AndroidHealthClinic

Tot 482 euro zorgpremie per maand vanaf 2014

Ja.
En in hoe verre mag je als je iets unieks kan zo veel meer verdienen als iemand die beperkte kwaliteiten heeft. Voor die kwaliteiten zal je deels wat hebben moeten doen, maar een heel groot onderdeel is dit aangeboren. Neem bijv. je iq of opvoeding. Dat heb je niet in de hand.
Daarom ben ik van mening dat iemand die wat meer verdient ook meer mag betalen. Er is nog een heel groot verschil tussen 2500 netto verdienen of 1400. Dat de mensen met 2500 dat graag nog groter willen zien omdat ze meer van waarde zijn voor de maatschappij, dat zal best zo zijn. Maar het is zeker geen verdienste.
De mensen die echt geen motivatie hebben om te werken, zorgen mede voor dit beeld. Maar dat gaat te ver om de vele arbeiders (Het gros van de maatschappij!) die gewoon capaciteiten tekort zijn gekomen om een goede baan te kunnen krijgen nog meer op de blaren te laten zitten. Zoals veel mensen die goed verdienen dat graag zouden zien.

---------- Post toegevoegd Thu 1 Nov 2012 om 00:15 ----------

Ook na de nieuwe zorgpremie houdt een arts netto nog veel meer over als een stratenmaker hoor. Het zorgt er gewoon voor dat iemand die niet al te veel verdient nog wat lucht heeft om rond te komen. Iets wat de arts makkelijk kan opbrengen. Snap het geklaag niet.

Ik ook niet, het is toch logisch dat mensen die het meest verdienen ook meer moeten betalen. Ik betaal toch ook belasting over mijn eigen geld ik doe niet graag maar toch, wat anders? mensen die nu al niks hebben bijna helemaal gaan plukken.

Elke vvd of pvda stemmer heeft geen recht om hierover te klagen in dit topic. Dit hebben jullie simpelweg zo gewild.

EDIT : Dit is pas het begin trouwens. Griekenland komt zeker nog een keer zijn handje ophouden zodat Rutte weer een belofte kan breken. En dan de rest nog.

Laatst bewerkt:
Die sig :roflol:

:roflol:

Die staat er al iets van 5 jaar, ik zal het binnenkort ff veranderen want ik zie het zelf niet eens meer staan.

Oja, heb net ff het topic doorgelezen en sommige mensen hebben echt een verkeerde kijk op bepaalde beroepen. Wat een minderwaardigheid zeg. Ik ga er niet eens individueel op reageren:)

Als je meer verdient zit je dus gedeeltelijk al in een hogere belastingschijf. Je betaalt dus al meer dan iemand die minder verdient. Daarmee moet het stoppen en verder alles voor iedereen gelijk.

Wanneer stuur jij de helft van je luxe producten naar Africa, jij kan het namelijk ook makkelijk missen?
Hypocriet dat je er bent.

Nou, inderdaad! 10 tot 15 jaar geleden zou dit systeem voor mijn situatie in het voordeel zijn geweest, toen zaten wij heel laag in inkomen. Door hard te werken hebben we het beter en zitten nu fijn in de groep die het meest gepakt wordt. Dit voelt ontzettend onrechtvaardig, zeker als je dat vergelijkt met mensen die ik ken die de hele dag op hun krent hun handje zitten op te houden en daar nog mee weg komen ook.
Ik kots van dit land.

---------- Post toegevoegd Thu 1 Nov 2012 om 07:14 ----------

Het idee is mooi de plannen in totaal minder. Zorgtoeslag weg uiteindelijk gaat de huurtoeslag ook weg. Ik wil wel eens zien hoever ze kunnen gaan voordat er mensen opstaan en zeggen stop hier houd het op.

Nou, niet. David tegen Goliath, wat kun je er tegen doen? Puntje bij paaltje houdt iedereen gewoon zijn smoel, ik krijg namelijk niemand mee, hoor.

