AndroidHealthClinic

Tips voor mijn trainingsschema

Bezoekers in dit topic

Pel de pinda

Cool Novice
Lid geworden
16 mei 2018
Berichten
38
Waardering
8
Lengte
1m77
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Beste iedereen,

Ik ben niet opzoek naar een trainingsschema (vind het altijd wel leuk om er zelf eentje te maken), maar zou wel graag wat tips van jullie willen krijgen. Ik doe nu 5 jaar aan krachttraining en heb echt flink progressie geboekt. Ik zit nu op het punt waarop ik het eigenlijk 'too much' vind. Ik vind mijn armen echt veel te breed (al isoleer ik nooit mijn armen), maar dit is ook een beetje mijn aanleg. Ik ben erg bicep/tricep dominant lijkt wel. Ik merk ook dat mijn uithoudingsvermogen 10x niks is. Ik wil dus het een en ander veranderen. Hieronder een foto van hoe ik er een jaar geleden uitzag. In de tussentijd is mijn spiermassa hetzelfde gebleven en mijn vetpercentage iets afgenomen.
_20170525_105012.JPG


Ik zou dus graag wat tips krijgen over hoe ik mijn lichaam iets 'atletischer' maak. Uithoudingsvermogen mag ook wat beter, maar mijn vetpercentage vind ik wel prima nu (10-11%). Ik heb echt van die vochtarmen en vind het mooier wanneer ik iets meer vasculariteit heb. Wat kan ik allemaal toepassen in mijn schema om dit te bewerkstelligen? Het meest voor de hand liggende is het verhogen van mijn reps en het verhogen van de intensiviteit van de training. Mijn voorkeur gaat uit naar fullbody.

De afgelopen jaren heb ik PPL en UB/LB getraind. Veel compound (5-8 reps) en een paar isolatie oefeningen (8-12 reps). 6-7 oefeningen per training, verder niet heel bijzonder. Over het fysiek van mijn benen ben ik wel erg tevreden.

Stats 1rm:
- BP: 145 kg
- Squat 180 kg
- Deadlift 200 kg

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven, als je nog iets wil weten dan vraag maar!
 
Calistenics spreekt me wel aan, alleen dat workout plan is niet echt voor mij bedoeld. In maand 4 en 5 wordt er getraind op muscle ups zodat je na de vijfde maand een clean muscle up kan. Dit kan ik al. Ook is het veel meer UB dan LB. Wanneer ik zelf een schema maak, hoe komt er dan ongeveer uit te zien qua opzet? Stel ik ga 4 keer per week naar de sportschool is dit dan iets:

dag 1) UB: pull up + dips focus
dag 2) LB: pistol squat focus
dag 3) rust
dag 4) UB: push up + L-sit focus
dag 5) LB: jumps (squat, broad, jacks) focus
Dag 6+7) rust

Of kan ik beter al die basic calistenics oefeningen op 1 dag doen (FB dus) en de andere dagen oefenen met bijvoorbeeld muscle ups, handstand push up, planches etc.? Ik heb me al een beetje ingelezen maar heb hier geen ervaring mee.
 
Ik download trouwens wel gewoon die tenx app
 
Ga crossfitten :roflol:
 
Nee bedankt, dan spuit ik nog liever mijn armen vol met synthol.
 
Back
Naar boven