie!
goed dat je er weer bent, weer even wennen dat trainen naar een vakantie periode!
Voor mij is het ook nog steeds inkomen:P Als ik een dumbbell press doe, doe ik ze uiteraard getucked omdat je ook zo bencht en het doet ook meer voor je bench dat pressen als een bodybuilder.

Hee crakie!
goed dat je er weer bent, weer even wennen dat trainen naar een vakantie periode!
Voor mij is het ook nog steeds inkomen:P Als ik een dumbbell press doe, doe ik ze uiteraard getucked omdat je ook zo bencht en het doet ook meer voor je bench dat pressen als een bodybuilder.

Kost wel een weekje, misschien wel twee om er weer in te komen he :) Ja tucked lijkt mij ook the way to go, maar ik laat me graag overtuigen als iemand het anders doet.

C5W1T2 MadWendler

DL

5x70
5x100
3x120
5x140
5x147,5
7x155 T&G

MP

5x20
5x40
3x50
5x57,5
5x62,5
6x67,5

FSQ

3x8x50

Rustig begonnen met 3x/week squatten.

GHR

4x
4x
3x

All good.

C5W1T3 MadWendler

Squat ATG
5x50
5x70
5x85
5x100
Squat doos
5x117,5

Nog steeds veel te zwaar. Dit is mijn 5RM. Ik zal eerlijk zeggen: ik heb eigenlijk zin om maar helemaal te kappen met liften. Een jaar geleden squatte ik nog meer, en de vooruitgang op de andere lifts is ook niet erg spectaculair. Oké, daar zit een slecht aangepakte cut in van 10 % BW, maar toch. Ik doe het voor de lol, maar ik wil wel een beeeetje resultaat zien :(

BP

5x50
5x70
5x95
5x100
6x107,5

Pullups hammer

3x7xBW
3x6xBW

Dips

3x8xBW

Misschien toch maar een ander schema dan ?

Zou zonde zijn als je helemaal zou stoppen.

Weet hoe het is. Sinds 2010 eigenlijk meer achteruit gegaan dan echte progressie geboekt. Iedere keer weer iets waarom ik terugval. En nu na je vakantie baal je flink. Gewoon doorbijten. Zet kleine doelen, kleine stapjes. Dat is namelijk ook de gedachten achter 5/3/1. ;)

Same here man. Half jaartje ging lekker, maar de afgelopen 2 maanden is het gewoon huilen met de pet op. Vorige week een struggling met 120 squat. Dafuq!

Mijn oplossing: Alle weights (voornamelijk LB want dat gaat het slechts) drastisch omlaag. Ik squat nu maar 3xpw 5x5 met respectievelijk dag 1 50, dag 2 60 en dag 3 70kg... Elke week 2,5kg erbij. Deadlift heb ik er nu zelfs helemaal even uit gegooid omdat ik steeds zit te kloten met m'n techniek. Slecht voor je ego? Ja. saai? Ja. 5x5x70 squaten is in een paar minuten gedaan om maar niet te spreken over de sets met 50...

Maar het is wel prettig om een tijdje te trainen met easy weights. Je lichaam kan weer back on track komen en je krijgt weer wat vertrouwen als je rep naar rep er uit knalt (ook al is het zulks weinig gewicht). En bovenal, zoals je zelf al aangeeft, het moet wel leuk blijven.

Als je geen wedstrijdambities hebt moet je imo toch een iets andere mindset hebben dan wanneer je 'recreatief' traint (ergo als ik wedstrijdambities had zou ik never nooit niet een tijd geen deadlifts doen, nee dan had ik nu juist alles op alles gezet om m'n techniek in orde te krijgen).

Mijn advies dus:
1) Doe 2 - 3 flinke stappen terug.
2) Verwijder alle obstakels.
3) Richt je op 1 specifiek doel waar je zin in hebt.

Voor wat het waard is: Ik train nu 1 week als een oud omaatje in een rolstoel maar ik heb er in ieder geval weer zin in. Dat kon ik de laatste tijd niet zeggen ook al squatte ik met 50kg meer. En dat 5x5 werkt zonder jezelf week in week uit naar de pl**ris te werken is allang bewezen (check al de bill star logjes uit 2006/2007, super hype was het toen hier).

Misschien toch maar een ander schema dan ?

Zou zonde zijn als je helemaal zou stoppen.

Thx man, maar gelukkig was het maar een dipje. Zie de zaken nu weer positief en zonnig in.

Weet hoe het is. Sinds 2010 eigenlijk meer achteruit gegaan dan echte progressie geboekt. Iedere keer weer iets waarom ik terugval. En nu na je vakantie baal je flink. Gewoon doorbijten. Zet kleine doelen, kleine stapjes. Dat is namelijk ook de gedachten achter 5/3/1. ;)

Precies ja, iedere keer gebeurt er wel weer iets. Maar ik ga door!

