MuscleMeat

This game, this iron warfare... I'm back! Maximum effort!

Best flink die MPs Pietje!!

PS: ik blijf lachen om hoe je het gewicht uitdetaileer :D! Geef toch gewoon net als de rest voor BB oefeningen het totaalgewicht, en voor DB oefeningen het gewicht van 1 DB :P...

• Topic Starter Topic Starter
sorry mensen, ik ben ff heel erg druk met allerlei dingen, waardoor ik weinig tijd voor m'n logje heb :P trainen wordt er uiteraard wél gedaan ;)

maarre wat betreft het squatten: heb diverse houdingen geprobeerd, heb uiteindelijk tóg een houding weten te vinden die me aan staat :) (handen zowat tegen de schijven aan, barbell best wel onderin de nek zeg maar)

ben ff niet verder gegaan dan 55kg, puur om ff de feeling te krijgen. MAAR ass zowat tegen de grond he :D:D:D beter meteen goed doen ja toch!

ik ga deze oefening in het vervolg zeker vaker doen :thumb:

bedankt heren!!!!

Pietje1983, de 1ste squattende superdude :hedbang:

maarre wat betreft het squatten: heb diverse houdingen geprobeerd, heb uiteindelijk tóg een houding weten te vinden die me aan staat :) (handen zowat tegen de schijven aan, barbell best wel onderin de nek zeg maar)
Let wel op waar je je handen plaatst, je moet je handen niet te wijd doen.

Bij een 'Low bar position' moet je je inbeelden dat terwijl je onder de barbell stapt, een Rear Double Biceps Pose doet, buik en lichaam spant zodat je een goede uitgangspositie krijgt.

Voor alle duidelijkheid een filmpje dat een goede uitleg geeft.
Uitleg

piet , het gaat allemaal goedkomen met jouw squat

MAAR ass zowat tegen de grond he beter meteen goed doen ja toch!

ass bijna helemaal tegen de grond, ga je zo je knieen niet te veel belasten?
sommige hardcore termen niet te letterlijk nemen.
keep it up bro!! :)

Laatst bewerkt:
Ass to the ground voelt juist (nog) lekkerder ;)
Hoe lager je gaat des te zwaarder is het om weer omhoog te komen.

Gaat lekker pietje:) keep on going!

training 27-11

borst

schuine bench, 30graden

2 setjes warming up
52,5kg x 15
62,5kg x 14
67,5kg x 11
72,5kg x 9

platte bench

72,5kg x 10
72,5kg x 10
82,5kg x 7

peck deck machine

125kg x 10
125kg x 9
110kg x 13

cabel flyes, hoge pulleys

20 (x2)kg x ?? (veel)
20 (x2)kg x ?? (veel)
15 (x2)kg x ?? (veel)

schouders

wat setjes shoulder press machine, side raises, rear raises, niks bijzonders, het was op :(

traps wat supersetjes gedaan stang voor en achter langs met 52,5kg, elke keer tot spierfalen :D

He Pietje, tegek dat je de start hebt gemaakt met de squat. Geloof me, veel doen is de sleutel, dan verfijn je vanzelf je techniek door het proberen, en voel je je steeds zekerder met hogere gewichten. SQUAT SQUAT SQUAT!!!

He Pietje, tegek dat je de start hebt gemaakt met de squat. Geloof me, veel doen is de sleutel, dan verfijn je vanzelf je techniek door het proberen, en voel je je steeds zekerder met hogere gewichten. SQUAT SQUAT SQUAT!!!

vandaag is het weer zo ver :D

2x per week voldoende?

training van 28-11 j.l.

benen

full squat, ass zowat tegen de grond (nog een keer om de feeling en de techniek onder de knie te krijgen)

3 setjes warming up
52,5kg x 8
62,5kg x 6
72,5kg x 4

kuiten getraind op legg press, variërend in snelheid reps en holds

1 setje warming up
90kg x 20
120kg x 12
150kg x 9

benen leeg, zowel mijn billetjes, hammetjes, quadjes als kuitjes :D

rug

pulldown met een stang met 2 rondjes aan de zijkanten :D

2 setjes warming up
52,5kg x 15
60kg x 12
67,5kg x 10
72,5kg x 7

roeien, normal grip
slow reps met 67,5kg gemaakt, de herhalingen niet geteld, was te erg geconcentreerd bezig. waren er niet bijster veel alleen. 4 setjes.

goede pomp btw :D

roeien met die stang met 2 rondjes weer :D
1 drop set, beginnend met 60kg eindigend met 37,5 kg.. niet geteld. pomp was enorm!

biceps

21'en, met:

18kg in totaal
23kg in totaal
28kg in totaal
33kg in totaal
38kg in totaal

niets geforceerd, laatste setje was precies tot spierfalen :)

Lekker Pietje! Ondanks dat je het gevoel had dat de beentjes op waren, zou ik ernaar streven de volgende keer wat meer setjes te doen, zo leer je de oefening sneller, routine bouwen.

Lekker Pietje! Ondanks dat je het gevoel had dat de beentjes op waren, zou ik ernaar streven de volgende keer wat meer setjes te doen, zo leer je de oefening sneller, routine bouwen.

bijv. 3 setjes warming up en dan 5 werksetjes? doen we...

en sowieso kan een 5 setter geen kwaad wat betreft de squat zeker?

goeie training squat-man , kom ik aan met mijn 6 oefeningen

Laatste set 21-en met 38 kg, das gvd sterk!!! :thumbs:

Terug
Naar boven