Fitness Seller

This game, this iron warfare... I'm back! Maximum effort!

• Topic Starter Topic Starter
Even aanvulling.

Volgens mij kan je geen Chin of Pull Down doen zonder hierbij je lats te gebruiken.
Alle Chin of Pull Down varianten zijn qua basis voor je lats.

Je kan denk ik het best de oefening doen waar je het sterkst in bent.

Aangezien je zoals ik begrijp massa wilt bouwen wat tips, misschien overbodig toch vermeld ik het even, sociaal als ik ben;)

Meer of hetzelfde doen in minder tijd.
De rust na een set verlagen van drie zoals jij doet naar anderhalve minuut, is een goede manier om je training te intensiveren.

Kracht = massa x versnelling.
Het positieve deel van een herhaling is het moment waarop een gewicht omhoog gebracht wordt.
In deze fase geldt de formule: Kracht = massa x versnelling.
Til je een gewicht (op correcte wijze) sneller omhoog, dan vergroot je de krachtproductie en maak je de oefening zwaarder.

Negatieven.
Het negatieve deel van de herhaling is het moment waarop je het sterkst bent. Je kunt de oefening nog zwaarder maken door het negatieve deel van een herhaling langzaam uit te voeren.

Meer herhalingen/ Meer sets/ Meer gewicht.
Spreekt voor zich.

Mentale focus.
Voelen wat en waar je wilt voelen, contact met de spier maken.
Je kan het effect van een oefening vergroten door de oefening met nog meer concentratie te doen.

Afwisselen van schema.
Aflopende sets, supersets, herhaalde ‘1RM’ (Je maakt bijv. 1 herhaling met een bijna maximaal gewicht, neemt halve minuut rust, en doet de volgende herhaling – zo een keer of tien) dwingen je lichaam tot nog grotere inspanning.

Afwisselen van oefeningen.
Een compound is vaak zwaarder dan een isolatie-oefening, zeker als het een grote spiergroep betreft. Afwisselen van oefeningen maakt de training ook zwaarder, aangezien er altijd een zekere gewenning optreedt.
Op tijd de juiste oefeningen kiezen is cruciaal voor je vooruitgang.

Succes!

GRT Friso

wederom thanks voor je inbreng en interesse! :)

nou moet ik wél heel eerlijk zeggen dat ik bekend ben met deze theoriën.

en daar komt eerlijk gezegd ook bij kijken dat ik bij. een goede oefening zoals squatten geen fijne oefening vind. niet om de zwaarte or whatever, gewoon om de houding hiervan. die stang in je nek leggen of gedeeltelijk verplaatsen voelt niet lekker aan. veel geprobeerd maar geen succes voor mij :(

*kuchekuche* p*ssy *kuchekuche* :P

Iets serieuzer: dit zijn van die oefeningen die je vaak moet doen, herhalen, herhalen, high-rep setjes doen tussen de trainingen door etc. Op een gegeven moment voelt de oefening ineens goed aan, voelt het stevig etc. Het duurt soms heel lang voordat je je lichaam zo kunt aansturen dat je het gevoel hebt dat je controle hebt over de beweging. Maar goed hoor, ieder zijn ding; ik heb bijvoorbeeld een schurft aan de BOR, ik heb het een paar keer geprobeerd, maar ik zal er niet snel vrienden mee worden :).

ik vind de kickback ook niet lekker dus daarom squat ik maar;)

nette Mp buffel ;) :thumb:

en daar komt eerlijk gezegd ook bij kijken dat ik bij. een goede oefening zoals squatten geen fijne oefening vind. niet om de zwaarte or whatever, gewoon om de houding hiervan. die stang in je nek leggen of gedeeltelijk verplaatsen voelt niet lekker aan. veel geprobeerd maar geen succes voor mij :(

Bang dat je striemen in je mooie nekje krijgt ;)?

Ook gehoord van low-bar bij squaten? Dat doet toch echt geen pijn. Fullsquats zijn naar mijn inziens de beste massa bouwers.

thanks voor de inbreng guys :thumb: ik zal eens kijken..

