Fitness Seller

Gesloten Tidus wil een sixpack

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.061
Ik zou mijn trainingsschema nog eens willen omgooien. Op dit moment doe ik (in theorie :D) push, pull, legs, FB en 3* hardlopen.

Dat is 7 op 7 maar vaak lukt het maar 5* per week om te trainen. Ik wil mijn schema dus aanpassen aan de praktijk door nog 3* Krachttraining te doen en 2* te lopen.

Ik had UB, LB en FB in gedachte. Wat denken jullie? Andere suggesties?

Je moet je niet zo aanstellen en gewoon uitvoeren wat je je hebt voorgenomen.

:D

Je kan natuurlijk ook op voetbal gaan en naar en van de training op de fiets met een laag zadel endan nog wat push-ups en curls thuis doen.

• #1.065
Even serieus, als je zoveel mogelijk wilt blijven doen is 4x per week KT met 1 of 2 aansluitend hardlopen en 1 losse dag hardlopen geen optie voor je?

• #1.068
Even serieus, als je zoveel mogelijk wilt blijven doen is 4x per week KT met 1 of 2 aansluitend hardlopen en 1 losse dag hardlopen geen optie voor je?

Dat kan ik wel eens doen maar systematisch zie ik dat niet echt zitten :o

UB/LB/FB of 3*FB of PPL :P dat zijn zowat mijn opties. PPL valt dan sowieso af omdat ik alles twee keer per week wil trainen.

Lach maar, een kast vol nieuwe kleren kost geld man :roflol:

Als ik eens een week "maar" 3 keer naar de gym kan i.p.v. de gewoonlijke vier gooi ik er ook een FB tussen :)
Dus optie UB/LB/FB zou ik zelf ook kiezen, met twee afzonderlijke loopdagen.

Dan UB/LB/FB of 3 maal FB, dat ligt deels aan de tijd die je hebt, de oefeningselectie die je wilt en hoe goed je herstelt. 3 maal FB en 2 maal hardlopen kan wat te intensief zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf het strakke consept van 'week' met vaste trainingsdagen losgelaten. Dus als je een extra looptraining doet, of het komt met werk of thuis niet uit, dan schuift dag 2 van je training maar een dag door. Maakt het leven iets makkelijker vind ik.....

Ik heb zelf het strakke consept van 'week' met vaste trainingsdagen losgelaten. Dus als je een extra looptraining doet, of het komt met werk of thuis niet uit, dan schuift dag 2 van je training maar een dag door. Maakt het leven iets makkelijker vind ik.....
Ik heb dan 2 x UB en 2 x LB en 2 x hardlopen per 7-9 dagen.

• #1.073
Als ik eens een week "maar" 3 keer naar de gym kan i.p.v. de gewoonlijke vier gooi ik er ook een FB tussen :)
Dus optie UB/LB/FB zou ik zelf ook kiezen, met twee afzonderlijke loopdagen.

Hoe vaak loop jij eigenlijk Bubs? Geen last van gewrichten als je eens 2 trainingen na elkaar goed doorloopt?

Dan UB/LB/FB of 3 maal FB, dat ligt deels aan de tijd die je hebt, de oefeningselectie die je wilt en hoe goed je herstelt. 3 maal FB en 2 maal hardlopen kan wat te in intensief zijn.

Ik vrees ook dat 3*FB iets te intensief zal zijn. Herstel gaat sowieso ietsje minder dan pakweg 5 jaar geleden :o Niet dat ik oud ben maar ook geen 25 meer :D

Dat kan ik geloven, alhoewel het in mijn geval beter is een vast (haalbaar) schema te volgen. Anders verplaats ik zowat alle trainingsdagen :P

Potentieel schema:

MA: UB
DI: Hardlopen
WOE: LB
DO: /
VR: Hardlopen
ZA: FB
ZO: /

Op dit moment train ik max 50-60 min per keer. In dit schema zouden de krachttrainingen iets langer duren (max 90 min). Hardlopen blijf ik 30-45 min per keer doen.

Hoe vaak loop jij eigenlijk Bubs? Geen last van gewrichten als je eens 2 trainingen na elkaar goed doorloopt?

