MuscleMeat

Sticky Toon je home gym! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Het plan was om de garage om te toveren in mijn home gym maar na enig overleggen met mijn vriendin heb ik toestemming gekregen om onze serre te gaan gebruiken. daar ik nu nog wat druk ben met andere projecten in het huis zal ik over enkele maanden gaan starten. Ik houd jullie up to date.
Waanzinnig mooie plek!
 
Mijn garage gym nu wel egt compleet!
20210331_115028.jpg
 

Bijlagen

  • 20210331_115015.jpg
    20210331_115015.jpg
    261,3 KB · Weergaven: 312
  • 20210331_114959.jpg
    20210331_114959.jpg
    164,2 KB · Weergaven: 312
Nice. Welk merk hacksquat heb je staan? Is het enkel hacksquat of zo'n combi toestel zodat je ook kan leggpressen?
Deze is van laud fitness is power rack met pully boven en onder!
 
Deze is van laud fitness is power rack met pully boven en onder!
Ik bedoelde de 3e foto .het zwarte apparaat in de hoek...ik bedoelde niet het powerrack
 
Ik bedoelde de 3e foto .het zwarte apparaat in de hoek...ik bedoelde niet het powerrack
Ohja ik zie het las het verkeerd, dat is van barbarianline en kan zowel hacksquat als legpress
 
Deze is van laud fitness is power rack met pully boven en onder!
Lukt het je nog contact met de verkopers van LAUD op te nemen? Kan die hommels op geen enkele manier meer bereiken.
 
Lukt het je nog contact met de verkopers van LAUD op te nemen? Kan die hommels op geen enkele manier meer bereiken.
Van laud fitness is failliet verklaard, naar mij weten
 
Van laud fitness is failliet verklaard, naar mij weten
Ah, had gehoopt dat ze een doorstart hadden gemaakt onder een andere naam ofzo, ik had graag hun losse lat pulley nog gekocht want die was toen echt spotgoedkoop
 
IMG_20210409_144033_233.jpg

Begonnen aan een outdoor squat rek... gaat leuk zijn om in de zomer buiten wat te doen..om af te werken wacht ik op spullen om binnen in de Sweatbox verder te doen, dan kan er een deel van een bench press gebruikt worden als deel vh rek buiten


IMG_20210409_134429.jpg
 
Nu dat de sluiting van de fitnesscentrums in België wat langer duurt dan 6 weken (ondertussen al enkele maanden) heb ik besloten mijn powerrack af te breken en een nieuw te maken dat steviger is en meerdere functies heeft (dip bar en pull up bar)
hierbij enkele foto's van mijn nieuw rek en een foto van mijn oude. Mijn doel is ook om een zo goedkoop mogelijke gym te maken in mijn tuin.

bv:
-Mijn nieuw rek heeft me in totaal
71euro aan balken op 2dehands
20euro aan hoekverbinders
gratis j hooks gemaakt van de onderkant van tentpalen
gratis 2 grote oude houten platen, deels gebruikt voor onderplaat en deels gebruikt voor driehoeken uit te zagen voor stabiliteit
gratis kleine barbell word gebruikt als optrekstang, heb ik gratis gekregen bij een pulldown machine voor 50euro. (héél vriendelijke mens! :D)
gratis een kapot drang hekken als dip bars, de niet nodige stukken er afgeslijpt
een doos vijzen, had ik wel liggen maar zou je idd dus wel moeten kopen

- de grote banden die je ziet gaan bumperplates worden van 45kg elk, terug deze waren gratis via 2dehands
1617992915646.png


- Heb zelf ook gewichten uit beton gegoten met daar een stuk pvc buis in
een zak van 25kg voorgemende beton kost maar 3 euro en daar komt je water nog bij. giet dat in een grote emmer met in het midden een pvc buis die past op je stang van 30 of 50 mm

- bankje is overschot van palletten hout (gratis) en ik leg een slaapmatje op :p
- mijn stang heeft me 56 euro gekost https://www.bol.com/nl/p/focus-fitness-halterstang-220-cm-o-30-mm/9200000030362196/?s2a=
- had nog een dumbellset van 16kg in schijven liggen van mijn broer maar die zijn nu de mijne geworden ;p
- en dus als vermeld een puldown machine op 2de hands voor 50euro

1617992852270.png



en dus hier mijn oud rek:
170883295_986592528543628_2433633009219429248_n.jpg
123308873_986739118476671_2190772650172045888_n.jpg


en mijn nieuw rek:

169686320_924197691672876_8596796938103368802_n.jpg
171174520_795185748080496_3744531598356346300_n.jpg
171458250_304838794321466_500682413492284710_n.jpg


Komt er op neer dat het niet allemaal duur moet zijn :hedbang:
stel gerust vragen moesten jullie er hebben
Matto
 
Homegym begint al een beetje vorm te krijgen.
  • ATX Nuobell dumbells 32kg
  • ATX Single cable machine + ATX black line cable accessoires
  • Specialty rubber bench :D
 

Bijlagen

  • Photo 16-04-2021, 16 05 46.jpg
    Photo 16-04-2021, 16 05 46.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 266
Homegym begint al een beetje vorm te krijgen.
  • ATX Nuobell dumbells 32kg
  • ATX Single cable machine + ATX black line cable accessoires
  • Specialty rubber bench :D
Begin is er , maar om dit nu echt al een homegym te noemen.....
 
stel gerust vragen moesten jullie er hebben
Hoeveel dagen denk je er plezier van te hebben?

alles vastschroeven ipv doorboren en met bouten werken maakt het nog zwakker dan het al is.

Leuk projectje maar echt totaal onveilig. Als er iets mis gaat, gaat het gegarandeerd goed mis.

bumpers van die banden is imo wel een strak plan

Toch een like voor de inventiviteit :)
 
Begin is er , maar om dit nu echt al een homegym te noemen.....
Met dumbells en een kabelmachine kan ik al zeker 70% van mijn totale work-out schema doen. Voor mij is dit al home gym waardig. Staat nog wel 4k aan materiaal op de lijst om aan te schaffen, zodat ik ook squats/bench erbij kan doen, maar ik wacht al maanden op voorraad.
 
Hoeveel dagen denk je er plezier van te hebben?

alles vastschroeven ipv doorboren en met bouten werken maakt het nog zwakker dan het al is.

Leuk projectje maar echt totaal onveilig. Als er iets mis gaat, gaat het gegarandeerd goed mis.

bumpers van die banden is imo wel een strak plan

Toch een like voor de inventiviteit :)

Momenteel woon ik nog bij mijn ouders aangezien ik net 21 ben geworden. dus dit is niet bedoeld om permanent te laten staan want dan zou ik iets meer geïnvesteerd hebben :p . Alles staat vrij stevig vast hoor ik schat dat dit toch zo een goede 3 jaar zeker gaat volhouden, extra verstevigen is altijd mogelijk maar dat kost dan weer allemaal geld. het doel is om dit te blijven gebruiken tot ik uit het huis ga en dan zou ik misschien investeren in wat kwaliteit voller materiaal. maar het zou eveneens kunnen zijn dat ik dan weer permanent naar de gym ga. Die dingen weet je nu eenmaal niet ;)

en onveilig is het niet hoor misschien lijkt het zo van op de foto's maar geloof me ik weeg 100kg en kan slingeren en duwen tegen het rek en dat blijft best goed staan, zou idd wel kunnen zijn dat dat niet zo meer is in een paar jaar maar dat zien we dan wel, bouten zouden idd steviger geweest zijn maar de prijs van lange bouten en moeren is ook wel iets :p
 
Momenteel woon ik nog bij mijn ouders aangezien ik net 21 ben geworden. dus dit is niet bedoeld om permanent te laten staan want dan zou ik iets meer geïnvesteerd hebben :p . Alles staat vrij stevig vast hoor ik schat dat dit toch zo een goede 3 jaar zeker gaat volhouden, extra verstevigen is altijd mogelijk maar dat kost dan weer allemaal geld. het doel is om dit te blijven gebruiken tot ik uit het huis ga en dan zou ik misschien investeren in wat kwaliteit voller materiaal. maar het zou eveneens kunnen zijn dat ik dan weer permanent naar de gym ga. Die dingen weet je nu eenmaal niet ;)

en onveilig is het niet hoor misschien lijkt het zo van op de foto's maar geloof me ik weeg 100kg en kan slingeren en duwen tegen het rek en dat blijft best goed staan, zou idd wel kunnen zijn dat dat niet zo meer is in een paar jaar maar dat zien we dan wel, bouten zouden idd steviger geweest zijn maar de prijs van lange bouten en moeren is ook wel iets :p
Bouten en moeren zijn idd heel duur. Vooral voor piekbelastingen ga je moeten opletten (zware fail bij een squat, hard afleggen van de bar met zware gewichten etc.)
Echt jammer dat een beetje zelf klussen met degelijk materiaal soms duurder is dan het gewoon te kopen bij een budgetseller
 
Back
Naar boven