AndroidHealthClinic

Tot 482 euro zorgpremie per maand vanaf 2014

Ik zorg voor mezelf en maak me niet druk om nieuwe regeltjes. En iedereen kan erover blijven kletsen uiteindelijk doen we het allemaal toch. Iedereen heeft een grote mond maar niemand die ergens iets aan doet gek he dat je dan dit soort idioten plannen krijgt. Maar hoe was het ook alweer oja blaffende honden bijten niet.
Ik zou liever zien dat er is een keer protesten kwamen ipv als schapen te volgen en alles maar te slikken
Je doet exact hetzelfde? Grote mond, maar niks daar...

Ambitie of hard werken wordt in Nederland altijd gestraft.... Stel je voor dat je boven het maaiveld uitsteekt.

Eens, maar wiens probleem is dat? Hebben deze mensen geen familie, kennisen, etc waar ze aan kunnen kloppen op het moment dat ze zo stom zijn geweest om weer een paar sloffen sigaretten uit Egypte mee te nemen en zodoende geen cent meer over hebben?

Dat vraag ik me ook weleens af; waar is de familie van bijv. iemand die in de bijstand zit?

Dat vraag ik me ook weleens af; waar is de familie van bijv. iemand die in de bijstand zit?

Zelf ook in de bijstand waarschijnlijk. Monkey see monkey do. Het is een feit dat kinderen die opgroeien bij ouders die allebei in de bijstand zitten zelf ook bijna altijd in de bijstand eindigen.

Er moet een einde worden gemaakt aan het minimumloon. Doordat werkgevers weten dat ze altijd minimaal het minimumloom moeten betalen, terwijl de sollicitant de capaciteiten niet heeft komt zo'n sollicitant niet in dienst. Zou de werkgever zo'n persoon bijv 900 euro per maand mogen betalen, dan wel, omdat het de werkgever iets oplevert. Tegelijkertijd kan zo'n persoon die normaal in de bijstand zou vallen on the job training opdoen waardoor de positie voor zichzelf ook beter wordt. Dit werkt natuurlijk nooit bij mensen die echt niet willen werken. Maar het grootste gedeelten van de mensen die van een uitkering leven doen dat niet voor de lol en zouden dolgraag aan het werk willen. Maarja, met zo'n minimumloon houd je dus juist de mensen tegen die het eigenlijk niet waard zijn om voor een minimumloon betaald te krijgen.

:roflol:
Toch weer vermakelijk hoe het overgrote deel hier weer denkt dat een hoog salaris relevant staat aan hard werken. Ofwel, een laag salaris = luie donder.

Mensen met een uitkering buiten beschouwing gelaten,van iedereen die fulltime werkt is het salaris toch geen maatstaaf hoe hard er in een bepaald vakgebied gewerkt wordt? Of werkt een dierenarts nou echt zo veel harder als een automonteur? dbb logica.

VVD (Rutte) zijn zo regeringsgeil dat ze werkelijk alles doen om maar de baas te kunnen zijn. Maar ze konden ook weinig anders, ze moesten ook wel of je moet zeggen helaas we kunnen niks met deze uitslag. Geloof dat mening VVD'er + VVD stemmer nu ook even achter zijn hoofd krapt van 'ehhhhh ja'.

Zelfde als CDA dat toen met de gedoog meedeed terwijl 1/3 openlijk en ik denk wel 2/3 totaal er moeite mee had.

Dat is geen draaien (of concessies doen) meer, dat is gewoon je eigen programma niet serieus nemen. Politiek anno 2012.....

:roflol:
Toch weer vermakelijk hoe het overgrote deel hier weer denkt dat een hoog salaris relevant staat aan hard werken. Ofwel, een laag salaris = luie donder.

Mensen met een uitkering buiten beschouwing gelaten,van iedereen die fulltime werkt is het salaris toch geen maatstaaf hoe hard er in een bepaald vakgebied gewerkt wordt? Of werkt een dierenarts nou echt zo veel harder als een automonteur? dbb logica.

Nee idd (fysiek) hard werk is maar een relatief klein deel van het verhaal. Belangrijker is hoe uniek of zeldzaam jouw vaardigheden zijn. Alles in economie komt neer op vraag en aanbod (= price discovery).

Nee idd (fysiek) hard werk is maar een relatief klein deel van het verhaal. Belangrijker is hoe uniek of zeldzaam jouw vaardigheden zijn. Alles in economie komt neer op vraag en aanbod (= price discovery).

En de mensen die je kent. Als je de juiste mensen kent en hard wilt werken gaan er heel veel deuren open. En dan heb je echt geen papiertje nodig, dan kan het opeens allemaal wel. Dus zo zwart/wit is het allemaal niet.

