MuscleMeat

Time to come off

  • Topic starter Dr X
  • Startdatum
  • Reacties 436
  • Weergaven 30K
  • Volgers 49

Bezoekers in dit topic

Klopt zeker fijn om te horen, heb toen 32 weken hcg gezet idd. Maar had daar wel twijfels over om het zolang te zetten. Doe het nu niet, ga hcg blast doen van max 2 weken om ze te kickstarten. En daarna beginnen met nakuur.
Duidelijk. Wel bijzonder dat je van 90mln naar 7mln zwemmers ging terwijl je ook hcg zette...
Wat is de impact op je gezondheid geweest van het kuren volgens het onderzoek? Sorry voor je topic hijack, maar interessante materie voor iedereen denk ik.
 
Duidelijk. Wel bijzonder dat je van 90mln naar 7mln zwemmers ging terwijl je ook hcg zette...
Wat is de impact op je gezondheid geweest van het kuren volgens het onderzoek? Sorry voor je topic hijack, maar interessante materie voor iedereen denk ik.

Ja hcg werkte wel, me ballen bleven op formaat. Maar nu ik het niet zet blijven ze ook op formaat XD Eerste kuur werden ze wel stuk kleiner, snap er geen reet van.
Nou moet zeggen, heb de uitslagen nog. Na 30 weken on te zijn was er eigenlijk vrij weinig aan de hand. Alleen wat heel vreemd was dat me leverwaardes veelste hoog, dat was op het einde van me kuur.
Hij zei dat hij het niet kon geloven dat het van de juice kwam, Zeker niet omdat ik geen orals neem. Dit is een email van hem omdat ik graag wou weten of me leverwaardes wel aan het herstellen waren, aangezien ze echt veelste hoog waren.
Maakte foutje, was van 80 miljoen goeie naar 19.4 naar 2.3 miljoen. Zie ik nu haha.

Jazeker:

- De nierfunctie is goed herstellende (eGFR 89 à 70 à 77 ml/min),

- De leverwaarden laten ook herstel zien (ALAT 38 à 303 à 75 U/l),

- Je testosteronspiegel is nog laag (totaal 6,3 nmol/l, vrij 199 pmol/l),

- Ook je vruchtbaarheid is er nog niet (gezonde spermacellen 80 à 19,4 à 2,3 miljoen).


Dit ‘doordalen’ van de vruchtbaarheid zie ik vaker, omdat de spermakwaliteit pas begint met herstellen als de testosteronspiegel ook min of meer het oude niveau heeft bereikt. Al met al kan ik zeggen dat de kuur dermate lang was dat 3 maanden (de tijd tussen het einde van de kuur en de laatste meting) te kort is voor goed hormonaal herstel. Bij korte kuren zie ik bij de meesten dat alles nu wel op het oude niveau is. De directe ongunstige invloed van AAS op lever en nier zijn wel voorbij zodra de kuur is afgelopen en daarom laten die waarden een goed herstellende trend zien.
 
Dit was me blast cruise blast trouwens. Kuur 1: 600 test 600 deca 400 mast. 12 weken, daarna 6 weken cruise. 2 de kuur: 600 test, 600 tren e, 400 mast. Ook 12 weken.
 
Ook geen misselijke dosissen. Goed om te zien dat je volledig hersteld! Nog kinderwens?
 
Ook geen misselijke dosissen. Goed om te zien dat je volledig hersteld! Nog kinderwens?
Ik dacht als ik me dan toch laat testen, VOOR GOUDD. Kan ik gelijk zien wat het doet met me lichaam. Maar zet zulke dosissen niet meer idd.
Heb al keer raak geschoten bij me ex, ze zegt door de pil heen maar denk dat ze niet beste was met optijd slikken XD.
Nu jong blaadje aan de haak geslagen, die kan nog wel paar jaar vooruit zonder kinderen. Maar ze wilt er 2, zal tegen die tijd wel tijd off gaan. Ga binnekort cut kuurtje doen daarna zien we wel weer :)
 
He maatjes,

Zoals beloofd de uitslag van mn spermatest.
Iemand die hem verder voor me kan ontleden? Galen Weet niet precies wat alles betekent namelijk...

6qktad.jpg
 
Laatst bewerkt:
He maatjes,

Zoals beloofd de uitslag van mn spermatest.
Iemand die hem verder voor me kan ontleden? Galen Weet niet precies wat alles betekent namelijk...

