XXL Nutrition

Tot 482 euro zorgpremie per maand vanaf 2014

Marx Rutten zag ik op het nieuws :p

Meeste begrijpen deze term niet hoor.

Ja.
En in hoe verre mag je als je iets unieks kan zo veel meer verdienen als iemand die beperkte kwaliteiten heeft.
Laat je gewoon door de markt bepalen. Het is niet aan de overheid om prijzen te bepalen. Lonen zijn prijzen, prijzen voor werk dat je aanbiedt. Ontevreden over de prijs die je krijgt? Ga iets doen waarvoor je meer kan vragen. Je hoeft heus geen super hoog IQ te hebben om goed te verdienen.

Voor die kwaliteiten zal je deels wat hebben moeten doen, maar een heel groot onderdeel is dit aangeboren. Neem bijv. je iq of opvoeding. Dat heb je niet in de hand.
Daarom ben ik van mening dat iemand die wat meer verdient ook meer mag betalen.
Dat is het leven, niets is eerlijk. Kapitalisme werkt net omdat niet iedereen gelijk is. Ik zou niet weten waarom iemand afgestraft zou moeten worden omdat hij zijn talenten goed heeft benut. Integendeel, die mensen moeten nog gestimuleerd worden.

Ik sta sowieso niet achter een systeem dat door de overheid gereguleerd wordt, maar als zo'n systeem er toch moet zijn dan zie ik niet in waarom de ene persoon meer zou moeten betalen dan de andere. Dat is alles behalve sociaal en zeker niet fair.

Er is nog een heel groot verschil tussen 2500 netto verdienen of 1400. Dat de mensen met 2500 dat graag nog groter willen zien omdat ze meer van waarde zijn voor de maatschappij, dat zal best zo zijn. Maar het is zeker geen verdienste.
De mensen die echt geen motivatie hebben om te werken, zorgen mede voor dit beeld. Maar dat gaat te ver om de vele arbeiders (Het gros van de maatschappij!) die gewoon capaciteiten tekort zijn gekomen om een goede baan te kunnen krijgen nog meer op de blaren te laten zitten. Zoals veel mensen die goed verdienen dat graag zouden zien.
Ik weet niet precies wat je hiermee wil zeggen, maar premies zouden gewoon afhankelijk moeten zijn van het risico en niets anders. Zo werkt dat bij een normale verzekering.

Juist, Big T kan mijn standpunten vaak zo lekker verwoorden. Jammer dat te weinig mensen het hier mee eens zijn...

• Topic Starter Topic Starter
Juist, Big T kan mijn standpunten vaak zo lekker verwoorden. Jammer dat te weinig mensen het hier mee eens zijn...

Niet om hier de slijmbal uit te hangen, maar ik zou het niet erg vinden als Big T naar NL verhuist en een politieke partij opricht hoor.

Ik ben het ook meestal eens met Big T maar op sommige kritische punten weer niet. Ik ben er bijvoorbeeld van overtuigd dat Kapitalisme uiteindelijk zwaar heeft gefaald.

Waar dan?

Big T for president! :thumbs:

Als ik later groot ben heb ik ook zoveel kennis ;)

Dat is het leven, niets is eerlijk. Kapitalisme werkt net omdat niet iedereen gelijk is. Ik zou niet weten waarom iemand afgestraft zou moeten worden omdat hij zijn talenten goed heeft benut. Integendeel, die mensen moeten nog gestimuleerd worden.

Ik vraag me weleens af hoe iedereen hier eerlijk over zou denken zonder naar zijn eigen inkomen te kijken. Iemand die veel verdient is het vaak met jou eens, iemand met een mager salaris zelden. Maar hoe zou men er werkelijk over denken?
Door de verdeling als die nu is kan iemand met een mager salaris (en dat is nog altijd het gros van de samenleving) nog net een autotje bezitten en eens per jaar op vakantie. Als jou ideeën zouden worden opgevolgd geld dat niet meer voor deze personen, terwijl voor iemand met een hoog salaris amper wat veranderd.
Het is dan te makkelijk en egoistisch om te zeggen dat het leven nou eenmaal niet eerlijk is. Daarmee geef je in feite ook toe dat er heel veel mensen idd niks aan kunnen doen dat ze niet boven modaal verdienen. Gelukkig is daar het sociale stelsel om het toch nog wat eerlijker te maken en zo velen boven de armoedegrens helpen.
Jij noemt het een afstraffing dat gezinnen die beiden 2 x modaal verdienen
(132k per jaar!) nu 400 duurder uit zijn voor zorgverzekering. Ik noem het eerder een principe kwestie. En uiteindelijk eet dat gezin echt geen mindere boterham, en gaat de vakantie elk jaar gewoon door. En daardoor ook die van de net zo hard werkende automonteur.

Het is ook bullshit wat hier gepost wordt, kapitalisme zonder overheidsreguleringen, waarbij iedereen hetzelfde aan belastingen betaalt zorgt er uiteindelijk voor dat 99% van het geld in de wereld in handen is van 0,000000000000000000001% van de wereldbevolking.

Wel grappig dat de meeste hoogopgeleiden voor de EU zijn en nu ze de rekening gepresenteerd krijgen
gaan ze massaal klagen dat ze zo gestraft worden, omdat ze oh zo hard werken.
Bij de armen valt bijna niets te halen, dus nogal logisch dat jullie het moeten betalen.

Het is ook bullshit wat hier gepost wordt, kapitalisme zonder overheidsreguleringen, waarbij iedereen hetzelfde aan belastingen betaalt zorgt er uiteindelijk voor dat 99% van het geld in de wereld in handen is van 0,000000000000000000001% van de wereldbevolking.

Jij snapt het.

Ik vraag me weleens af hoe iedereen hier eerlijk over zou denken zonder naar zijn eigen inkomen te kijken. Iemand die veel verdient is het vaak met jou eens, iemand met een mager salaris zelden. Maar hoe zou men er werkelijk over denken?
Door de verdeling als die nu is kan iemand met een mager salaris (en dat is nog altijd het gros van de samenleving) nog net een autotje bezitten en eens per jaar op vakantie. Als jou ideeën zouden worden opgevolgd geld dat niet meer voor deze personen, terwijl voor iemand met een hoog salaris amper wat veranderd.
Het is dan te makkelijk en egoistisch om te zeggen dat het leven nou eenmaal niet eerlijk is. Daarmee geef je in feite ook toe dat er heel veel mensen idd niks aan kunnen doen dat ze niet boven modaal verdienen. Gelukkig is daar het sociale stelsel om het toch nog wat eerlijker te maken en zo velen boven de armoedegrens helpen.
(132k per jaar!) nu 400 duurder uit zijn voor zorgverzekering. Ik noem het eerder een principe kwestie. En uiteindelijk eet dat gezin echt geen mindere boterham, en gaat de vakantie elk jaar gewoon door. En daardoor ook die van de net zo hard werkende automonteur.

Welk principe dan, het is in iig stimulering van ongelijkheid.

Dan zou de scholing dus beter moeten.

Dit heeft helemaal niks met school te maken.

De hogere inkomens betalen al EXPONENTIEEL veel meer belasting. De hogere inkomens betalen al het grootste deel. Het is dan echt bullshit dat je de hogere inkomens nog meer laat betalen op andere dingen, terwijl dat nou juist de groep is die gemiddeld gezien een stuk gezonder leeft. In Nederland word je beloond als je een uitkering krijgt (gratis geld en veel dingen zijn goedkoper) en bestraft als je goed werk verricht (extra belasting, veel hogere andere kosten). Lekker "sociaal" hoor.

Terug
Naar boven