MuscleMeat

Gesloten Tidus wil een sixpack

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
dayummm. Deadlift en squat op één legday. Ik zou gegarandeerd kapotblijven:haar:

Door problemen met onderrug heb ik deze oefeningen een tijd niet meer gedaan. Nu doe ik ze sinds kort opnieuw op legday en doe ze steeds met lichte gewichten + low reps.

No prob om ze samen te doen dus :)

Laatst bewerkt:
  • #1.083
Er staat vandaag weer gewoon sixpack hoor :)

En flinke hoeveelheid heb je in die planning staan :thumb:

Ik ga het evalueren na 1-2 weken. Liefst zou ik binnen 90 min klaar zijn met de krachttraining. Als ik dit niet haal, schrap ik hier en daar een oefening :)

• Like
Waarderingen: Bubs
Ik vind een sessie van 90 min ook echt het maximum hoor, en je moet voldoende tijd voor herstel overhouden. Zal ook wel wat uurtjes slaap kosten, een kind :p

Ik hanteer 2x p/w PPL en 1x per week hardlopen. Hardlopen tussen de Push- en Pull-training in, zodat impact op beentraining minimaal is. Daarnaast loop ik nu enkel nog low intensity en heeft dit voor mij niet meer de prio. Je zou ook een 8-daagse routine kunnen hanteren: Push - hardlopen - Pull - Legs - Push - hardlopen - Pull - Legs. Als je UB-LB-FB kan combineren met lopen, is natuurlijk ook prima. Ikzelf merk dan dat mijn benen te weinig rust krijgen of het één ten koste van het ander gaat.

• #1.088
Ik vind een sessie van 90 min ook echt het maximum hoor, en je moet voldoende tijd voor herstel overhouden. Zal ook wel wat uurtjes slaap kosten, een kind :p

90min is idd een grens waar ik niet over wil.

Ben benieuwd hoeveel impact de geboorte van ons zoontje zal hebben op het trainen. Begin september is het zover :)

Mezelf net getest op bench press... 14,5*100 kg :roflol:[afbeelding niet meer beschikbaar]

Nog even hierover: Heel blij dat de klemmen zijn blijven zitten. Als die schijven van 20kg op de grond vallen dan is dat niet zonder brokken te maken... Misschien toch maar eens investeren in speciale tegels om rond mijn rack te leggen :o

Eentje valt mee, een tweede is een stuk erger.

Hoe gaat het trainen tegenwoordig bij jou?

Ik hanteer 2x p/w PPL en 1x per week hardlopen. Hardlopen tussen de Push- en Pull-training in, zodat impact op beentraining minimaal is. Daarnaast loop ik nu enkel nog low intensity en heeft dit voor mij niet meer de prio. Je zou ook een 8-daagse routine kunnen hanteren: Push - hardlopen - Pull - Legs - Push - hardlopen - Pull - Legs. Als je UB-LB-FB kan combineren met lopen, is natuurlijk ook prima. Ikzelf merk dan dat mijn benen te weinig rust krijgen of het één ten koste van het ander gaat.

Ik wil de frequentie van trainen wat terugbrengen en mezelf 2 dagen rust geven. De gedrevenheid van vroeger is er niet meer om eerlijk te zijn en ik wil graag met een minimum aan trainen mijn shape/power/hardlopen zo goed mogelijk houden.

Vijf keer sporten per week is sowieso nog meer dan 95% van mijn leeftijdsgenoten :P

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #1.093
Nog eens mijn nieuwe trainingsschema posten. Vanaf volgende week volg ik dit:

MA: UB
DI: Hardlopen
WOE: LB
DO: /
VR: Hardlopen
ZA: FB
ZO: /

Het doel is vrij eenvoudig: qua spiermassa/kracht gewoon behouden wat ik heb (misschien een lichte vooruitgang...). Hardlopen hoop ik nog wat stappen voorwaarts te zetten de komende maanden. 22 min op 5 km tegen het eind van dit jaar zou een mooie prestatie zijn IMO.

Hij moet wel weer op de haak :P

I know, en ik heb echt geprobeerd. Niks zo zielig als je echt alles geeft maar je armen langzaam ziet zakken tot je beseft dat het een verloren zaak is. Het was echt k*t dat ik hem links (rechts op foto) wel nog net op tijd in de haak kreeg. Voor hetzelfde geld had ik schade aan de garagevloer gehad :o

Ja, de kleine wilde niet meer slapen. :D

Hoe vaak train je dan tegenwoordig?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het schema een mooi compromis is.
I know, en ik heb echt geprobeerd. Niks zo zielig als je echt alles geeft maar je armen langzaam ziet zakken tot je beseft dat het een verloren zaak is. Het was echt k*t dat ik hem links (rechts op foto) wel nog net op tijd in de haak kreeg. Voor hetzelfde geld had ik schade aan de garagevloer gehad :o
Je hebt geluk dat de klemmen bleven zitten ja. In mijn oude huis heb ik weleens een hele bar laten leegkletteren, was bij het verplaatsen voor de deadlift. Gelukkig van kleine hoogte, maar ik dacht: voor dat kleine stukje lopen hoeven die klemmen er niet op :D

• #1.097
Ik denk dat het schema een mooi compromis is.

Je hebt geluk dat de klemmen bleven zitten ja. In mijn oude huis heb ik weleens een hele bar laten leegkletteren, was bij het verplaatsen voor de deadlift. Gelukkig van kleine hoogte, maar ik dacht: voor dat kleine stukje lopen hoeven die klemmen er niet op :D

Je ziet dat je snel schade kan hebben :D

Het plan is op ma en vr, maar ik heb vandaag cursus in Breda en ben nu al helemaal gaar.

Beter iets dan niets :) Hoop na de geboorte toch nog steeds mijn schema te kunnen aanhouden.

Wat een lekkere woordspeling dit..:rolleyes:

Ben blij dat iemand het opmerkt :p

Laatst bewerkt:
En hou rekening met verminderde belastbaarheid (slapeloze nachten enzo).

• #1.100
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven