MuscleMeat

Theo v Gogh vermoord!

BuildingBody zei:
Helaas,

Vanochtend is Theo van Gogh op een dramatische en mensonwaardige manier aan het einde van zijn leven gekomen.

Wij van Stichting Maroc.NL veroordelen dit uiteraard sterk.

Ondanks dat wij fel tegen van Gogh waren in zijn uitingen jegens de Islam, zijn wij uiteraard van mening dat iemand nooit fysiek zou mogen worden aangevallen voor het uiten van zijn mening.

Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden, kennissen en goede vrienden van van Gogh.

Wie de behoefte heeft om zijn of haar gevoelens en mening hierover met anderen te delen kan hier klikken. Daar kun je ook, als je wilt, een petitie tekenen. De rest van de site kun je hier vinden.

Wij wensen iedereen sterkte toe.

Hoogachtend,
Stichting Maroc.NL

Tof !!!!!!!!!

Hoe achterbaks kan je zijn??? Wat denk je dan, dat hun gaan zeggen dat ze het met de aanslag eens zijn??

Echt, dat je zoiets aanhaalt en ook nog zegt "tof!!!" Weer een ontzettend zwak argument. Ga aub ergens anders klieren!!

Ben zeer benieuwd wat er op het briefje staat trouwens, en door welke groep zal dit geclaimed worden?
Of zal het een 1mans actie geweest zijn?

:roflol:

Weet je, dit zal een eenmansactie geweest zijn, laten we dat bijvoorbeeld zeggen okay....dan zal er een halve Diamantbuurt geweest zijn die het heeft horen en zien aankomen, alles wist van de plannen maar dacht: Lamaar lekkuh sitteh, dit wordt lache.
Net zo medeplichtig dus.

Ali B kan trouwens wel inpakken met z'n 'goed-nieuws Marokkaan' :D

Marc W zei:
Oh God en Allah samen...Ernesto Guevara Bullshit? Ook dat nog? Als iets een illusie is dan is het dat wel. Het enige nut van Guevara is wat linkse nostalgie waar Cubanen nu de toeristische vruchten van plukken, van collectief dromende toeristen, terwijl ze zelf zo pro amerikaans, a-sociaal, corrupt, en dollar minded zijn als 't maar kan.

Ik ben dus wel een keer in Cuba geweest. Het gaat hier om de Argentijnse dokter Ernesto 'Che' Guevara, oud revolutionair relikwi. Hasta la victoria siempre,= (+/-) op naar de eeuwige overwinning. Nog niet eens iets tegen die man, maar wel tegen zijn vereering door sommige toeristen waar Cubanen als je er echt over doorvraagt alleen maar om lachen.

Oh Lord, not Cuba, everything but Cuba. :rolleyes:

Oh jonge je hebt nog zoooveel te leren. Maar ik moet je wel gelijk geven dat Che nu als toeristisch trekpleister en fashiontrend wordt gebruikt.

Maar bij Che gaat het toch vooral om dat hij als een symbool wordt gebruikt (in NL door SP,PvdA en GL) als je de iemand bv. een vlag van che ziet dragen of een t-shirt dan weet je meteen wat voor opvattingen diegene heeft . Je hebt geen idee van welke invloed die man heeft gehad in Latijns-Amerika, geen wonder dat nu bijna heel latijns-amerika wordt geregeerd door linkse partijen :cool: .
Ik zou zeggen ga maar een paar boeken lezen, en che is niet voor niets door CIA vermoord, want ze zagen hoeveel invloed die man had op de wereld!!

ERNESTO M. zei:
Oh jonge je hebt nog zoooveel te leren. Maar ik moet je wel gelijk geven dat Che nu als toeristisch trekpleister en fashiontrend wordt gebruikt.

Maar bij Che gaat het toch vooral om dat hij als een symbool wordt gebruikt (in NL door SP,PvdA en GL) als je de iemand bv. een vlag van che ziet dragen of een t-shirt dan weet je meteen wat voor opvattingen diegene heeft . Je hebt geen idee van welke invloed die man heeft gehad in Latijns-Amerika, geen wonder dat nu bijna heel latijns-amerika wordt geregeerd door linkse partijen :cool: .
Ik zou zeggen ga maar een paar boeken lezen, en che is niet voor niets door CIA vermoord, want ze zagen hoeveel invloed die man had op de wereld!!

righto :)

ERNESTO M. zei:
MightyDuck ik heb nog steeds geen antwoord van je gekregen.....

Godsklere, post je een reply, loopt het board vast :mad: ff zien of ik em nog es kan zeggen.

Over die marokkanen en de link met het oordeel over de Islam ? Daar heb je idd gelijk in.