Maximum 2x/week, op maandag en donderdag, 6-10km afhankelijk van mijn tijd/fitheid/...
Soms wel pijntjes, soms niet :p
Ik ben "met de restjes" gemaakt dus er scheelt meestal wel iets :roflol:
Nu heb ik meer last van een kleine verharding onderaan mijn grote teen...
Voor de rest is het af en toe eens mijn enkel die wat naar aanvoelt, mijn knie of begin ik weer liespijn te krijgen :rolleyes:
Ik negeer het meestal gewoon, zolang het weer vanzelf voorbij gaat :D

• #1.075
Maximum 2x/week, op maandag en donderdag, 6-10km afhankelijk van mijn tijd/fitheid/...
Soms wel pijntjes, soms niet :p
Ik ben "met de restjes" gemaakt dus er scheelt meestal wel iets :roflol:
Nu heb ik meer last van een kleine verharding onderaan mijn grote teen...
Voor de rest is het af en toe eens mijn enkel die wat naar aanvoelt, mijn knie of begin ik weer liespijn te krijgen :rolleyes:
Ik negeer het meestal gewoon, zolang het weer vanzelf voorbij gaat :D

De voorbije weken heb ik regelmatig eens goed doorgelopen en merk pijn op plaatsen waar ik nog nooit pijn heb gehad :o scheenbeen, kuiten, rond mijn knieën... Ik liep een aantal keer 5km op iets meer dan 24 min, had nochtans de indruk dat ik nog sneller kon, maar blijkbaar vinden mijn gewrichten dit al snel genoeg...

Zou het gewicht van mijn sixpack te zwaar zijn voor mijn gewrichten? :eyebrow:

De voorbije weken heb ik regelmatig eens goed doorgelopen en merk pijn op plaatsen waar ik nog nooit pijn heb gehad :o scheenbeen, kuiten, rond mijn knieën... Ik liep een aantal keer 5km op iets meer dan 24 min, had nochtans de indruk dat ik nog sneller kon, maar blijkbaar vinden mijn gewrichten dit al snel genoeg...

Ik loop natuurlijk niet zo snel :)
Op maandag loop ik 's morgens vroeg in mijn eentje, rond de 10km/h.
Op donderdag is het 's avonds met mijn vriend en dan is het rustiger (maar wel vaak langer), rond 8,5-9km/h.

• #1.077
MA: UB
DI: Hardlopen
WOE: LB
DO: /
VR: Hardlopen
ZA: FB
ZO: /

UB:

- Bench Press
- Dumbbell Fly
- Face Pull
- Side Raise
- Lat Pulldown
- Cable Row
- Triceps pushdown
- Skullcrushers of weighted dips
- Preacher Curl
- Biceps Cable Curl

LB:
- Squat
- Leg Extension
- Deadlift
- Leg Curl
- Calf Raise
- Sitting Calf Raise
- Cable Pull Abs

FB:
- Incline Bench Press
- Shoulder Press
- Front Raise
- Lat Pulldown
- T-Bar Row
- Squat
- Leg Curl
- Calf Raise
- Cable Pull Abs

Totaal borst: 3 oefeningen
Totaal schouders: 4 oefeningen (face pull reken ik voor schouders maar dient ook onder andere voor traps)
Totaal rug: 4 oefeningen
Totaal biceps: 2 oefeningen
Totaal triceps: 2 oefeningen
Totaal abs: 2 oefeningen
Totaal quads: 3 oefeningen
Totaal hams: 3 oefeningen
Totaal kuiten: 3 oefeningen

Best ambitieus plan bro.
Naar mijn standaard als luilak gemeten ofc.

• #1.079
Best ambitieus plan bro.
Naar mijn standaard als luilak gemeten ofc.

Indien de trainingen te lang zouden duren / te zwaar zouden zijn, dan kan ik nog +- 2 oefeningen per training schrappen.

5 dagen trainen is verder perfect te doen voor mij, op dit moment telt mijn huidige planning 7 dagen en dat is idd te ambitieus :P

dayummm. Deadlift en squat op één legday. Ik zou gegarandeerd kapotblijven:haar:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven