Fitness Seller

Tips & advies..?

FDM

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
94kg
Vetpercentage
16%
Dag DBB'ers,

Ik heb een vraag met betrekking tot vetverlies. Allereerst een korte inleiding:

Ik train nu iets meer dan twee jaar. In deze twee jaar heb ik nooit echt droog gestaan. Heb me voorgenomen minstens 12% bf te halen voor juni. 12% bf is dus mijn doel ;)

Sinds 13 weken ben ik aan het cutten. Toen ik begon was mijn gewicht 93kg. Inmiddels zit ik op ~90kg. Verschil is niet heel groot dus, maar buikomtrek is ruim 10cm minder dan toen ik begon. Tot nu toe heb ik dit kunnen bereiken met alleen voeding en krachttraining, zonder cardio. M'n kracht is toegenomen.

Het probleem is als volgt: Ik heb het idee dat m'n vetverlies nu aan het afnemen is. M'n gewicht is namelijk al enige weken hetzelfde en ook m'n buikomtrek veranderd niet meer.

Ik ben opzoek naar tips en advies over hoe ik nu m'n vetverlies weer op gang kan brengen. Ik had het idee om voortaan te gaan hardlopen naar m'n gym, en terug. Goed idee?

Hoeveel % sta je nu? Hou je wel eens een refeed?

• Topic Starter Topic Starter
Minder eten misschien..?

Wat ik wel geprobeerd heb ik om 15 gram vet uit m'n dieet te halen. Toen ik dit deed kon ik merken dat m'n krachttraining moeizamer ging. Heb na een week die 15 gram weer toegevoegd. Misschien toch weer proberen, en dan voor langere tijd aankijken?

Ik zou wat lager in koolhydraten gaan. Hoeveel e/k/v krijg je nu binnen dan?

Vetten kan je prima nog wat naar beneden schroeven dan idd. Kijk het dan even een tijdje aan:)

Vetten kan je prima nog wat naar beneden schroeven dan idd. Kijk het dan even een tijdje aan:)

15 gram proberen? En wat als deze vetten ook eiwitten bevatten? Dan deze eiwitten wel aanvullen? En voor hoelang moet ik het dan aankijken, wanneer mag ik resultaat verwachten? Eén, twee weken?

Waarom zo weinig kh?

---------- Post added at 21:15 ---------- Previous post was at 21:14 ----------

Ik had het idee om voortaan te gaan hardlopen naar m'n gym, en terug. Goed idee?
Kan, langer trainen in de gym kan ook, of een andere activiteit, of kcal verminderen.

Heb m'n schema nu aangepast naar 203/81/95. Ik zit dus zes dagen per week net onder de 2000 kcal. Ik ben bang dat ik m'n lichaam in een soort starvation-mode werk. Is dit mogelijk, moet ik hier bang voor zijn?

Wat is je onderhoud? Met jouw stats lijkt me onder de 2000 kcal echt te weinig!

Heb m'n schema nu aangepast naar 203/81/95. Ik zit dus zes dagen per week net onder de 2000 kcal. Ik ben bang dat ik m'n lichaam in een soort starvation-mode werk. Is dit mogelijk, moet ik hier bang voor zijn?

Nee, hoelang gaat je gewicht al niet naar beneden?

Zou te maken kunnen hebben met waterretentie, hier een link waar je erover kunt lezen: http://www.victormooren.com/vetverlies-plateaus-deel-2-waterretentie/
Extra cardio zou dit alleen maar erger maken, op de link staat ook dingen die je er tegen kunt doen, een daarvan is gewoon door blijven gaan.

Het zou ook kunnen zijn dat je toch (zonder dat je het zelf door hebt) meer eet dan je denkt. Hoe strikt ga je met je voeding om etc?

Zou te maken kunnen hebben met waterretentie, hier een link waar je erover kunt lezen: http://www.victormooren.com/vetverlies-plateaus-deel-2-waterretentie/
Extra cardio zou dit alleen maar erger maken, op de link staat ook dingen die je er tegen kunt doen, een daarvan is gewoon door blijven gaan.

Het zou ook kunnen zijn dat je toch (zonder dat je het zelf door hebt) meer eet dan je denkt. Hoe strikt ga je met je voeding om etc?

Interessante link. Thanks! :D Laatste weken wel erg druk gehad met studie, en werk. Misschien dat het door de stress komt..

Cardio heb ik in mijn cut nog niet toegepast tot nu toe. Het liefst wacht ik zo lang mogelijk hiermee. Dat is puur omdat ik denk dat ik met voeding heel veel kan bereiken.

Wat betreft voeding laat ik mij tijdens m'n refeed nog wel eens gaan. Misschien dat ik deze meer gecontroleerd moet houden? De overige zes dagen van de week volg ik mijn schema strikt. Natuurlijk heb ik de afgelopen 13 weken wel eens een dagje gehad met een cheatmeal erin, maar tot nu toe kan ik m'n voedingsschema prima toepassen.

Terug
Naar boven