AndroidHealthClinic

Tips voor witte tanden

Ik weet niet of het al gepost is, maar ik poets zelf mijn tanden eens per week met een pasta van baking soda ( natriumbicarbonaat ) en citroensap.
Haalt zo'n beetje alle verkleuringen weg. Mijn tandarts vind het geen issue, zolang ik het bij eens per week houd.

Gaat je tandvlees daar niet van kapot?

Ik weet niet of het al gepost is, maar ik poets zelf mijn tanden eens per week met een pasta van baking soda ( natriumbicarbonaat ) en citroensap.
Haalt zo'n beetje alle verkleuringen weg. Mijn tandarts vind het geen issue, zolang ik het bij eens per week houd.

lijkt me niet bepaald goed voor je tanden

OT: volgende maand bleekgel halen, tanden worden weer schijtwit

ik kan de oude vertrouwde link niet vinden, zie wel dat ze hier redelijk goedkoop zijn

http://www.dentaldiscount.com/nl/contrastpm-plus-10.html

betrouwbaar?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Gewoon sparen voor facings. Get the Hollywood-look.

next

Via vakantieveilingen kan je je tanden ook goedkoop laten bleken. Iemand daar ervaring mee?

Gaat je tandvlees daar niet van kapot?

nee, althans ik heb er geen last van. Je moet ook niet teveel citroensap gebruiken alleen een paar druppels om een pasta ervan te maken en natuurlijk de chemische reactie met de bicarbonaat op gang te brengen. ( het gaat ff bruisen )
Belangrijkste dat je het niet te vaak doet.

Als mijn tandarts het prima vind, dan vind ik dat ook.:rolleyes:

nee, althans ik heb er geen last van. Je moet ook niet teveel citroensap gebruiken alleen een paar druppels om een pasta ervan te maken en natuurlijk de chemische reactie met de bicarbonaat op gang te brengen. ( het gaat ff bruisen )
Belangrijkste dat je het niet te vaak doet.

Als mijn tandarts het prima vind, dan vind ik dat ook.:rolleyes:

pics van tanden?

Guess, zou dit nog veilig zijn? Kwam deze tegen op misc, is wel gelijk aan 44 carba:

http://bit.ly/XOntA2

Jongens, bestaat er geen 'verf' die je tanden permanent wit maken?
Er MOET toch een manier zijn die niet slecht voor je tanden is..

This is equivalent to a 48% Carbamide Peroxide.

Hoger dan 20% wordt al afgeraden door tandartsen, zou het niet wagen en gewoon de 10 of 15 nemen

Hm s kijken of ik die daar ook zo kan vinden, staat steeds in beschrijving dat het <0,01 is.

je gebit voor je na bed gaat eerst flossen en dan +- 7 minuten je tanden rustig poetsen.

Je tandglazuur gaat helemaal kapot van die "troep"
Tuurlijk vind tandarts het geen probleem.. Zolang die ze geld vangt.. Al vind de mijne het wel ernstig en raad het dus echt af...

Welnee, bicarbonaat is gewoon een zout. Zit ook in paradontax. Het enige issue kan de citroensap zijn, die net als elk ander zuur in bijv fruit je glazuur aantast. Je spoelt echter je mond goed na en doet dat natuurlijk niet elke dag. Ik drink of eet verder nauwelijks 'zuren' dus het is niet veel schadelijker dan slechte eetgewoonten.
Het wordt nooit zo wit als met bleken, maar van alle huismiddelen/commerciele thuismiddelen is dit veruit de meest effectieve en goedkope. Potje kost 2,- en doe je een jaar mee.

Dan bleek ik ze wel gewoon om de 2-3 jaar voor 25eu

Welnee, bicarbonaat is gewoon een zout. Zit ook in paradontax. Het enige issue kan de citroensap zijn, die net als elk ander zuur in bijv fruit je glazuur aantast. Je spoelt echter je mond goed na en doet dat natuurlijk niet elke dag. Ik drink of eet verder nauwelijks 'zuren' dus het is niet veel schadelijker dan slechte eetgewoonten.
Het wordt nooit zo wit als met bleken, maar van alle huismiddelen/commerciele thuismiddelen is dit veruit de meest effectieve en goedkope. Potje kost 2,- en doe je een jaar mee.

Waar kun je deze potjes krijgen?

elke toko heeft het (chinees-indisch ) en sommige beter gesorteerde drogisten. Je doet en theelepel ervan op een schotel en paar druppels citroensap, roert het tot pasta en poetst je tanden ermee.

Of je doet het gewoon direct op je tandenborstel, dan tandpasta erop, maar het moet wel ergens mee reageren en technisch gezien zou een zuur dat het beste doen.

Terug
Naar boven