AndroidHealthClinic

Tips/Help voor voedingsschema en training

Marco1994

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
72kg
Vetpercentage
11%
Beste MDY,

Mijn naam is Marco en ik doe al ongeveer een jaar aan krachttraining. Ik ben een jonge gast van 18 jaar. Helaas heb ik niet echt de gewenste resultaten gekregen dat ik wou, dus ik ga nu op andere manieren trainen.

Afgelopen maand ben ik begonnen met de workout genaamd 'Insanity'. Dit is een intensieve cardio workout, die je beloofd binnen 60 dagen je lichaam in topvorm te krijgen. Ik doe voornamelijk deze workout omdat ik een sixpack wil trainen en dus zo wat droog wou trainen, nu heb ik het volgende gemeten vorige week:

Lichaamsgewicht: 72,7 KG
Lengte: 181 CM
Vetpercentage: 11,2%
Lichaamsvocht: 47,3 KG
Vet-massa: 8,1 KG

Ik heb de afgelopen maand ook dit voedingsschema aangehouden::

0800 : 40 gram brinta met 250 ml melk, met een appel erin.
1030 : Magere kwark 500 gram + banaan
1300 : 6 volkoren boterhammen met kipfilet
1500 : Proteine shake Whey 2 Go.
1800 : Avond eten (altijd gezond)
2100 : Als ik dan nog honger krijg een bak met magere kwark.

Bij deze insanity workouts ga ik ook nog eens 3-4 keer per week na de sportschool. Nu zit ik dus in de laatste 4 weken en ik had dus een paar vragen.

1) Is mijn voedingsschema zo goed? Aangezien ik best veel sport. En omdat ik onder de 10% vet moet komen voor me buikspieren zien.
2) Nu zit in de laatste 4 weken van Insanity dus, en die zijn best intensief. Je moet veel push ups doen en moving push ups van 60 minuten lang. Is het dan nog verstandig om naar de sportschool te gaan?
3) Kan ik creatine gaan gebruiken? Aangezien ik goede resultaten wil hebben. En welke creatine kan ik dan het beste gebruiken?
4) Mijn krachtschema ziet er als volgt uit:
Dinsdagavond: Biceps (3 oefeningen van 10-8-8-6 reps en 1 oefening 21'en )
Rug ( 5 oefeningen van 10-8-8-6 )
Schouders ( 5 oefeningen van 10-8-8-6 )
Woensdagavond: borst (5 oefeningen van 10-8-8-6 reps)
Triceps ( 3 oefeningen van 10-8-8-6 reps en 1 oefening van 25-20 reps. )
Benen ( 4 oefeningen van 10-8-8-6 reps ). Dit doe ik niet altijd, aangezien je met insanity - aardig wat beenspieren al gebruikt.
Vrijdagavond: Biceps (3 oefeningen van 10-8-8-6 reps en 1 oefening 21'en )
Zondagmorgen: borst (5 oefeningen van 10-8-8-6 reps)
Benen ( 4 oefeningen van 10-8-8-6 reps ). .
Buikspieren train ik elke dag onderhand met Insanity! Daarvoor is het programma ook!
5) Mijn laatste vraag is, moet ik persé om de 8 weken ongeveer een ander trainingschema? Want ik ga wel langzamerhand omhoog met kracht. Mijn is verteld in de sportschool, zolang ik vooruitgang boek, dan hoef ik geen ander sportschema.

Alvast bedankt!
Sorry voor het veel vragen stellen!

Groetjes Marco!

Laatst bewerkt:
Beste MDY,

Mijn naam is Marco en ik doe al ongeveer een jaar aan krachttraining. Ik ben een jonge gast van 18 jaar. Helaas heb ik niet echt de gewenste resultaten gekregen dat ik wou, dus ik ga nu op andere manieren trainen.

Afgelopen maand ben ik begonnen met de workout genaamd 'Insanity'. Dit is een intensieve cardio workout, die je beloofd binnen 60 dagen je lichaam in topvorm te krijgen. Ik doe voornamelijk deze workout omdat ik een sixpack wil trainen en dus zo wat droog wou trainen, nu heb ik het volgende gemeten vorige week:

Lichaamsgewicht: 72,7 KG
Lengte: 181 CM
Vetpercentage: 11,2%
Lichaamsvocht: 47,3 KG
Vet-massa: 8,1 KG

Ik heb de afgelopen maand ook dit voedingsschema aangehouden::

0800 : 40 gram brinta met 250 ml melk, met een appel erin.
1030 : Magere kwark 500 gram + banaan
1300 : 6 volkoren boterhammen met kipfilet
1500 : Proteine shake Whey 2 Go.
1800 : Avond eten (altijd gezond)
2100 : Als ik dan nog honger krijg een bak met magere kwark.

Bij deze insanity workouts ga ik ook nog eens 3-4 keer per week na de sportschool. Nu zit ik dus in de laatste 4 weken en ik had dus een paar vragen.

1) Is mijn voedingsschema zo goed? Aangezien ik best veel sport. En omdat ik onder de 10% vet moet komen voor me buikspieren zien.
2) Nu zit in de laatste 4 weken van Insanity dus, en die zijn best intensief. Je moet veel push ups doen en moving push ups van 60 minuten lang. Is het dan nog verstandig om naar de sportschool te gaan?
3) Kan ik creatine gaan gebruiken? Aangezien ik goede resultaten wil hebben. En welke creatine kan ik dan het beste gebruiken?
4) Mijn krachtschema ziet er als volgt uit:
Dinsdagavond: Biceps (3 oefeningen van 10-8-8-6 reps en 1 oefening 21'en )
Woensdagavond: borst (5 oefeningen van 10-8-8-6 reps)
Benen ( 4 oefeningen van 10-8-8-6 reps ). Dit doe ik niet altijd, aangezien je met insanity - aardig wat beenspieren al gebruikt.
Vrijdagavond: Biceps (3 oefeningen van 10-8-8-6 reps en 1 oefening 21'en )
Zondagmorgen: borst (5 oefeningen van 10-8-8-6 reps)
Benen ( 4 oefeningen van 10-8-8-6 reps ). .
Buikspieren train ik elke dag onderhand met Insanity! Daarvoor is het programma ook!
5) Mijn laatste vraag is, moet ik persé om de 8 weken ongeveer een ander trainingschema? Want ik ga wel langzamerhand omhoog met kracht. Mijn is verteld in de sportschool, zolang ik vooruitgang boek, dan hoef ik geen ander sportschema.

Alvast bedankt!
Sorry voor het veel vragen stellen!

Groetjes Marco!

1 - Wij kunnen niet weten of je voedingsschema goed is aangezien de totale calorieën,eiwitten,koolhydraten,vetten er niet bij staat ga dat eerst uitrekenen.
2 - Na die Insanity workout NEE. Maar je kan wellicht een andere dag naar de sportschool gaan zolang je natuurlijk wel andere spieren aanpakt, zodat je ze niet overtraind.
3 - Creatine kan je altijd gebruiken zonder stop. Hou er wel rekening mee dat je door het gebruik van creatine vocht vasthoud, waardoor je gezicht en de rest van je lichaam wat groter lijkt. En ik gebruik al een lange tijd de creatine van Powerupplements die is heel zuiver en ben er zeer tevreden over.
4 - Is geen vraag dus kan ik die ook niet beantwoorden.
5 - Niks aan toe tevoegen. Zolang je een lange tijd bezig ben met een schema en je gaat niet meer vooruit kan je overwegen een nieuw schema te volgen, en dat is op dat moment ook het beste.

Terug
Naar boven