---------- Post toegevoegd Thu 1 Nov 2012 om 07:15 ----------

Nou, ik heb de pot vaseline alvast klaarstaan voor in het jaar 2014.
Ze moeten juist die bijstandtrekkers en minimumverdieners maar eens pakken. Als er één groep is die veel meer gebruik maakt van alle zorg dan is het wel de groep van de laagopgeleiden. Ze roken als ketters, zuipen flink en vreten veel ongezonder.
Maar nee, degene die wel nadenkt in zijn leven kan de boel weer even ophoesten.
Daarbij fokken ze nog eens als konijnen, dus hebben ze een boel van die koters rondlopen die ook nog eens allemaal zorg nodig hebben.

Ondertussen gaat er ook nog even 11 miljoen naar de 'prachtwijk' waar veel 'kansenjongeren' rondhangen.

Wat een land.... We moeten eens ophouden iedereen gelijk te willen behandelen. Mensen moeten er maar eens voor boeten als ze niet nadenken over hun daden en niet met verantwoordelijkheid kunnen omgaan.
ik vind het erg van mezelf maar ik ben het nog met je eens ook!

Daar kiest hij inderdaad zelf voor, iemand die een lulling baantje heeft ook en iemand die niet werkt ook.

Waarom zou er dan rekening met de keuzes van die mensen gehouden moeten worden?

Laat de goeden niet opdraaien voor de kwaden.

sinds wanneer behoren al die ongeschoolde arbeiders tot de "kwaden"? om misselijk van te worden dergelijke reacties.
Er wordt hier precies gedaan of het grootste deel van de bevolking uit parasieten en luierikken bestaat en dat zij de grote oorzaak zijn van de financiele crisis.

sinds wanneer behoren al die ongeschoolde arbeiders tot de "kwaden"? om misselijk van te worden dergelijke reacties.
Er wordt hier precies gedaan of het grootste deel van de bevolking uit parasieten en luierikken bestaat en dat zij de grote oorzaak zijn van de financiele crisis.

Het is de schuld van links natuurlijk! Zoals alles in deze wereld.:D

Een nieuwe berekening op de RTL-site :

http://www.rtl.nl/components/actuee...kingsonderdelen/mail-vvd-rekenvoorbeelden.xml

Van de hand van Stef Blok, gevolgen lijken wat minder drastisch ook al leveren de gezinnen waar twee keer dubbel modaal wordt verdiend wel fors in.

Maar stel je verdient 70.000 p jaar. Dat is ong 5800 bruto in de maand en ik ben niet op de hoogte van de belastingsregels(dus help me.als.t kan) en dan houdt je zo'n 3000 netto over(max 3500). Als je dan een gezin bent met 2 kinders en dan 4*480eu p maand moet betalen, betaal je de helft van je inkomen aan zorg en eigen risico is dan niet meegerekend. Dat kan toch niet:roflol:

Er moet meer geld naar de ouderenzorg en ondertussen krijg ik er als verzorgende niks bij, geen geld en geen extra handen aan het bed wat mijn werkdruk iets zou ontlasten. Waar blijft dat geld; bij het management van mijn werk, de directie van de zorgverzekering en bij de democratische rompslomp om dit hele luchtkasteel in de lucht te houden.

Ergens vind ik het goed dat we meer moeten betalen want er is aan bed echt extra handen nodig. Maar dat komt er dus niet.

Mijn idee is om ook in instellingen als mijn werk veel meer inzichtelijk te maken welke zorgindicatie mensen hebben en wij dus vergoed krijgen via de AWBZ. ZZP-6 is ....uur zorg en client en familie mogen dit samen met de zorg invullen. Prima dat kopje thee slokje voor slokje geven maar het moet uit de lengte of de breedte. Ook familie van ouderen moeten beseffen dat hun vader/moeder x uur zorg hebben en niet meer dan dat. Dat eindeloos vragen van wil je mijn moeder haar benen invetten, die bloemen moeten op de vaas, douchen, activiteiten......de koek is niet eindeloos. Als ik een dienst inkoop dan krijg ik toch ook heel helder wat die dienst impliceert en niet impliceert. Als ik een financieel advies vraag en amicaal vraag of die meneer ook even dit en dit wil uitzoeken dan krijg ik daarvoor een rekening als die punten buiten het pakket aan diensten valt die ik gekocht heb. Zo werkt het met alle diensten behalve in de zorg. Zusters lijken soms een stelletje vrijwilligers die je zonder kosten eindeloos mag overvragen.

