XXL Nutrition

This game, this iron warfare... I'm back! Maximum effort!

• Topic Starter Topic Starter
Lekker Johan! (Vr)Eet smakelijk! :D

Ik ga m'n warme maaltijden de komende tijd vervangen voor een halve kilo kwark.

Waarom? f**k it. Gewoon proberen. Dan weet ik voor mezelf of het nut heeft ja of nee. Ik wil die 36.6% drastisch naar beneden hebben. Binnen aanzienlijke tijd wel te verstaan.

Vrijdag is patatdag en me ma wil dat ik mee eet, dus m'n wekelijkse vette hap krijg ik binnen.

• Like
Waarderingen: Vonk
Lekker Johan! (Vr)Eet smakelijk! :D

Ik ga m'n warme maaltijden de komende tijd vervangen voor een halve kilo kwark.

Waarom? f**k it. Gewoon proberen. Dan weet ik voor mezelf of het nut heeft ja of nee. Ik wil die 36.6% drastisch naar beneden hebben. Binnen aanzienlijke tijd wel te verstaan.
Neem kouwe kwark en laat staan die warme prak!

Bijzonder dieet, Pietje! :thumbup: Maar als het werkt dan werkt 't!

Hey piet, f**k patatboeren joh!

Maar heb je 7jr niet kunnen gymmen door gezondheidsproblemen? :(

Gaat t nu weer wat beter?

f**k it. Ik vertel het maar gewoon.

Wat mij door de jaren heen heeft bezig gehouden: zware depressie, paniekstoornis, onmenselijk hoog cholesterolwaardes en diabetes type 2 met glucosewaardes boven de 20, wat ik moeilijk omlaag kreeg. Ik spuit ook insuline.

Door medicatie, therapie en toch doorzettingsvermogen heb ik nu alles beter op de rit, waardoor ik weer kan sporten. Maar we zijn er nog lang niet. Al deze klachten zijn er nog steeds, maar meer onder controle.

En "wat" ziekenhuis bezoekjes uiteraard :D

f**k it. Ik vertel het maar gewoon.

Wat mij door de jaren heen heeft bezig gehouden: zware depressie, paniekstoornis, onmenselijk hoog cholesterolwaardes en diabetes type 2 met glucosewaardes boven de 20, wat ik moeilijk omlaag kreeg. Ik spuit ook insuline.

Door medicatie, therapie en toch doorzettingsvermogen heb ik nu alles beter op de rit, waardoor ik weer kan sporten. Maar we zijn er nog lang niet. Al deze klachten zijn er nog steeds, maar meer onder controle.

Heavy man! Fijn wel dat je nu weer kunt sporten enzo, gok dat het je allemaal goed zal doen! :thumbs: Lekker knallen voor zover mogelijk :cool: '83 is sowieso een jaar waarin de doorzetters zijn geboren ;)

Sowiesoooo een goed jaar. En we gaan gewoon door!!

Ik kan me er alleen niet toe zetten m'n benen te trainen. Ik weet hoe dat klinkt, maar dan blijf ik thuis ipv trainen. Druk op m'n hoofd is veel en veel te hoog tijdens. Heb het al geprobeerd namelijk.

En hoe goed ik het allemaal ook weet, ik krijg die knop niet om. En dat zuigt. Wil er niet zoals Johnny Bravo uit zien.

• Like
Waarderingen: Vonk
Geef t wat tijd, als je een tijdje bezig bent zul je ook gezonder worden en je bloeddruk lager. Dan kun je voorzichtig beginnen met benen. Hoeft niet meteen squat en zware leg press te zijn, rustig beginnen met wat leg extensions en leg curls en van daaruit uitbouwen. Proberen de lat niet direct te hoog te leggen, dat is veel te demotiverend.

Heftig inderdaad, man. Qua trainen vooral doen wat je zelf lekker vind op dit moment dan blijf je gemotiveerd. Je komt vanzelf weer in de flow. En geef het vooral de tijd, zoals Punjab zegt. :klink:

Ik vind mezelf anders best een p*ssy :D

Gewoon beginnen met wat leg curls/extensions. Hoeft niet meteen heavy squats te zijn. Misschien kom je dan in the motion.

Wil uiteindelijk wel weer gaan squatten. Maar wanneer ???

Schrikken jullie btw niet van 36.6% lichaamsvet? Ik wel :O

En hoe moet ik dit doen zonder cardio, want ik trek die shit echt niet in deze fase van m'n leven. Elke keer een kwartier op de bokszak kan ik al niet garanderen. Kan me er de ene keer wel toe zetten en de andere keer niet (50/50). Terwijl ik vroeger jaaaaren thaiboksen heb gedaan en me dat zeker interesseert.

Vind het allemaal maar lastig hoor. Probeer me te motiveren, maar dat is moeilijk. Zou het met een behoorlijke intensiteit krachttraining ook al beter worden?

Krijg overigens wel het idee dat m'n spieren zich makkelijk ontwikkelen, dat is dan weer wel hardstikke helemaal mooi. Maar ja...

He Piet, succes met de wederopbouw, ik was nog 'in' (hippe forumtaal blijkbaar, ik word oud).

Vind het allemaal maar lastig hoor. Probeer me te motiveren, maar dat is moeilijk. Zou het met een behoorlijke intensiteit krachttraining ook al beter worden?
Zeker weten. Mensen met meer spiermassa verbranden meer energie, zelfs in rusttoestand. Daardoor kan je afvallen, en heb je daarbij minder cardio nodig. En de massa komt snel weer terug als je weer gaat trainen, daar ben ik zeker van. De eerste weken verwacht ik dat je stabiel blijft, misschien wel wat aankomt, maar dan zal je lichaam veranderen en meer gaan verbranden na gelang de spiermassa groeit.
Cardio zou ik in jou geval zeker doen/gaan doen, gezien de beschrijving van je gezondheidsproblemen.
De krachttraining wel gecontroleerd opbouwen natuurlijk, anders zit je in de lappenmand als je net op gang bent.. funest voor motivatie.
Ik zou een schemaatje maken, progressief, maar wel zo, dat je het zeker kan halen, en flexibel genoeg om niet gelijk de handdoek in de ring te gooien als je een training mist/faalt.

Ik weet niet hoe je nog kunt twijfelen; hoe je ook wendt/keert, je wordt er zeker beter van.. je valt af, je algehele gezondheid zal verbeteren, en na een goede training maak je endorfine aan, goed tegen depressie. Wat ontbreekt er nog in het lijstje aan motivatie?..

Post je trainingen, kijken wij mee, steken hier en daar een veer in je reet.

Duidelijk. Helemaal positief dus. Thanks kerel :wl:

Training vandaag:

Flat dumbbell press
30kg dumbbells
6x
8x
7x
6x

Incline dumbbell press 30 graden
26kg dumbbells
7x
7x
6x

Incline dumbbell fly 30 graden
12kg dumbbells
16x
13x
11x

Tussen 2 palen staande cable fly
10kg per kant
10x
8x
5x

Wat pompsetjes triceps, was helemaal kapot. Niet noemenswaardig verder.

• #1.000
Kracht: slecht
Uitvoering: perfect
Intensiteit: hoog
Pomp: matig

Terug
Naar boven