XXL Nutrition

tom's 5x5 trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Thnx man! Hoop binnenkort de 100 te pakken, mooie grens, de 1e keer 100 kg met een oefening:)

Squat niet full. Voelde mn lies en knieen behoorlijk. Nu net onder parallel gegaan, voelde goed, niets geen knie gevoeld. Lies nog wel, maar dat was meer van maandag dan van deze x. Ook kan ik mijn rug bij full squat niet de gehele tijd recht houden, waardoor ik last van mn rug zal gaan krijgen.
oplossing dus maar minder full gaan:)

@mansi: Koop binnenkort een chinstang voor thuis. Kan nu net 1x respectabel chinnen. Wil dan elke dag 10 singles doen en het dan opbouwen. Daarna via ladders opwerken naar de 10 reps ofzo. Doe dan denk ik ook geen row oflat pully meer, of moet ik dit dan nog wel blijven doen?

Tom

rows moet je blijven doen, lat pulley is niet meer nodig als je chint

Zeker blijven rowen. Die pakken je gehele rug goed aan. Chins vooral je lats.
Goed bezig trouwens, we zijn allebei lekker aan het PR-en en bodyweight gainen. :)

bedankt heren!

Zal dan gewoon blijven rowen. Net mn pa gevraagd of hij iets van een chin constructie kon maken voor op de kamer, dus hij gaat kijken. anders dacht ik aan zoeiets:

http://www.sport-tiedje.nl/hammer/klimmzugstange.htm

Nadeel is dat hij 75 euro kost :eek:

samu, jij gaat ook lekker de laatste tijd ja, goed bezig. Met je handstandpushups enzo zet je altijd mooie trainingen neer!

Supertom zei:
samu, jij gaat ook lekker de laatste tijd ja, goed bezig. Met je handstandpushups enzo zet je altijd mooie trainingen neer!
Handstands, nog geen handstandpushups. :p Die probeer ik binnenkort es tegen de muur. :)

Jammer dat wij hier dunne muurtjes hebben, anders kon ik mss ook iets aan de muur monteren. :(

Jammer dat wij hier dunne muurtjes hebben, anders kon ik mss ook iets aan de muur monteren.
hehe je neem me de woorden uit de mond, moest ik zoiets aan mn muur hangen stort heel het huis in :D

ik zoek ook nog een oplossing om te kunnen chinnen, mss toch maar een chinbar tussen mn duer smijten

kunnen jullie niet in de sportschool chinnen of moet 't thuis:D??

thuis, voor als je niet kunt trainen of gewoon extra :D

Thuis omdat je dan gewoon kan chinnen wanneer je wilt. Mijn chinnen is nog heel slecht, dus moet echt nog opbouwen. Dit kan je denk ik t beste doen door het vaak te doen. Als je maar 2x van de 3x kan chinnen op je sportschool dan komt dat neer op 2x chinnen per week.

Wil zo beginnen met chinnen (kan denk ik max 2 hh, als ik heel erg mijn best doe):

week 1: 1e 4 dagen 10 singles per dag, 3 laatste dagen 13 singles p/d.
week 2: 1e 4 dagen 15 singles per dag, 3 laatste dagen 1,2,1,2,1,2,1,2,1,2.
week 3: elke dag 10 doubles.
week 4: 2,3,2,3,2,3,2,3,2,3
week 5: 10 triples.

Hoop dat dit te doen is. Misschien is het te hoog gegrepen, maar ik zie t wel. Hoe kan ik hier het beste voor opwarmen eigenlijk thuis?

Tom

lijkt me wel goed als je het zo opbouwd, opwarmen voor chinnen is niet nodig denk ik

Niet nodig? Zijn wel maximale krachtsinspanningen die ik ga leveren in het begin. Maar zelf zou je dus niet opwarmen? Bedankt!

Ik zou niet weten hoe ik me thuis moet opwarmen om te chinnen. Mss rekken/sterken even aan de bar hangen. Ik zou het in elk geval niet doen, gewoon eraan hangen en gaan voor het vaderland :D

He bro,
Als ik het goed heb doe jij intensief aan vechtsporten. Zelf ben ik dit ook van plan om te gaan doen, 1x misschien 2x per week karate. Probleem is, hoe combineer je dit met krachttraining/bodybuilding. Jij zal er al langer ervaring mee hebben, dus ik dacht ik vraag het even.

Hoop dat je me kan helpen.

Tom

Ik doe zelf 2x per week Jiu-Jitsu en zo nu en dan conditie training oid erbij in de vorm van traptraining.

Ik heb een tijdje very high intensity en low volume gedraaid, maar dat was niet zo relaxt voor de vechtsport. De kracht ging wel omhoog, maar energieniveau was snel leeg. Nu ga ik high volume en moderate intensity (70%) proberen.. je algemene power zou hierdoor flink moeten verhogen en ook je strength-endurance, laatstgenoemde is zeer belangrijk, want je moet soms meerdere energiebursts achter elkaar kunnen leveren.

Circuit trainingen zijn trouwens een goede ondersteuning voor het grappling aspect van vechtsport, alleen moet je dan wel zorgen dat je snel genoeg de oefeningen afwisselt. Het grote voordeel van circuits is dat je snel op bent, het nadeel is dat je volume niet zo hoog is als bij een gewone training.

Owja, ik heb ze zelf al even niet meer gedaan, maar voor algemene conditioning zijn burpees echt een supergoede oefening... zoo zwaar, probeer maar eens 30reps zo snel mogelijk :D.

Je hoeft niet bang te zijn voor overtraining als je er maar genoeg bij vreet en onder de 90% blijft. Dus heel veel sets draaien, niet tot failure, niet teveel reps en frequent trainen om je fitness omhoog te schroeven. Zo nu en dan deloaden en zeker niet vergeten te periodiseren. Heb ik al gezegd dat je veel moet eten :p?

-Michiel-

"burpees" en dat zijn??

@michiel: bedankt man, daar kan ik wat mee! Die burpees zal ik gaan oefenen, zullen zeker goed zijn voor de uithoudingsvermogen :D
@youri: bedankt:)

Vandaag geprobeerd chin baar op te hangen. Kreeg alleen geen groot genoege gaten in het plafond, dus morgen eerst grotere boren (of hoe heten die dingen die je in je boormachine doet :D) halen en dan ophangen. Kan mijn chin imperium eindelijk beginnen:D

Vandaag wezen kijken bij Pro gym. 200 meter bij mijn huis vandaan. Mèt een squat rek, incl bench, dip/chin rek. gewichten tot 38kg. 85 voor 3 maanden trainen onbeperkt, binnenkort beginnen:D
Vandaag ook mijn chinbaar ophangen thuis, kan ik daar ook mee beginnen.

netjes kerel, wrm trainde je daar niet vanaf het begin?

Terug
Naar boven