Waarom de problematiek met moslims uit die landen groter is dan met moslims uit bijv India is denk ik voor een deel te verklaren door de kliekvorming. Het zijn voornamelijk mensen uit marokko en turkije die hier in de overhand zijn qua moslimbevolking en destijds als gastarbeider binnen gehaald zijn. In dat geval zou je kunnen stellen dat de problematiek met marokkanen een gevolg is van een ontevreden minderheid binnen een grotere samenleving. Dan klopt jou stelling dus idd dat marokkanen overlast niet al te veel van doen heeft met de Islam zelf.

Wat denk ik wél mee werkt is dat de culturele Islamitische achtergrond invloed heeft op de mate waarin deze minderheid zich ontevreden voelt binnen een multiculturele samenleving en de manier waarop zij dat ( negatief in dit geval ) uiten.

Ik veroordeelde jou en je geloof in dit geval niet direct ik vroeg je alleen of je begrip kon opbrengen voor de emotionele angstige reactie van de autochtone bevolking op dit soort mensen. Klempic heeft dat al verwoord dus het is een vrij normale ( onwetende ) reactie van degenen die nu over "k*nkermoslims* roepen.

Over hoe die invloed trouwens ontstaat vanuit de Islamitische cultuur op de wijze waarop ze zich gedragen binnen onze samenleving denk ik dat DBC een punt heeft, bij minderheidssituaties komt bij dominante volkeren veelal de negatieve kant ( die DBC schilderde ) tevoorschijn.

DBC01 zei:
WANNEER zeggen wij Nederlanders met z'n allen gewoon wat we al jaren inzien, net als de Belgen, Duitsers, Fransen en Spanjaarden:

'Marokkanen vormen een significante bedreiging voor de vrede in de samenleving en de staatsveiligheid.'

Je bent een freak en zou comic moeten worden. :D :D

Weet je wat alle problemen op zou lossen? De moslims moeten hun eigen gelederen eens opschonen. Moet je eens zien hoe goed het is voor moslims als ze de extremisten zelf uit zouden leveren aan de regering. Dan heeft iedereen er respect voor. Maar de praktijk is, dat velen stilletjes in ieder geval deels achter de radicale standpunten staan.

DBC01 zei:
WANNEER zeggen wij Nederlanders met z'n allen gewoon wat we al jaren inzien, net als de Belgen, Duitsers, Fransen en Spanjaarden:

'Marokkanen vormen een significante bedreiging voor de vrede in de samenleving en de staatsveiligheid.'

:thumbs: :thumbs: :thumbs:

ok nu de oplossingen, graag serieuze

In zijn algemeenheid op verschillende stukken die al gezegd zijn:

Geweld.. Er was toch onlangs een onderzoek gepubliceerd, waarin vermeld stond dat het vooralsnog normaal was om de vrouw te straffen met klappen als zij (bijv) het eten te laat op tafel zet..

Het is toch al eeuwen oud.. dat marokaanse jongeren aan hun lot zijn overgeleverd.. daar waar de nederlandse kinderen thuis een kopje thee en een biscuitje krijgen en hun verhaal mogen doen.. en hier criminaliteit vandaan komt.. zelfs de nederlandse cultuur veranderd hier al door..

Dus medeplichtigen of een echte eenmansactie.. wat maakt het uit.. ik vind het veel enger dat er nog zo veel mensen het eens zijn met wat er gebeurt is..

Burgeroolog/ een nieuwe wereldoorog.. ergens bekruipt mij het gevoel dat dit nog wel eens kan gaan komen.. ik zou niet willen dat mij zou worden verteld wat mijn geloofsopvatting moet zijn en hoe ik dat zou moeten uitoefenen.. Ja idd, Moord gaat te ver.. maar valt er uberhaubt wel wat aan te doen..??

ik ben het volledig met Mighty eens dat er onvrede is en dat dit op een negatieve manier wordt getoont..
maar valt er wel wat aan te doen..?? Velen zeggen dat het een geloofskwestie is..

Maaruh jonges, zullen we het maar weer over Theo hebben ?

moord op theo

Ik zie net de reportage over de moord op theo op at5,ik voel een diepe walging voor de moordenaar en de religie die hij aanhangt
In principe is de beste straf voor deze man dat hij op dezelfde manier vermoord mag worden als hij bij theo heeft gedaan
Ik vindt het ontzettend zonde dat dit mooie land op deze manier naar de kloten word geholpen door fundamentalistische lui die hier helemaal niet thuis horen
Ik hoop voor theo dat deze daad grote gevolgen zal hebben voor het voortbestaan van deze cultuur en religie in ons land
Theo rust zacht er zijn heel veel mensen die jou nooit zullen vergeten
willem2

Ik bel net mijn dochtertje, het was vlak in de buurt van haar (middelbare)school. . . :eek:

En er zitten heel veel Marokkanen op die school, en ik weet gewoon dat als ze iets verkeerd zegt ze later een ram van deze of gene krijgt. Sterker nog, ik zei bijna, zeg er morgen maar niks over om haar te beschermen. Laf, maar goed, het is je dochtertje.

Terug
Naar boven