Ja.
En in hoe verre mag je als je iets unieks kan zo veel meer verdienen als iemand die beperkte kwaliteiten heeft. Voor die kwaliteiten zal je deels wat hebben moeten doen, maar een heel groot onderdeel is dit aangeboren. Neem bijv. je iq of opvoeding. Dat heb je niet in de hand.
Daarom ben ik van mening dat iemand die wat meer verdient ook meer mag betalen. Er is nog een heel groot verschil tussen 2500 netto verdienen of 1400. Dat de mensen met 2500 dat graag nog groter willen zien omdat ze meer van waarde zijn voor de maatschappij, dat zal best zo zijn. Maar het is zeker geen verdienste.
De mensen die echt geen motivatie hebben om te werken, zorgen mede voor dit beeld. Maar dat gaat te ver om de vele arbeiders (Het gros van de maatschappij!) die gewoon capaciteiten tekort zijn gekomen om een goede baan te kunnen krijgen nog meer op de blaren te laten zitten. Zoals veel mensen die goed verdienen dat graag zouden zien.
---------- Post toegevoegd Thu 1 Nov 2012 om 00:15 ----------
Ook na de nieuwe zorgpremie houdt een arts netto nog veel meer over als een stratenmaker hoor. Het zorgt er gewoon voor dat iemand die niet al te veel verdient nog wat lucht heeft om rond te komen. Iets wat de arts makkelijk kan opbrengen. Snap het geklaag niet.
Ik ook niet, het is toch logisch dat mensen die het meest verdienen ook meer moeten betalen. Ik betaal toch ook belasting over mijn eigen geld ik doe niet graag maar toch, wat anders? mensen die nu al niks hebben bijna helemaal gaan plukken.