Same here man. Half jaartje ging lekker, maar de afgelopen 2 maanden is het gewoon huilen met de pet op. Vorige week een struggling met 120 squat. Dafuq!

Mijn oplossing: Alle weights (voornamelijk LB want dat gaat het slechts) drastisch omlaag. Ik squat nu maar 3xpw 5x5 met respectievelijk dag 1 50, dag 2 60 en dag 3 70kg... Elke week 2,5kg erbij. Deadlift heb ik er nu zelfs helemaal even uit gegooid omdat ik steeds zit te kloten met m'n techniek. Slecht voor je ego? Ja. saai? Ja. 5x5x70 squaten is in een paar minuten gedaan om maar niet te spreken over de sets met 50...

Maar het is wel prettig om een tijdje te trainen met easy weights. Je lichaam kan weer back on track komen en je krijgt weer wat vertrouwen als je rep naar rep er uit knalt (ook al is het zulks weinig gewicht). En bovenal, zoals je zelf al aangeeft, het moet wel leuk blijven.

Als je geen wedstrijdambities hebt moet je imo toch een iets andere mindset hebben dan wanneer je 'recreatief' traint (ergo als ik wedstrijdambities had zou ik never nooit niet een tijd geen deadlifts doen, nee dan had ik nu juist alles op alles gezet om m'n techniek in orde te krijgen).

Mijn advies dus:
1) Doe 2 - 3 flinke stappen terug.
2) Verwijder alle obstakels.
3) Richt je op 1 specifiek doel waar je zin in hebt.

Voor wat het waard is: Ik train nu 1 week als een oud omaatje in een rolstoel maar ik heb er in ieder geval weer zin in. Dat kon ik de laatste tijd niet zeggen ook al squatte ik met 50kg meer. En dat 5x5 werkt zonder jezelf week in week uit naar de pl**ris te werken is allang bewezen (check al de bill star logjes uit 2006/2007, super hype was het toen hier).

Je slaat de spijker op de kop Keiko: er zin in hebben is het belangrijkste. Ik moet gewoon uit mijn hoofd zetten dat ik dit of dat gewicht *moet* tillen en gewoon genieten van de kleine overwinningen die je af en toe gegund zijn. Iemand heeft hier op DBB heeft in zijn signature staan: "I regret this workout" - Noone, ever. Zo is het maar net!

Op de meeste oefeningen ben ik gelukkig nog niet opgebrand, dus ga ik niet terug in gewicht. Op de squats wel. Even een aanloop nemen, ego inslikken en gewoon doen.

Goed om te horen, succes.

Die powerhooks vind je ook op BB.com, goedkoper, zelfs met verzending erbij.
Die krengen doen wel zeer aan je handen eens je DB's boven de 50kg gaan.
Het ijzer erin drukt dan tieves hard op je hand. Niet leuk

Niet opgeven kerel, iedereen heeft wel eens een mindere periode.

En iedereen lijkt wel te klooien met squats :) Ga eens een tijdje front squats
doen ofzo. Ik heb ook een tijdje probs gehad met squats, vond de juiste
stance ineens niet meer, barbell lag altijd slecht op de schouders enzo ...
Gewoon even alles resetten. Zoek je 'groove' terug

Crakie!
Same here... Ik squate vorig jaar nog 3x110, en verder ben ik eigenlijk alleen maar achteruit gegaan.
wat de rest zegt het zit niet altijd mee en je kan het ook zien die gewichten die je al hebt bereikt zijn dikke klasse, zeker voor jou leeftijd en sportverleden.
Dus keep it cool, ik heb ook dat stapje terug gedaan en gewichten drastisch verlaagt en een simpel schema gepakt als Madcow. Nu de gewichten lager zijn ga ik rete diep, goede techniek en de barbell ligt weer eens lekker op de schouders.
Probeer maar weer lekker de smaak te pakken te krijgen Crakie!

Die powerhooks vind je ook op BB.com, goedkoper, zelfs met verzending erbij.
Die krengen doen wel zeer aan je handen eens je DB's boven de 50kg gaan.
Het ijzer erin drukt dan tieves hard op je hand. Niet leuk

Niet opgeven kerel, iedereen heeft wel eens een mindere periode.