Vriendjes politiek en connecties dat is nog zo iets wat ik gigantisch haat.

van 67 > 250 euro per maand, werken loont....jaja :roflol:

Of werkt een dierenarts nou echt zo veel harder als een automonteur? dbb logica.
Eigenlijk wel ja. Ik bedoel, als er ergens loos werk geleverd wordt is het wel bij de garage. Als de dierenarts net zo zou werken dan gaat dat arme beest de pijp uit. :)

Eigenlijk wel ja. Ik bedoel, als er ergens loos werk geleverd wordt is het wel bij de garage. Als de dierenarts net zo zou werken dan gaat dat arme beest de pijp uit. :)

+ al de jaren scholing die zo'n arts heeft doorstaan met de daarbij behorende kosten.

Edit

---------- Post toegevoegd Wed 31 Oct 2012 om 23:39 ----------

Daar kiest de arts zelf voor ;)

Daar kiest hij inderdaad zelf voor, iemand die een lulling baantje heeft ook en iemand die niet werkt ook.

Waarom zou er dan rekening met de keuzes van die mensen gehouden moeten worden?

Laat de goeden niet opdraaien voor de kwaden.

Daar kiest de arts zelf voor ;)

Dit slaat echt helemaal nergens op. De arts leert jarenlanger door en heeft dus geen/laag inkomen en ik vind best dat hij dat later dan mag inhalen door veel te verdienen. Daarbij heeft niet iedereen de capaciteiten om arts te worden en economisch gezien is die "zeldzaamheid" geld waard.

Ook zit er meer stress aan een baan als arts waar ook een vergoeding aan zit.

Ja.
En in hoe verre mag je als je iets unieks kan zo veel meer verdienen als iemand die beperkte kwaliteiten heeft. Voor die kwaliteiten zal je deels wat hebben moeten doen, maar een heel groot onderdeel is dit aangeboren. Neem bijv. je iq of opvoeding. Dat heb je niet in de hand.
Daarom ben ik van mening dat iemand die wat meer verdient ook meer mag betalen. Er is nog een heel groot verschil tussen 2500 netto verdienen of 1400. Dat de mensen met 2500 dat graag nog groter willen zien omdat ze meer van waarde zijn voor de maatschappij, dat zal best zo zijn. Maar het is zeker geen verdienste.
De mensen die echt geen motivatie hebben om te werken, zorgen mede voor dit beeld. Maar dat gaat te ver om de vele arbeiders (Het gros van de maatschappij!) die gewoon capaciteiten tekort zijn gekomen om een goede baan te kunnen krijgen nog meer op de blaren te laten zitten. Zoals veel mensen die goed verdienen dat graag zouden zien.

---------- Post toegevoegd Thu 1 Nov 2012 om 00:15 ----------

Dit slaat echt helemaal nergens op. De arts leert jarenlanger door en heeft dus geen/laag inkomen en ik vind best dat hij dat later dan mag inhalen door veel te verdienen. Daarbij heeft niet iedereen de capaciteiten om arts te worden en economisch gezien is die "zeldzaamheid" geld waard.

Ook zit er meer stress aan een baan als arts waar ook een vergoeding aan zit.

Ook na de nieuwe zorgpremie houdt een arts netto nog veel meer over als een stratenmaker hoor. Het zorgt er gewoon voor dat iemand die niet al te veel verdient nog wat lucht heeft om rond te komen. Iets wat de arts makkelijk kan opbrengen. Snap het geklaag niet.

Ja.
En in hoe verre mag je als je iets unieks kan zo veel meer verdienen als iemand die beperkte kwaliteiten heeft. Voor die kwaliteiten zal je deels wat hebben moeten doen, maar een heel groot onderdeel is dit aangeboren. Neem bijv. je iq of opvoeding. Dat heb je niet in de hand.
Daarom ben ik van mening dat iemand die wat meer verdient ook meer mag betalen. Er is nog een heel groot verschil tussen 2500 netto verdienen of 1400. Dat de mensen met 2500 dat graag nog groter willen zien omdat ze meer van waarde zijn voor de maatschappij, dat zal best zo zijn. Maar het is zeker geen verdienste.
De mensen die echt geen motivatie hebben om te werken, zorgen mede voor dit beeld. Maar dat gaat te ver om de vele arbeiders (Het gros van de maatschappij!) die gewoon capaciteiten tekort zijn gekomen om een goede baan te kunnen krijgen nog meer op de blaren te laten zitten. Zoals veel mensen die goed verdienen dat graag zouden zien.

Dit is ook zo, daarom zijn er ook de verschillende belastingboxen.
Het zorgstelsel moet gewoon voor iedereen gelijk zijn vind ik(als in geen verschil op basis van inkomen).

Iemand poste laatst dat de premie gebasseerd moet worden op BMI en VP, dit lijkt me al een stuk eerlijker. Hoe meer risico op kosten, hoe hoger de premie.

Terug
Naar boven