XXL Nutrition

Tinnitus? Supplementeer melatonine!

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
Op iherb.com haal je potje van 180 caps a 3 mg voor 8 dollar ofzo, verzendskosten zijn 5 euro dacht ik. Als je 1 euro vooreen cap melatonine betaald hahaha sorry maar dan wordt je hard genaaid.

http://www.iherb.com/Now-Foods-Melatonin-3-mg-180-Capsules/328?at=0

Site is betrouwbaar, al meerdere keren besteld.

ik bestel tweemaandelijks bij iherb,maar er staat op de site zelf dat ze melatonine niet naar nederland verzenden,om die reden heb ik het nooit mee besteld

heb jij het wel geleverd gekregen dan ?

ik bestel tweemaandelijks bij iherb,maar er staat op de site zelf dat ze melatonine niet naar nederland verzenden,om die reden heb ik het nooit mee besteld

Ik heb het zelf inmiddels al een keer of vier bij Iherb besteld (samen met wat andere vitamientjes enzo waar je hier in NL een godsvermogen neer moet leggen) en altijd keurig gekregen. Kies gewoon voor de goedkoopste verzendmethode, dan loop je ook de minste kans dat de douane het openmaakt. Het is bij mij via deze weg nog nooit gebeurd althans. Ook niet met 'reguliere' postpakketjes uit andere wereldwijde landen.

Verder heb ik VOOR Iherb ook wel eens 3mg mela bij BB.com besteld en toen werd mijn pakje wel opengemaakt door de douane, maar alsnog zonder problemen noch vertraging gekregen.

Dus: gewoon doen.

Maar ff OT: ik gebruik het nu een jaar of drie en had hiervoor bij het inslapen (als het stil is) nog wel eens zo'n 'klokkentorensbel-geluid' of lichte sis in m,n oren maar nu ik erover nadenk heb ik daar al heel lang geen last meer van. Zal het dan toch?? Wel overdags -sporadisch- een felle piep van een paar seconden, maar volgens mij heeft ieder mens dat wel eens.

Laatste keer is paar maanden geleden, geen problemen mee gehad. En tja al wordt je pakketje afgenomen, als je een potje of 3 besteld gaat het om 25 euro. Dat risico wil ik wel nemen (daarvoor koop je in nl 2 potjes van 500 stuks van 0,1 mg, dat zijn 33 van die 3 mg tabs, daar betaal je bij iherb 1 dollar voor haha.

ok guys,thx,meteen maar bestellen dan,10% korting deze week :)

Heb al een tijdje last van oorsuizen. Toch ook eens proberen. Iemand met oorsuizen nog ervaringen hiermee?

Bij mij werkt het! Geen idee hoe. Ik had altijd last van m´n hartslag die in m´n linkeroor ´floot´. Toen melatonine gebruikt voor een paar weken. Nu heb ik er geen last meer van, ook al gebruik ik geen melatonine meer. Geen idee hoe het kan. Iemand een idee over het mechanisme hierachter?

Dank je wel GetXXL. Heb met mijn slechthorendheid al jaren lang last van oorsuizen dat soms zelfs luider is dan omgevingsgeluid, dus ga dit eens proberen. Kan ook wel iets gebruiken om beter te slapen, dus als het voor mij niet werkt tegen oorsuizen is het in elk geval daar nog goed voor :)

Heb van het weekend 30 tabletten van 3mg Melatonine aan m'n moeder gegeven die al jaren last heeft van ernstig oorsuizen. Ik hoop dat het verminderd, zal jullie op de hoogte houden.

Gebruik nu een week dagelijks 6mg maar merk nog geen verschil. Afwachten of het op langere termijn wat oplevert.

Ik weet niet of dit (Nederlandse) onderzoek over melatonine al een keer gepost is, maar toch leuk om even te delen.

Bijlagen

Ik merk zelf helemaal niks van melatonine, niet bij helpen met in slaap vallen en niet tegen tinnitus. Ik heb de afgelopen weken doseringen van 3mg tot en met 21mg uitgeprobeerd.

XXL hoeveel mg neem je per dag?
Bij hoeveel mg heb je pas ook iets gemerkt? Ik twijfel al een tijd om het ook te nemen puur voor makkelijker in slaap te kunnen vallen.
Is er een berekening hoeveel je moet nemen aan de hand van je gewicht bijvoorbeeld?

---------- Post toegevoegd Wed 19 Oct 2011 om 01:51 ----------

Hmz, is me nooit opgevallen. Ik heb ook aardig tinnitus en neem ook wel eens malatonine, heb het ook wel eens een langere periode genomen. Sowieso vind ik 3mg melatonine per dag nemen niet echt relaxed voor je gemoedstoestand, nadeliger dan tinnitus.

Wat deed het dan met je bij 3mg per dag?
Wordt je dan echt een soort slak of wat bedoel je precies niet goed voor de gemoedstoestand? Is het juist slecht voor de gezondheid?

Onderbouwing is dat het in de reguliere geneeskunde geen gangbaar behandeling is voor oorsuizen. Oorsuizen kan zeer veel uiteenlopende oorzaken hebben, melatonine werkt alleen in op de hersenen. Als de oorzaak van oorsuizen in de hersenen ligt, dan kan misschien een verband zijn aangetoond.

Maar het zal dus echt niet goed zijn om een slaapbevorderende middel te gebruiken tegen oorsuizen. Ik zie als mensen sochtends vroeg opstaan een aantal pillen melatonine innemen en vervolgens auto gaan rijden met alle gevolgen van dien.

Mensen die melatonine nemen bij het opstaan zijn niet al te snugger imho. Dan heb je geen benul van wat melatonine voor stof is. Er zijn, afhankelijk van de oorzaak van het oorsuizen, wel degelijk medicijnen die door een KNO-arts voorgeschreven worden tegen oorsuizen.

• Topic Starter Topic Starter
Onderbouwing is dat het in de reguliere geneeskunde geen gangbaar behandeling is voor oorsuizen. Oorsuizen kan zeer veel uiteenlopende oorzaken hebben, melatonine werkt alleen in op de hersenen. Als de oorzaak van oorsuizen in de hersenen ligt, dan kan misschien een verband zijn aangetoond.

En waar denk je dat de reguliere behandeling uiteindelijk vandaan komt?

Sorry voor de kick, maar heeft dit nog tot een merkbaar resultaat bij iemand geleid?

Terug
Naar boven