En iedereen lijkt wel te klooien met squats :) Ga eens een tijdje front squats
doen ofzo. Ik heb ook een tijdje probs gehad met squats, vond de juiste
stance ineens niet meer, barbell lag altijd slecht op de schouders enzo ...
Gewoon even alles resetten. Zoek je 'groove' terug

Crakie!
Same here... Ik squate vorig jaar nog 3x110, en verder ben ik eigenlijk alleen maar achteruit gegaan.
wat de rest zegt het zit niet altijd mee en je kan het ook zien die gewichten die je al hebt bereikt zijn dikke klasse, zeker voor jou leeftijd en sportverleden.
Dus keep it cool, ik heb ook dat stapje terug gedaan en gewichten drastisch verlaagt en een simpel schema gepakt als Madcow. Nu de gewichten lager zijn ga ik rete diep, goede techniek en de barbell ligt weer eens lekker op de schouders.
Probeer maar weer lekker de smaak te pakken te krijgen Crakie!

Thanks mannen, natuurlijk is opgeven geen optie, was effe zo'n momentje dat je de dingen niet helder ziet. We gaan lekker door met goede zin!

Powerhooks helaas al bij FS besteld. Leek me toch wel errug handig en mijn schouders zullen me dankbaar zijn :D

C5W2T1 MadWendler

Squat ATG

5x50
5x70
5x80
5x92,5
5x105

Slecht voor het ego, goed voor het lijf.

DB Press

8x36
8x36
8x41

Powerhooks waren al bezorgd gisteren bij de buren. Eerste indruk: super met uitpakken, lastig met terughangen: je kunt de haken niet zien omdat de schijven het zicht ontnemen. Dus toch maar neerleggen op de grond. Het laden/afhalen is al hangende ook veel handiger bij andere DB-oefeningen.

Krocs

2x15x48,5

DB Curl

2x8x23,5

dikke krocs man !

Je moet je barbell een standje lager hangen dan. Dan kan je de DB"s naar voren duwen
en dan unracken. Bij het terug hangen zorg je gewoon dat je hoort dat de hooks tegen
de barbell komen. Het is een beetje zoeken maar eens je het weet gaat het wel super
makkelijk. Laat je DB's wel niet vallen met die hooks erop. Dan zijn ze geplooid en ben
je even zoet om ze terug in de juiste staat te krijgen :)

dikke krocs man !

Je moet je barbell een standje lager hangen dan. Dan kan je de DB"s naar voren duwen
en dan unracken. Bij het terug hangen zorg je gewoon dat je hoort dat de hooks tegen
de barbell komen. Het is een beetje zoeken maar eens je het weet gaat het wel super
makkelijk. Laat je DB's wel niet vallen met die hooks erop. Dan zijn ze geplooid en ben
je even zoet om ze terug in de juiste staat te krijgen :)

Klinkt goed, ga ik volgende keer proberen. Laten vallen is inderdaad niet prettig.

C5W2T2 MadWendler

DL

5x70
5x100
3x120
3x147,5
3x155
6x165 reppr

MP

5x40
5x50
3x62,5
3x67,5
4x72,5 reppr

Ik ben duidelijk niet oververmoeid of overtraind, dus dat is niet de oorzaak van mijn prutsquat. Maakt dat kleine stukje van net boven parallel tot onder parallel dan zoveel uit? Ergens heb ik goede hoop dat het snel bijtrekt. Klein stukje bijtrainen is makkelijker dan de hele beweging.

FSQ

8x40
8x50
8x60

Easy, goed teken.

GHR

4x
4x

Heerlijke training.

Ja, dat kleine stukje net onder parallel maakt idd een wereld van verschil bij squatten :)
Een beetje zoals bij benchen, of MP'en, als je de barbell niet heel tot op de borst laat
komen, krijg je ook meer kilo's verzet ;)

Mooi rep pr's compadre !

Nice training crakie keep it up! squat trekt wel bij joh mischien techniek beetje aanpassen helpt al heel veel.

Ja, dat kleine stukje net onder parallel maakt idd een wereld van verschil bij squatten :)
Een beetje zoals bij benchen, of MP'en, als je de barbell niet heel tot op de borst laat
komen, krijg je ook meer kilo's verzet ;)

Mooi rep pr's compadre !

Nou, dat geeft hoop dan, want ik heb lang niet tot de borst gebencht vanwege schouderproblemen, maar toen ik dat wel ging doen, viel ik natuurlijk wat terug in gewicht, maar binnen een maand of twee was ik weer waar ik was. Hopelijk gaat het met de squat ook zo!

Nice training crakie keep it up! squat trekt wel bij joh mischien techniek beetje aanpassen helpt al heel veel.

Dat geklooi met techniek is juist een van de dingen die me opbreekt. Ik moet een form kiezen en me daaraan houden, ook als het zwaar wordt. Heb nogal de neiging form te breken en dan langzaam van techniek te veranderen.

Terug
Naar boven