@HarmH: :flipoff:

dat is ook de bedoeling, ook al uit het zich niet in boem maar langzaam vanwege de meestal heavy ass weights :D

ik wissel af in oefeningen, maar ook in volgorde van oefeningen. uiteindelijk pak ik meestal de oefeningen waar ik goed op ga, d.w.z. spiergroei. presteren is voor mij secundair.

ik vind de leg press een uitstekende oefening, vanwege goede en sterke knieën kan ik ook daar veel in afwisselen. dat uit zich in normale herhalingen en/of extra diepgang. mits er een goede warming up aan vooraf is gegaan uiteraard. :)

Squat voelde voor mij eerst ook aan als een k*toefening. Je belast niet alleen je benen maar je hele lichaam krijgt een optater. De squat vergt veel van je lichaam en daarom doe ik hem ook altijd op het begin van de training zodat ik er zeg maar "van af" ben. Hierna pak ik wat isolatie voor de kuiten en daarna weer de quadriceps. Zo voorkom je dat je niet zo'n uitgeput gevoel krijgt na het trainen van je benen. Misschien zou je dit eens kunnen proberen maar dat is natuulijk helemaal aan jezelf:p

Squat voelde voor mij eerst ook aan als een k*toefening. Je belast niet alleen je benen maar je hele lichaam krijgt een optater. De squat vergt veel van je lichaam en daarom doe ik hem ook altijd op het begin van de training zodat ik er zeg maar "van af" ben. Hierna pak ik wat isolatie voor de kuiten en daarna weer de quadriceps. Zo voorkom je dat je niet zo'n uitgeput gevoel krijgt na het trainen van je benen. Misschien zou je dit eens kunnen proberen maar dat is natuulijk helemaal aan jezelf:p

dank je mattie :)

begin ook meestal eerst met de squat net zoals jij zegt,
dan ben ik er ook ineens vanaf, anders ben ik te vermoeid en kom ik er mischien niet meer toe.

Ben benieuwd naar je volgende benentraining met misschien de squat er dan in.

Laatst bewerkt:
training van gisteren:

borst

dumbbelldrukken, plat

warming up 4sets
64kg (32x2) x 12
64kg (32x2) x 11
64kg (32x2) x 11 (1 licht geforceerd)

bankdrukken, schuin

55kg x 12
55kg x 12
55kg x 12 (1 licht geforceerd)

cable flyes, bankje tussen de palen, afwisselend tussen 45graden, 30graden en plat, niet geteld, elk setje tot spierfalen

45graden - 40kg (20x2) x ?? 2 setjes
30graden - 40kg (20x2) x ?? 2 setjes
plat - 40kg (20x2) x ?? 2 setjes

schouders

militairy press, zittend, bankje bijna recht

32,5kg (10-stang-10) x 8
42,5kg (15-stang-15) x 8
47,5kg (17,5-stang-17,5) x 8
50kg (18,75-stang-18,75) x 6 (1 geforceerd, zo opeens deaud :()

front raises, side raises en een beetje rear raises in 1 (gesupineerd en rustig naar boven brengen, 2 sec. vasthouden, rustig naar de zijkanten brengen, 2 sec. vasthouden, rustig naar de beginhouding, d.w.z. een stukje bij je zij vandaan) veel herhalingen/niet geteld, prikkelgericht, techniek boven alles

14kg (7x2) x ??
12kg (6x2) x ??
10kg (5x2) x ??

trapz

cable shrug, supersets, voor en achter

100 kg voor 12x, achter 8x
100 kg voor 12x, achter 7x
100 kg voor 11x, achter 6x
100 kg voor 11x, achter 6x

nette training, geen bijzonderheden

straks zwemmen en werken, daarna verslag van de training van 25-11 (incl. squat :D)

nette Mp man :thumbs: niet te veel forceren he ;)
ben benieuwd naar die squat :)

the bencher is back - succes met je squats - take at easy man

Mooie borst/schouder training Pietje, netjes! :thumbup:

Keep it up ;)

zeer goeie mp!

Terug
Naar boven