MuscleMeat

Thom's log naar 81,5 kg 6% vet.

ThomD

Dutch Bodybuilder
Waardering
38
Lengte
1m76
Hey mede dutchbb'ers.

Gister heb ik mijn eerste wedstrijd gelopen. Ben tweede geworden in de men's athletic physique.
Mijn eerste plan was om gewoon een keer een wedstrijd te doen voor de ervaring en daarna nooit meer. "Helaas" was het toch zo motiverend voor mij om door te gaan nu.

Ik ben in de drie maand voorbereiding van 16,7% vet 87 kg, naar 5/6% vet 75 kg gegaan. Helaas had ik toch op de wedstrijd van nog wat los vel rondom mijn middel.

Aangezien ik voor de voorbereiding nog nooit aan diëten of me aan enig goed voeddingschema had gehouden ben ik toch echt benieuwd hoe ik me nou kan ontwikkelen met een goed schema. Deze ga ik nog overleggen met mijn coach.

Doel:

Mijn plan is om tot aan februari te gaan bulken en hierbij de volgende doelen te behalen:

- 86 kg met 10% vet / momenteel 75 kg met 5/6%.
- armomtrek 40 cm / momenteel 37,5
- dikkere kuiten
- betere schouderkoppen

Daarna cutten naar 6%

Waarom deze punten? Nu ik droog ben vind ik zelf persoonlijk dat biceps te klein zijn.
Kuiten niet in verhouding met de quads/hamstrings
Schouders moet gewoon iets meer massa op ( meerdere operaties gehad aan de rechterschouder ).

Beperking:

Op mijn derde geopereerd aan mijn schouder, wegens geboorte problemen mis ik drie van de zeven zenuwen in mijn rechterschouder ook lopen aanhechtingen van pezen/ spieren anders dan bij " normale mensen " . Op het moment 25% functieverlies aan die kant. Oefeningen voor rug/ schouders zullen hierdoor soms lager in gewicht zijn dan normaal is. Shit happens :D

Trainingschema:

Maandag: borst/ rug/ kuiten, 8/10 herhalingen
Dinsdag: schouders/ armen/ buik, 8/10 herhalingen
Woensdag: benen/ kuiten, 8/10 herhalingen.
Donderdag: borst/ rug/ buik 15/20 herhalingen
Vrijdag: schouders/ armen/ kuiten 15/20 herhalingen
Za/zo: rust of keer armen/ kuiten erbij pakken

Voedingschema:

- In progress :D ( moeite mee, hulp welkom! )

Supps:

Hmbolan
Whey isolaat
Omega's
Vitamine D3 ( kreeg ik er gratis bij :p )
Vanadyl ( zolang ik nog heb ).
Vitamine bodybuilding pack B&F.
Nr 1.
Magnificent.

Weet niet of het haalbaar is maar ga ervoor!

Greetzz

Laatst bewerkt:
zou ik je mogen vragen hoe je zo snel vet ben gaan verliezen?
zit nu rond de 9.. maar kom maar niet verder..

Hoe was je voedingsschema?

Wel echt nice man dat je gelijk 2e ben geworden.

• Topic Starter Topic Starter
zou ik je mogen vragen hoe je zo snel vet ben gaan verliezen?
zit nu rond de 9.. maar kom maar niet verder..

Hoe was je voedingsschema?

Wel echt nice man dat je gelijk 2e ben geworden.

Toch steeds maar weer omlaag met calorieën, zat uiteindelijk op 1600 + elke dag 30 min cardio.

Cut- schema laat ik niet zo veel over los, bulk schema post ik hier straks wel. Wel kan ik zeggen dat je gewoon hoog in eiwitten moet gaan zitten en laag in vet!

in.

waarom train je benen niet ook nog met 15-20 herhalingen?
mijn ervaring is juist dat benen beter groeien op hogere repranges dan het bovenlichaam.

succes iig.

In!!! ;)

---------- Post toegevoegd 29 September 2013 om 22:12 ----------

in.

mijn ervaring is juist dat benen beter groeien op hogere repranges dan het bovenlichaam.

succes iig.

Verschilt per persoon. Ene groeit beter op zwaar ander op licht.

in.

succes iig.

