He Piet, succes met de wederopbouw, ik was nog 'in' (hippe forumtaal blijkbaar, ik word oud).
Vind het allemaal maar lastig hoor. Probeer me te motiveren, maar dat is moeilijk. Zou het met een behoorlijke intensiteit krachttraining ook al beter worden?
Zeker weten. Mensen met meer spiermassa verbranden meer energie, zelfs in rusttoestand. Daardoor kan je afvallen, en heb je daarbij minder cardio nodig. En de massa komt snel weer terug als je weer gaat trainen, daar ben ik zeker van. De eerste weken verwacht ik dat je stabiel blijft, misschien wel wat aankomt, maar dan zal je lichaam veranderen en meer gaan verbranden na gelang de spiermassa groeit.
Cardio zou ik in jou geval zeker doen/gaan doen, gezien de beschrijving van je gezondheidsproblemen.
De krachttraining wel gecontroleerd opbouwen natuurlijk, anders zit je in de lappenmand als je net op gang bent.. funest voor motivatie.
Ik zou een schemaatje maken, progressief, maar wel zo, dat je het zeker kan halen, en flexibel genoeg om niet gelijk de handdoek in de ring te gooien als je een training mist/faalt.
Ik weet niet hoe je nog kunt twijfelen; hoe je ook wendt/keert, je wordt er zeker beter van.. je valt af, je algehele gezondheid zal verbeteren, en na een goede training maak je endorfine aan, goed tegen depressie. Wat ontbreekt er nog in het lijstje aan motivatie?..
Post je trainingen, kijken wij mee, steken hier en daar een veer in je reet.