AndroidHealthClinic

This game, this iron warfare... I'm back! Maximum effort!

veel gelul weinig training zie ik al weer

:jk:

ECTO:D! haha geintje hoor Beest! Je gaat lekker!

• Topic Starter Topic Starter
training van dinsdag:

benen

full squat

4 setjes warm up

52,5 x 8
52,5 x 8
52,5 x 8
52,5 x 8
52,5 x 8

calf raise machine

52,5 x 12
52,5 x 12
52,5 x 12
52,5 x 12

rug

small grip pulldown

3 setjes warming up
65 x 13
72,5 x 10
80 x 8
87,5 x 6

pulldown met zon stang met van de rondjes op beide uiteinden

50 x 12
57,5 x 9
65 x 7

roeien smalle greep, niet geteld, elke keer tot spierfalen, 1 min. rust tussen de setjes door

65 x ??
65 x ??
65 x ??

biceps

cable curl vanaf de zijkant, na beide armen apart gedaan te hebben 2 min. rust tussen de setjes door

35 x 6
30 x 7
25 x 9

21'en

met 23kg
met 23kg
met 23kg
met 23kg

goede training. geen uitschieters. intensiteit en pomp was goed.

Laatst bewerkt:
training van woensdag:

schouders

militairy press, zittend vanaf een bankje bijna rechte leuning

3 setjes warming up
52,5 x 10
62,5 x 6
67,5 x 2
72,5 x 0 :mad:

shoulder press, zittend vanaf een bankje met kaarsrechte leuning
20 x 8
22 x 7
24 x 6
24 x 5

side raises, staand

7 x 12
8 x 11
9 x 9
10 x 6

rear raises vanaf schuin bankje, recht en gesupineerd afwisselend

7 x 13
7 x 12
7 x 12
7 x 9

trapz overgeslagen, deze krengen brandden nog van afgelopen maandag :D

Niet een beetje weinig oefeningen voor benen Pietje?

inderdaad...Ik pak altijd 4 oefening voor benen.

jep, heren.. klopt.

ben nog de squat aan het aftasten.. zware oefening zeg :P zowat met de kont op de grond, 5 setjes.. had 'm al aardig zitten. hele quadjes, billetjes en hammetjes zaten vol.

gisteren heb ik een completere benendag afgerond. 3 oefeningen, elk 5 setjes lang. (squat, leg extensions, standing calf machine)

ik zou er nog een apparte ham bij pakken..Althans die gingen bij mij achter lopen!!

Maar iig goed dat je nu squat! Al bezig met je verjaardagscadeau of?

training van woensdag:

schouders

militairy press, zittend vanaf een bankje bijna rechte leuning

3 setjes warming up
52,5 x 10
62,5 x 6
67,5 x 2
72,5 x 0 :mad:

shoulder press, zittend vanaf een bankje met kaarsrechte leuning
20 x 8
22 x 7
24 x 6
24 x 5

side raises, staand

7 x 12
8 x 11
9 x 9
10 x 6

rear raises vanaf schuin bankje, recht en gesupineerd afwisselend

7 x 13
7 x 12
7 x 12
7 x 9

trapz overgeslagen, deze krengen brandden nog van afgelopen maandag :D

waarom pak je na de mil press nog een keer met shoulder press je voorkant schouders - netjes trouwens die 2 x 67.5

ik zou er nog een apparte ham bij pakken..Althans die gingen bij mij achter lopen!!

Maar iig goed dat je nu squat! Al bezig met je verjaardagscadeau of?

hmm.. dan wordt zo'n dag met mijn indeling een beetje overdone.. zal ff kijken hoe of wat.. bedankt man! :thumb:

joehoe I'm tha man :roflol:

jazeker.. maar merk er nog weinig van :(

Mooi Pietje, dat je benen op gang komen. Ik besteed er tegenwoordig ook meer aandacht aan, en het geeft wel een enorme kick als het een beetje begint te lukken. Bovendien heb ik ook altijd rondgelopen met relatief kleine beentjes (en dat is nu nog zo, maar er zit al verandering in), en eerlijk gezegd vind ik dat gewoon ronduit gay. En een heerlijk voldaan gevoel na een flinke beentraining, want ik heb net als jij best veel moeite met de uithouding met zulke zware oefeningen. Tip van mij voor als je er aan toe bent: voeg er iig nog 1 stevige oefening aan toe, bijvoorbeeld direct na de squat: legpress of fullsquat oid.

waarom pak je na de mil press nog een keer met shoulder press je voorkant schouders - netjes trouwens die 2 x 67.5

doe ik alleen op aparte schouderdag zo nu en dan.. ga ik erg goed op :)

daarnaast pak ik 2 isolatieoefeningen.. 1tje voor de middelste schouderkoppen en 1 voor de achterste.