Het liefs zou ik ook twee dagen benen trainen, 1 x zwaar 1 x herhaling, probleem is echter dat ze dan te hard groeien ten opzichte van de rest. Had me benen nooit goed getraind en na een 1,5 maand begeleiding tijdens het diëten kon ik me broeken al niet meer aan..

Hier fotoo'tje van ze ( weet niet of ik hier foto's mag plaatsen? )

image.jpg

Laatst bewerkt:
Toch steeds maar weer omlaag met calorieën, zat uiteindelijk op 1600 + elke dag 30 min cardio.

Cut- schema laat ik niet zo veel over los, bulk schema post ik hier straks wel. Wel kan ik zeggen dat je gewoon hoog in eiwitten moet gaan zitten en laag in vet!

Waarom wil je niets loslaten over je cut schema? Jij vraagt hier wel graag advies, nemen en geven je weet wel

Waarom wil je niets loslaten over je cut schema? Jij vraagt hier wel graag advies, nemen en geven je weet wel

Ik laat niet "niets" los, maar ik ga hier geen compleet schema posten ten eerste, omdat dit persoonlijk voor mij is opgesteld en afgestemd. Ten tweede heeft mijn coach dit ook liever niet. Echter ben ik altijd bereid om adviezen te geven en hints :D, zoals ik al zei steeds omlaag met calorieën en laag in vet en hoog in eiwitten.

wat een luxe probleem.
benen zien er inderdaad erg goed uit!
dat is dus ook precies wat er met mijn benen gebeurde nadat ik het schema van bianca&co ging volgen. :D

.

haha ik ook, heb wel een vermoeden.

Vanochtend uit gewoonte stond ik toch weer gewoon brinta te eten.

en heb net toch maar weer een rondje sportschool gepakt, kon het niet laten.

Heb een circuitje gedaan:

2 oefeningen borst
2 oefeningen rug
2 oefeningen benen
2 oefeningen armen
2 oefeningen schouders

kracht wordt alweer wat beter, was nogal leeg na de wedstrijd. Dus gewichten zal ik nog niet posten.

Vandaag mag ik ook nog gewoon flink vreten dus het eten is nog niet zo bijzonder verder :)

Ohhh als ik dat zo lees begint het wel te kriebelen. Ik wil oookkkk. Misschien pak ik vanaaf ook wel een circuitje. :D

Zo benieuwd ook naar jouw andere foto's!! Stond er mooi op op het podium!

Prijsuitreiking;)

555460_426475214131578_1210184926_n.jpg

ah leuke foto! waarvandaan?

voedingsschema toegevoegd!

commentaar welkom :)

Alle supps eindelijk binnen, vanaf morgen weer goed beginnen.

Voedingschema zal nog in de aankomende weken veranderen, maar merk toch dat ik er 1 nodig heb.

Heb net namelijk alweer een pizza achter de kiezen en het vocht hoopt zich al mooi op.

80 kg nu al op de weegschaal ( 's avonds).

Morgen beginnen met schouders/ armen. Post morgen de oefeningen enz.

Training 03-10-2013 Schouders/ armen:

Schouders:

Nekpress:

10x 32,5 kg
10x 37,5 kg
10x 40 kg
10x 42,5 kg

Side raises:

4x 10 x 5 kg

Front raises met schijf draai:

4x 10 x 10 kg

Achterkant schouders met cable:

4x 10 x 4 kg

Biceps/ triceps:

Heb een schema opgepakt uit de Muscle & fitness om te proberen.

Haltercurls:

5x 5 x 25 kg

Smal bankdrukken:

5x 5x 40 kg

Standing calf raises

2x 25 x 70 kg Binnen/buiten/centraal/, dus 2 sets van 25 herhalingen voor elke zijde van de kuit.

Seated calf raises

2x 25 x 70 kg Binnen / buiten/ centraal,

Alleen deze oefeningen voor de biceps/ triceps.Probeer het een week uit, mocht ik het niks vinden schakel ik weer over op mijn oude patroon voor biceps/ triceps. De pomp was wel goed maar voelde het niet echt branden.

Gewichten zijn nog laag, moet nog wennen aan het vele eten wat ik nu weer mag. Ben benieuwd wat ik straks voor mekaar krijg nu ik eindelijk een schema volg tijdens het bulken.

greetz.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven