MuscleMeat

Tips om af te vallen / vetverbranding

Lauxl

Novice
Waardering
0
Lengte
1m97
Massa
123kg
Ik ben opzoek naar goed advies om buikvet te verliezen, ik ben 1.97m lang en weeg 123kg, ik ben van mezelf redelijk grof gebouwd maar die buik krijg ik er maar niet af.

Diverse keren heb ik een voedings/traingsschema gekregen, 5 kg verlies ik dan maar dit is altijd maar tijdelijk! De een adviseert veel cardio (hardlopen/fietsen) de ander adviseert op de loopband en de hartslag laag houden! De een zegt op je kcal letten de ander zegt geen koolhydraten! Sommige zeggen kleine warming up en daarna gewoon aan de gewichten gaan hangen en na t trainen 15min cardio!

Ik heb een tijdje pseudo efedrine met caffeine en meridia gebruikt, dit werkte erg goed maar dit komt simpelweg omdat je hierdoor niet eet, en je komt weer net zo snel aan nadat je stopt!

Kan iemand mij tips of advies geven hoe ik wel resultaat kan boeken! Wellicht zijn er hulpmiddelen beschikbaar die het vetverlies bevorderen?

De een adviseert dit en de ander adviseert dat.. Ik adviseer om de sticky's eens te lezen ;)

Hallo Lauxl,

Ten eerste: Alleen buikvet verliezen lukt niet, je moet gewoon afvallen in z'n totaliteit, dit is mijn verhaal en lijkt er misschien wel iets op.

Ik ben zelf iets korter, 188 cm en was 103 kg. Ik zit nu na een maand of 4/5 op 91 kg.

En ben eigenlijk gewoon tot de conclusie gekomen dat het helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn. Vooral in het begin niet.
Zelf ben ik met 2 vrienden gewoon weer begonnen in de sportschool, tussen de 3 en 4 keer per week en daarnaast nog 2x voetballen. Vooral wat betreft de 'gymbuddies' is dit best wel een waardevolle tip denk ik die niet veel mensen aanhalen, zonder hen had ik het namelijk nooit zo constant vol gehouden, maar door elke middag te overleggen dat je 's avonds weer heen gaat, MOET je wel, anders krijg je de wind van voor van je maten en moet je met een goed excuus komen.

Daarnaast moet je eens op 'myfitnesspal' uitrekenen hoeveel calorieen je per dag nodig hebt en hoeveel je eet. Vermijd logischerwijze de vette hap en snoep. Ik mag van mezelf in het weekend altijd wel gewoon een patatje, biertje of een gehaktbal halen na een voetbalwedstrijd. Dit zorgt er voor dat je niet compleet gek wordt ;).

In de sportschool begin ik met een warming up op de hometrainer van een minuut of 5 tot 10. Daarna krachttraining, en dan sluit ik af met een half uur of 20 minuten op de crosstrainer.

Kortom, bereken je caloriebehoefte per dag, en ga hier een 500 tot 1000 onder zitten en zorg daarnaast dat je genoeg cardio meepakt in de sportschool. Nogmaals, dit werkte voor mij he, en op een gegeven moment zul je wel veel nauwkeuriger moeten uitrekenen wat je nodig hebt en wat je gaat verbruiken om die laatste kilo's kwijt te raken, in die fase zit ik nu.

En heb geduld! Soms zal de weegschaal bijna niet veranderen in 2 weken tijd maar ben je 2 weken daarna toch ineens 2 kg kwijt.

Succes en ik hoop dat je wat aan m'n verhaal hebt.

P.S. Heb de meeste basisinfo ook uit de ''sticky's'' hier op dit forum.

Hallo Lauxl,

Kortom, bereken je caloriebehoefte per dag, en ga hier een 500 tot 1000 onder zitten en zorg daarnaast dat je genoeg cardio meepakt in de sportschool. Nogmaals, dit werkte voor mij he, en op een gegeven moment zul je wel veel nauwkeuriger moeten uitrekenen wat je nodig hebt en wat je gaat verbruiken om die laatste kilo's kwijt te raken, in die fase zit ik nu.

En heb geduld! Soms zal de weegschaal bijna niet veranderen in 2 weken tijd maar ben je 2 weken daarna toch ineens 2 kg kwijt.

Succes en ik hoop dat je wat aan m'n verhaal hebt.

P.S. Heb de meeste basisinfo ook uit de ''sticky's'' hier op dit forum.

Say whot.. Nee bro.. dat wil je niet.. Kans op spierverlies veel te groot met zo'n gigantisch deficit.. 500 max, geen 1000! ;) Voor de rest wel goeie tips, onderhoud berekenen, tracken in een app, macro's op 2 gr e, 1 gr v per kg bw en de rest carbs. 1 cheatmeal pw inpassen, of desnoofd 2x pw en lekker 3 x pw een fb work-out en good to go!

Suc6!

Terug
Naar boven