Volgens mijn leidinggevenden kan je dit niet zo kil economisch brengen in een instelling maar volgens mij moet dit dus wel. Mensen laten mij naar de eerste hulp gaan omdat zij nu eenmaal moeten werken. Het is hard maar 3-4 uur wachten kan niet uit het budget en als we dit toelaten wordt de zorg echt onbetaalbaar. Familie moet dit zelf doen of inzien als ze perse willen dat ik dit doe verder alles heel krap wordt. Ja zelfs zo krap dat de koek gewoon echt op is en meneer dus niet douchen kan. Ik zou het ook anders zien maar als wij in de zorg geen grenzen stellen dan vragen mantelzorgers echt grenzeloos teveel aan ons.

En als de familie boos is dat er zoveel geld aan de strijkstok blijft hangen moeten ze niet altijd hun frustraties botvieren op de mensen aan het bed maar vraag maar eens inzage in de beloningen van het management. Naar werknemers luisteren ze toch nooit, daarvoor moet de familie aan de bel treken, dat heeft effect.

Laatst bewerkt:
Maar stel je verdient 70.000 p jaar. Dat is ong 5800 bruto in de maand en ik ben niet op de hoogte van de belastingsregels(dus help me.als.t kan) en dan houdt je zo'n 3000 netto over(max 3500). Als je dan een gezin bent met 2 kinders en dan 4*480eu p maand moet betalen, betaal je de helft van je inkomen aan zorg en eigen risico is dan niet meegerekend. Dat kan toch niet:roflol:

Kinderen zijn gratis mee verzekerd.

Je betaalt over je persoonlijk inkomen alleen je eigen premie. Je betaalt dus niet voor partner of kinderen. Een partner die ook verdient betaalt zelf de premie over het persoonlijk inkomen.

:roflol:
Toch weer vermakelijk hoe het overgrote deel hier weer denkt dat een hoog salaris relevant staat aan hard werken. Ofwel, een laag salaris = luie donder.

Mensen met een uitkering buiten beschouwing gelaten,van iedereen die fulltime werkt is het salaris toch geen maatstaaf hoe hard er in een bepaald vakgebied gewerkt wordt? Of werkt een dierenarts nou echt zo veel harder als een automonteur? Dbb logica.

+1

Netto of bruto salaris (waarom staat dat er in de kl*te artikelen nooit bij)?

Laatst bewerkt:
Je betaalt over je persoonlijk inkomen alleen je eigen premie. Je betaalt dus niet voor partner of kinderen. Een partner die ook verdient betaalt zelf de premie over het persoonlijk inkomen.

Aha, dat zou zeggen dat bij een gezin waarin pa en ma beiden werken en allebei 35.000 hebben ze de premie betalen over 35.000 gerekend en niet over 70.000?

Aha, dat zou zeggen dat bij een gezin waarin pa en ma beiden werken en allebei 35.000 hebben ze de premie betalen over 35.000 gerekend en niet over 70.000?

Klopt. er wordt namelijk niet naar een gezamelijke inkomen gekeken maar individueel. ;)
Ik heb er geen probleem mee om meer te betalen.
Maargoed, eerst zien en dan geloven.

Het is wachten tot de volgende opinie peilingen over de VVD. Geloof dat de coalitie al 10 zetels kwijt was en bij de volgende zal de VVD wel met stip dalen aan populariteit.

Hele VVD staat op zijn kop alleen Rutte en kornuiten zijn ervoor. Of dat op een wijze consequenties zal hebben....

Terug
Naar boven