AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Zie ik daar nou een paaldans paal?
 
Haha goed gezien, die is van mn vriendin. Die meuk die op de grond ligt trouwens ook
 
Je zolderkamer/rukbunker uitrusten met een paal en aerobics spullen om de suggestie te wekken dat je een vriendin hebt. :thumb:

:D
 
:D Lukt best aardig toch
 
smith.jpg


Afgelopen week een degelijke smith machine opgehaald. Kan er nog net bij in de laatste meters die ik over had. Home gym is nu wel compleet, kan alleen ooit nog eens upgraden in kwaliteit maar dan moet ik echt geld te veel hebben wil ik daar de noodzaak van in zien want alles werkt naar behoren.
Het is wel een bonte verzameling merken, misschien een keer alles in één kleur met de roller geven, zwart zal het altijd goed doen.

Verder zijn alle muren wit, wat een beetje saai overkomt. Is het een slecht plan om het plafond zwart te maken? Lijkt me een mooi contrast geven, of zal dit het een klein gevoel gaan geven?
 
In mijn eigen gym heb ik afgelopen jaar één muur geheel zwart geschilderd en was er ook van te voren bang voor dat de ruimte veel kleiner er uit zou gaan zien. Blijkt echter geheel niet waar, ruimte oogt nu veel rustiger en is voor ons gevoel nog net zo groot. Plafond heb ik geen ervaring mee.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Bekijk bijlage 440003

Afgelopen week een degelijke smith machine opgehaald. Kan er nog net bij in de laatste meters die ik over had. Home gym is nu wel compleet, kan alleen ooit nog eens upgraden in kwaliteit maar dan moet ik echt geld te veel hebben wil ik daar de noodzaak van in zien want alles werkt naar behoren.
Het is wel een bonte verzameling merken, misschien een keer alles in één kleur met de roller geven, zwart zal het altijd goed doen.

Verder zijn alle muren wit, wat een beetje saai overkomt. Is het een slecht plan om het plafond zwart te maken? Lijkt me een mooi contrast geven, of zal dit het een klein gevoel gaan geven?
Mooi man.

Heb je nog een paar overzichtsfoto’s?
 
Mooi man.

Heb je nog een paar overzichtsfoto’s?

Aan de andere kant heb ik nog de cable cross, smith, curl bankje en wat losse spullen staan. Staat aardig vol zo maar valt prima te trainen, zelfs tot 4 personen.:D

Wat denken jullie van een zwart plafond? Erg veel wit nu he?

gym.jpg


gym2.jpg
 
Aan de andere kant heb ik nog de cable cross, smith, curl bankje en wat losse spullen staan. Staat aardig vol zo maar valt prima te trainen, zelfs tot 4 personen.:D

Wat denken jullie van een zwart plafond? Erg veel wit nu he?

Bekijk bijlage 440096

Bekijk bijlage 440097
Wat een ruimte!!!! Zou het plafond alleen niet zwart maken, wordt gelijk zo donker. Kan je beter 1 muur een kleur geven (heb zelf 1 muur rood gemaakt).
 
Vet hoor Cocojamboo. Hoeveel vloeroppervlak heb je voor dit alles samen?
 
Vet hoor Cocojamboo. Hoeveel vloeroppervlak heb je voor dit alles samen?

Ik heb zo'n 7,5m x 4,25m, hele vloer van rubberen matten. Train nu zo'n 9 jaar hier.
Misschien is licht groen ipv zwart nog een optie.
 
Na lang research doen over verschillende dumbell racks was er eigenlijk geen rack dat mooi in mijn ruimte paste. Alle racks waren te hoog, te lang of te kort. Daarbij kost het je zo een paar honderd euro, dat werd mij te gek enkel om dumbells op te bergen in een homegym.
Dus heb ik een ontwerp gemaakt voor een houten dumbell rack. Ik was er eerst sceptisch of ik van hout iets kon maken wat sterk genoeg is maar het staat als een huis. Heeft me ook niet meer gekost dan 2 grote houten platen van de gamma en een Zaterdag zaagwerk (alles gedaan met een handzaag). Ben er uiteindelijk ontzettend blij mee.

Laatst ook een opbergkist gemaakt voor mijn nieuwe bumpers dus die ook maar bijgevoegd.

Zal binnenkort even een nieuw overzicht van mijn home-gym posten. Ben namelijk naar een nieuwe "grotere" ruimte in mijn huis.

IMG-20190223-WA0021.jpeg


IMG-20190223-WA0018.jpeg


IMG-20190223-WA0016.jpeg


20190223_182232.jpg


IMG-20181126-WA0011.jpeg
 
Netjes gedaan. Dat is het voordeel van Hex dumbells dat ze niet weg kunnen rollen ;)
 
Eindelijk een degelijke vloer kunnen leggen.
Volgende aankoop: 50mm deadlift bar en 260kg schijven

Eerst even een jaartje sparen :)

92910185-7841-4863-8A1B-D3ABE5384F3F.jpeg B86C4A83-2B57-4030-8693-4FA8A682E311.jpeg 537D4923-5B65-42EC-B4BD-25646C84B334.jpeg

Ps, alles wat zeer kwalitatief is komt van fitness seller, de rest van gorillasports (niet ontevreden maar leveringen soms een ramp) en van workoutsupply, de cage niet slecht voor het geld en best mooi maar ik vrees dat deze geen 5 jaar gaat meegaan, beetje een miskoop, te dun uitgevoerd (mja, wat had ik kunnen verwachten voor die prijs), over 5 jaar enkel nog een cage van fitness seller
 
Laatst bewerkt:
Gisteren dumbellsets van 14,16 en 36 gekocht. Ik ben nu tevreden over het aantal dumbells (4,6,9,12,14,16,18,20,24,30,34,36,40,50). Helaas past niet alles in mijn rekken dus noodgedwongen ligt er wat op de grond. De rekken zijn van Panatta en waren wit met groen en waren niet de mooiste meer. Ik heb ze grondig schoon gemaakt, licht geschuurd, ontvet en mat zwart gespoten (4 of 5 lagen). Het hoefde niet 100% als nieuw te worden (daarvoor had ik eigenlijk de oude laklagen volledig weg moeten schuren, moeten plamuren etc etc etc) maar het ziet er weer erg netjes uit. Op de vlakke stukken waar de dumbells liggen heb ik een 3mm dikke SBR rubberstrip geplakt (rubberstrippen.nl is de goedkoopste) zodat de dumbells niet zoveel lawaai maken als je ze neerlegt en de laklaag wat langer mooi blijft.

Ik ben er blij mee; ik train drie keer per week in mijn homegym en drie keer in de sportschool. Ik wil nog een vlak bankje voor erbij (heb nu een verstelbare), een digitale klok (crossfit timer?) en misschien kettelbells, al heb ik nog nooit met kettlebells getraind.

IMG-20190321-WA0015.jpeg
 
Back
Naar boven