6qktad.jpg

Onthouding = aantal dagen niet gefapt
Volume = hoeveelheid ejaculaat/kwakje (net voldoende!, had je langer volgehouden was het waarschijnlijk meer)
Aspect = Hoe je kwakje eruit ziet. (normaal)
pH Sperma = zuurtegraad (licht basisch, goed - ook proeven, mag niet zuur zijn dus)
Visc. sperma = viscositeit (dikte/structuur - normaal)
Aantal spm = aantal spermacellen per ajaculaat (belangrijkste - goed!)
- Progress. (A) = motiliteit/beweeglijkheid - snel voorwaarts zwemmen % van totaal aantal spermacellen - perfect!
- Mobiel (B) = motiliteit - traag voorwaarts zwemmen
-Traag (C) = motiliteit - die ter plaatste alleen maar bewegen
-Geen (D) = motiliteit - helemaal niet bewegen
Abn. vormen = abnormale vorm spermcellen - bij vruchtbare man 70% gemiddeld, dus merendeel is normaal (hcg gebruikt?)
VCM = volume x concentratie x % motiliteit (A) spermacellen (berekening voor artsen kans op zwanger maken) - hoger dan 5 miljoen beste, minimaal 3 miljoen. Hier hebben ze het in % uitgedrukt, vermoed van totaal aantal.
A+B = (A) en (B) opgeteld omdat het totaal hoger moet zijn dan 54 indien A niet hoog genoeg is.
Opm. sperma = niet zeker wat dit is, opmerking sperma GB? (vermoed gebruikte methode)
 
Laatst bewerkt:
Onthouding = aantal dagen niet gefapt
Volume = hoeveelheid ejaculaat/kwakje (net voldoende!)
Aspect = Hoe je kwakje eruit ziet. (normaal)
pH Sperma = zuurtegraad (licht basisch, goed - ook proeven, mag niet zuur zijn dus)
Visc. sperma = viscositeit (dikte/structuur - normaal)
Aantal spm = aantal spermacellen per ajaculaat (belangrijkste - goed!)
- Progress. (A) = motiliteit/beweeglijkheid - snel voorwaarts zwemmen % van totaal aantal spermacellen - perfect!
- Mobiel (B) = motiliteit - traag voorwaarts zwemmen
-Traag (C) = motiliteit - die ter plaatste alleen maar bewegen
-Geen (D) = motiliteit - helemaal niet bewegen
Abn. vormen = abnormale vorm spermcellen - bij vruchtbare man 70% gemiddeld, dus merendeel is normaal (hcg gebruikt?)
VCM = volume x concentratie x % motiliteit (A) spermacellen (berekening voor artsen kans op zwanger maken) - hoger dan 5 miljoen beste, minimaal 3 miljoen.
A+B = (A) en (B) opgeteld omdat het totaal hoger moet zijn dan 54 indien A niet hoog genoeg is.
Opm. sperma = niet zeker wat dit is, opmerking sperma GB?

Thnx! Ben geslaagd dus?:D
 
Thnx! Ben geslaagd dus?:D

Bijna :P afwijkende spermacellen mag lager, maar normaal na hcg gebruik en vermoed dat dit normaliseert met de tijd. Dus binnen x aantal maanden nog eens meten.
 
  • Like
Waarderingen: Dr X
Bijna :P afwijkende spermacellen mag lager, maar normaal na hcg gebruik en vermoed dat dit normaliseert met de tijd. Dus binnen x aantal maanden nog eens meten.

Oke:) las op inet ergens dat 4% normale cellen de ondergrens was. Dus dan zou mijn 7% voldoende zijn? Maar dit is dus onjuist wat ik gelezen heb?;(
 
Oke:) las op inet ergens dat 4% normale cellen de ondergrens was. Dus dan zou mijn 7% voldoende zijn? Maar dit is dus onjuist wat ik gelezen heb?;(

Dat hangt van af welke criteria je gebruikt.

WHO criteria: Normaal is meer dan 30% normaal gevormde zaadcellen
Kruger criteria: Normaal is meer dan 14% ideaal gevormde zaadcellen
Strikte Tygerberg criteria: normaal is meer dan 4% ideaal gevormde zaadcellen

31% van je spermacellen bewegen ook niet (dood?), rond 25% is normaal. Maar dit is ook normaal door de hcg/afwijkende cellen. Die bereiken de eicel toch niet (wil je ook niet).
 
Dat hangt van af welke criteria je gebruikt.

WHO criteria: Normaal is meer dan 30% normaal gevormde zaadcellen
Kruger criteria: Normaal is meer dan 14% ideaal gevormde zaadcellen
Strikte Tygerberg criteria: normaal is meer dan 4% ideaal gevormde zaadcellen

Ah oke, duidelijk!
Thanks Cools!
 
Hoi vriendjes & vriendinnetjes,

Ik heb besloten dat het tijd is te stoppen met het gebruik van steroïden.

Mijn plan is om gedurende 4 weken het volgt te gaan gebruiken;
1000iu hcg op ma wo en vr. Dus 3000iu per week.
25mg clomid per dag.

Iemand tips/tricks/op&aanmerkingen? Pls post!

Ik ben een jaar of 3 ON geweest.

Groetjes.

3 maanden hcg minimaal
Ik zelf zou er 6 doen
En na een trt dosis is heel anders dan na blasten en cruisen
Vandaar dat ik voor 6 zou kiezen
 
Back
Naar boven