waarom? bij de mp en shoulder press pak je zeker meer de voorste maar toch ook een beetje de middelste schouderkoppen mee. na deze compounds isoleer ik de middelste nog met 1 oefening. in mijn mening zijn de voorste en middelste zo behoorlijk in balans.

waarom dan maar 1 oefening voor de achterste schouderkoppen? om ze te isoleren pak je ze zeer goed mee maar met rug worden ze ook gedeeltelijk aangesproken.

als ik schouders na borst pak, heb ik de voorste schouderkoppen al vermoeid/meegepakt, waardoor 1 zware compound voor de schouders meer dan zat is. dan 1 iso voor middel en achter en klaar is Johan.

conclusie: alles gebeurt met een reden, niks heeft met voorkeur ofzo te maken.

Mooi Pietje, dat je benen op gang komen. Ik besteed er tegenwoordig ook meer aandacht aan, en het geeft wel een enorme kick als het een beetje begint te lukken. Bovendien heb ik ook altijd rondgelopen met relatief kleine beentjes (en dat is nu nog zo, maar er zit al verandering in), en eerlijk gezegd vind ik dat gewoon ronduit gay. En een heerlijk voldaan gevoel na een flinke beentraining, want ik heb net als jij best veel moeite met de uithouding met zulke zware oefeningen. Tip van mij voor als je er aan toe bent: voeg er iig nog 1 stevige oefening aan toe, bijvoorbeeld direct na de squat: legpress of fullsquat oid.

ok.. thanx bro' :) maarre eerst partial en dan pas full squats? heuh :dunno:

Hoi Piet!

Je zal het wel druk hebben vandaag met perpernoten strooien;)

Goed dat je benen aanpakt, je hebt al positieve kritiek gekregen en ook kwam de opmerking al voorbij waarom je zo weinig oefeningen pakt.

Ik waardeer je inzet, en je motivatie.:thumbs:

Maar waarom pak je:
ma:borst/schouders
di:benen/rug/biceps
woe:schouders

Je hoeft niks aan te nemen maar je zou je schema eens helemaal aan de kant kunnen gooien en een nieuwe maken waarbij de benen (goed) zijn geïntergreerd.
Of er moet een reden achter zitten, maar je geeft aan dat het anders een 'overkill' zou worden dus ik neem aan dat dit meevalt.

Een nieuwe waarbij je de twee grootste spiergroepen benen en rug, op verschillende dagen doet.

Zo kan je borst eventueel blijven combineren met schouders en verdeel je de armen over de dagen dat je gaat trainen.
Of je doet het over vier dagen desnoods.

Succes kerel!

GRT Friso

thanx voor je inbreng, Friso :)

is ff een kleine wijziging in het schema voor deze week, ff prikkelen. volgende week verval ik weer in me oude schema.

voorlopig hou ik nog ff mijn oude schema aan totdat ik zoiets heb van het groeien gaat me niet meer zo goed af... of totdat ik het zat ben. en ik blijf prikkelen door zoals bovenstaand te doen, ff wat dingen wijzigen voor een keertje.

nogmaals thnx kerel! :) grtz. Johan

enne dat pepernoten strooien is een dure bedoeling.. ik eet ze liever zelf op.

heb nl. besloten om het nog ff op een eten te zetten :D

doe ik alleen op aparte schouderdag zo nu en dan.. ga ik erg goed op :)

daarnaast pak ik 2 isolatieoefeningen.. 1tje voor de middelste schouderkoppen en 1 voor de achterste.

waarom? bij de mp en shoulder press pak je zeker meer de voorste maar toch ook een beetje de middelste schouderkoppen mee. na deze compounds isoleer ik de middelste nog met 1 oefening. in mijn mening zijn de voorste en middelste zo behoorlijk in balans.

waarom dan maar 1 oefening voor de achterste schouderkoppen? om ze te isoleren pak je ze zeer goed mee maar met rug worden ze ook gedeeltelijk aangesproken.

als ik schouders na borst pak, heb ik de voorste schouderkoppen al vermoeid/meegepakt, waardoor 1 zware compound voor de schouders meer dan zat is. dan 1 iso voor middel en achter en klaar is Johan.

conclusie: alles gebeurt met een reden, niks heeft met voorkeur ofzo te maken.

je traint idd al je schouderkoppen - complete training , alleen ik vind de beweging mil press en shoulder press een beetje dezelfde beweging , ik weet wel dat je met de mill press meer kan en met de shoulder press dieper kan zakken , dus vandaar de vraag - en idd achter iedere training hoort een gedachte te zitten , en dat is bij jou zeer zeker het geval:D

Terug
Naar boven