- Waardering
- 1.341
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 110kg
Even aanvulling.
Volgens mij kan je geen Chin of Pull Down doen zonder hierbij je lats te gebruiken.
Alle Chin of Pull Down varianten zijn qua basis voor je lats.
Je kan denk ik het best de oefening doen waar je het sterkst in bent.
Aangezien je zoals ik begrijp massa wilt bouwen wat tips, misschien overbodig toch vermeld ik het even, sociaal als ik ben
Meer of hetzelfde doen in minder tijd.
De rust na een set verlagen van drie zoals jij doet naar anderhalve minuut, is een goede manier om je training te intensiveren.
Kracht = massa x versnelling.
Het positieve deel van een herhaling is het moment waarop een gewicht omhoog gebracht wordt.
In deze fase geldt de formule: Kracht = massa x versnelling.
Til je een gewicht (op correcte wijze) sneller omhoog, dan vergroot je de krachtproductie en maak je de oefening zwaarder.
Negatieven.
Het negatieve deel van de herhaling is het moment waarop je het sterkst bent. Je kunt de oefening nog zwaarder maken door het negatieve deel van een herhaling langzaam uit te voeren.
Meer herhalingen/ Meer sets/ Meer gewicht.
Spreekt voor zich.
Mentale focus.
Voelen wat en waar je wilt voelen, contact met de spier maken.
Je kan het effect van een oefening vergroten door de oefening met nog meer concentratie te doen.
Afwisselen van schema.
Aflopende sets, supersets, herhaalde ‘1RM’ (Je maakt bijv. 1 herhaling met een bijna maximaal gewicht, neemt halve minuut rust, en doet de volgende herhaling – zo een keer of tien) dwingen je lichaam tot nog grotere inspanning.
Afwisselen van oefeningen.
Een compound is vaak zwaarder dan een isolatie-oefening, zeker als het een grote spiergroep betreft. Afwisselen van oefeningen maakt de training ook zwaarder, aangezien er altijd een zekere gewenning optreedt.
Op tijd de juiste oefeningen kiezen is cruciaal voor je vooruitgang.
Succes!
GRT Friso
wederom thanks voor je inbreng en interesse!

nou moet ik wél heel eerlijk zeggen dat ik bekend ben met deze theoriën.